Page 376 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 376

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Yeniden bir Etwinning projesinde yer almak istemek hakkındaki maddeye verilen hem kız hem erkek
        katılımcılar tarafından kesinlike onaylandığı yönündedir. Buradan yola çıkılarak öğrencilerin Etwinning
        projesi yaparken tekrardan bir projede yer almak istedikleri, Etwinning projelerini sevdikleri, keyif aldıkları
        ve faydalı buldukları söylenebilir.
             Anket maddelerine verilen yanıtların okul konumuna göre dağılımı verilen Tablo 8’de bulgular bölü-
        münden yola çıkarak köy/mahalle, ilçe merkez ve il merkez olmak üzere üç grubun da projenin öğrencilerin
        bakış açısına olumlu etkilerinin olduğu görülmektedir.
             Web 2 araçlarını öğrenme ile ilgili maddeye köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez olarak üç grubun da
        kesinlikle katılıyorum seçeneğini işaretlemelerinden web 2 araçlarıyla daha önce çok iç içe olmadıkları,
        web 2 araçlarını bu projeyle daha iyi öğrendikleri çıkarılabilir.
             Köy/mahalle, ilçe merkez ve il merkez gruplarının bu proje ile ortak çalışma yapma yönündeki görüş-
        lerinin olumlu olarak değiştiği görülmektedir. Katılımcılar bu proje sonrasında daha çok ortak çalışmaya
        katılabilir. Bu sebeple bu proje katılımcıların geleceği üzerinde olumlu değişikliklere yol açmış olabilmektedir.
             Proje sırasında yapılan toplantıların köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez gruplarının her üçünün de
        çok olumlu yanıt vermesi bu toplantıların katılımcılar üzerinde olumlu etkilerinin olduğu ve toplantılar
        sırasında kendilerini iyi hissettikleri çıkarılmaktadır.
             Köy/mahalle, ilçe merkez, il merkez gruplarından her üç grubun ailelerinin de öğrencilere destek ol-
        dukları görülmektedir. Ailelerin eTwinning projelerine destek verdikleri ve bu projeleri faydalı buldukları
        görülmektedir.
             Salgın hastalığın projeyi olumsuz etkilemesi konusunda köy/mahalle grubu kesinlikle katıldığını söy-
        lerken il ve ilçe merkez grupları kararsız olduklarını söylemişlerdir. Gruplar arasında görülen farklılıkların
        konumlarından kaynaklandığı düşünülmektedir.  Diğer bir maddede yüz yüze eğitim sırasında yapılacak
        olan projelerin daha etkili olacağı yazmakta ve bu maddede de bir önceki maddede olduğu gibi belirli tek
        bir seçenekte yoğunlaşılmamıştır. Köy/mahalle ve ilçe merkez grupları yüz yüze eğitim sırasında projelerin
        daha etkili olacağını düşünürken il merkez grubu kararsız kalmıştır.
             Her üç grup da bu projenin sonrasında yeniden bir eTwinning projesinde yer almak istediklerini be-
        lirtmişlerdir. Buradan yola çıkarak bu proje ile katılımcıların eTwinning projelerini sevdikleri ve faydalı bul-
        dukları söylenebilir.
             Tablo.9 Ön test ve son test alt boyut faktörlerine göre Paired samples t-test sonuçlarının karşılaştırıl-
        masına bakıldığında her bir boyut için öntest ve sontest arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ayrıca
        tablodaki x değerleri aritmetik ortalamalara bakıldığında sontest ortalamasının öntest ortalamasına göre
        daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bundan yola çıkarak proje sürecinin öğrencilerin değerler ve değerler
        eğitimine yaklaşımını olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Bununla beraber öntest ve sontest arasındaki
        anlamlı farktan yola çıkarak öğrencilerin değer algısının, değerlere bakış açısının yapılan “Değerlerimle
        Güzelleşir Dünya” e-Twinning projesi sayesinde olumlu yönde geliştiği sonucuna varılabilir.


             5. Öneriler

             Değerler ülkeleri ve milletleri bir arada tutan en önemli olgulardır. Bu olguların yaşatılması ile genç
        nesillerin yetiştirilmesi paralellik göstermelidir. Değerler ne kadar etkili bir şekilde genç nesillere aktarılırsa
        yaşatılma oranlarıda o denli artacaktır.
             Bu bakımdan,
             1.Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının tekrar gerçekleşebilecek bir e-Twinning
        projesinde yer almak istedikleri belirlenmiştir. Bundan yola çıkarak öğrencilerin farklı konularda daha çok
        e-Twinning projesinde yer alabilmeleri, uygulamalı olarak birbirleriyle etkileşim halinde olmaları açısından
        gerekli çalışma ortamı sağlanıp, okullarda e-Twinning sınıflarının tasarlanmasına ve e-twinning uygula-
        malarına daha çok ağırlık verilebilir.

               artvincovidcongress.org                   376                                      - Bildiri Metni -
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381