Page 376 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 376
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Yeniden bir Etwinning projesinde yer almak istemek hakkındaki maddeye verilen hem kız hem erkek
katılımcılar tarafından kesinlike onaylandığı yönündedir. Buradan yola çıkılarak öğrencilerin Etwinning
projesi yaparken tekrardan bir projede yer almak istedikleri, Etwinning projelerini sevdikleri, keyif aldıkları
ve faydalı buldukları söylenebilir.
Anket maddelerine verilen yanıtların okul konumuna göre dağılımı verilen Tablo 8’de bulgular bölü-
münden yola çıkarak köy/mahalle, ilçe merkez ve il merkez olmak üzere üç grubun da projenin öğrencilerin
bakış açısına olumlu etkilerinin olduğu görülmektedir.
Web 2 araçlarını öğrenme ile ilgili maddeye köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez olarak üç grubun da
kesinlikle katılıyorum seçeneğini işaretlemelerinden web 2 araçlarıyla daha önce çok iç içe olmadıkları,
web 2 araçlarını bu projeyle daha iyi öğrendikleri çıkarılabilir.
Köy/mahalle, ilçe merkez ve il merkez gruplarının bu proje ile ortak çalışma yapma yönündeki görüş-
lerinin olumlu olarak değiştiği görülmektedir. Katılımcılar bu proje sonrasında daha çok ortak çalışmaya
katılabilir. Bu sebeple bu proje katılımcıların geleceği üzerinde olumlu değişikliklere yol açmış olabilmektedir.
Proje sırasında yapılan toplantıların köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez gruplarının her üçünün de
çok olumlu yanıt vermesi bu toplantıların katılımcılar üzerinde olumlu etkilerinin olduğu ve toplantılar
sırasında kendilerini iyi hissettikleri çıkarılmaktadır.
Köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez gruplarından her üç grubun ailelerinin de öğrencilere destek ol-
dukları görülmektedir. Ailelerin eTwinning projelerine destek verdikleri ve bu projeleri faydalı buldukları
görülmektedir.
Salgın hastalığın projeyi olumsuz etkilemesi konusunda köy/mahalle grubu kesinlikle katıldığını söy-
lerken il ve ilçe merkez grupları kararsız olduklarını söylemişlerdir. Gruplar arasında görülen farklılıkların
konumlarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Diğer bir maddede yüz yüze eğitim sırasında yapılacak
olan projelerin daha etkili olacağı yazmakta ve bu maddede de bir önceki maddede olduğu gibi belirli tek
bir seçenekte yoğunlaşılmamıştır. Köy/mahalle ve ilçe merkez grupları yüz yüze eğitim sırasında projelerin
daha etkili olacağını düşünürken il merkez grubu kararsız kalmıştır.
Her üç grup da bu projenin sonrasında yeniden bir eTwinning projesinde yer almak istediklerini be-
lirtmişlerdir. Buradan yola çıkarak bu proje ile katılımcıların eTwinning projelerini sevdikleri ve faydalı bul-
dukları söylenebilir.
Tablo.9 Ön test ve son test alt boyut faktörlerine göre Paired samples t-test sonuçlarının karşılaştırıl-
masına bakıldığında her bir boyut için öntest ve sontest arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ayrıca
tablodaki x değerleri aritmetik ortalamalara bakıldığında sontest ortalamasının öntest ortalamasına göre
daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bundan yola çıkarak proje sürecinin öğrencilerin değerler ve değerler
eğitimine yaklaşımını olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Bununla beraber öntest ve sontest arasındaki
anlamlı farktan yola çıkarak öğrencilerin değer algısının, değerlere bakış açısının yapılan “Değerlerimle
Güzelleşir Dünya” e-Twinning projesi sayesinde olumlu yönde geliştiği sonucuna varılabilir.
5. Öneriler
Değerler ülkeleri ve milletleri bir arada tutan en önemli olgulardır. Bu olguların yaşatılması ile genç
nesillerin yetiştirilmesi paralellik göstermelidir. Değerler ne kadar etkili bir şekilde genç nesillere aktarılırsa
yaşatılma oranlarıda o denli artacaktır.
Bu bakımdan,
1.Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının tekrar gerçekleşebilecek bir e-Twinning
projesinde yer almak istedikleri belirlenmiştir. Bundan yola çıkarak öğrencilerin farklı konularda daha çok
e-Twinning projesinde yer alabilmeleri, uygulamalı olarak birbirleriyle etkileşim halinde olmaları açısından
gerekli çalışma ortamı sağlanıp, okullarda e-Twinning sınıflarının tasarlanmasına ve e-twinning uygula-
malarına daha çok ağırlık verilebilir.
artvincovidcongress.org 376 - Bildiri Metni -