Page 375 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 375
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
p<.005 değeri ise ön test ve son test anlamlı olarak farklıdır
ön test ve son testlerden X aritmetik ortalaması büyük olan yönünde anlamlı olarak etki görülmektedir.
Tablo. 9’da ön test ve son test alt boyut faktörlerine göre Paired samples t-test sonuçlarının karşı-
laştırılması görülmektedir. F kodlu alt boyutlara bakıldığında öğrencilerin p<.005 değeri ise ön test ve son
test anlamlı olarak farklıdır. Ön test ve son testlerden X aritmetik ortalaması büyük olan yönünde anlamlı
olarak etki görülmektedir. Bu bakımdan tüm boyutlarda son testin anlamlı bir şekilde fark oluşturduğu
belirlenmiştir.
4.Tartışma Ve Sonuç
Çalışmada uygulanan anketteki maddelere verilen yanıtların demografik özelliklere göre karşılaş-
tırılması tartışma ve sonuç bölümünde yer almaktadır. Uygulanan anketin sonucunda bulgulardan yola
çıkılarak mantıklı sonuçlara ulaşılmıştır.
Tablo 6’da öğrencilerin daha önce Etwinning projesinde yer alıp almadıklarına ait değerler verilmiştir.
Çalışmaya katılan öğrencilerin üçte ikisinden fazlası daha önce Etwinning projesinde yer almadığını belirt-
mişlerdir. Bu öğrenciler arasında Etwinning projelerinin popüler olmadığı anlamına gelebilir.
Anket maddelerinin cinsiyet faktörüne göre dağılımı verilmiş olan Tablo 7’de projenin değerlere bakış
açısını olumlu etkilemesi hakkındaki maddede hem kız hem erkek öğrenciler çoğunluğu kesinlikle katılıyo-
rum seçeneğinde oluşturmuşlardır. Her iki cinsiyet için de bu Etwinning projesinin bakış açılarının olumlu
şekilde etkilendiği söylenebilir.
Web.2 araçlarının kullanımının öğrenilmesi hakkındaki maddeye her iki cinsiyet de çoğunlukla aşırı
olumlu yanıt verirken kız öğrencilerin olumlu yanıt yüzdesi erkek öğrencilerin olumlu çok az bir farkla
daha fazladır. Buradan yola çıkılarak Etwinning projesinin her iki cinsiyet için de web 2 araçları konusunda
tecrübe kazandırıcı bir proje olduğu çıkarılabilir.
Diğer bir anket maddesinde yer alan ortak çalışma yapmaya yönelim konusu, kız ve erkek cinsiye-
tindeki katılımcıların çoğunlukla katıldığı bir konu olmuştur. Her iki cinsiyet için de bu projenin katılımcılar
üzerinde ortak çalışma yapmaya olumlu bakma yönünde değişimlere sebep olduğu söylenebilir. Kişiler
başkalarıyla olan ilişkileri aracılığıyla toplumda geçerli olan değer, kural ve normları, tutumları, alışkanlık-
ları ve becerileri öğrenir (İçli, 2005: 117).
Etwinning projesi boyunca yapılan toplantı ve uygulamaların katılımcılara faydalı olup olmadığı hak-
kındaki anket maddesine kız ve erkek katılımcıların birbirlerine yakın oranlarla kesinlikle katıldıkları görül-
mektedir. Bunun yanı sıra erkeklerin olumlu yanıt yüzdesi az da olsa kızlardan fazladır. Yapılacak çıkarım
projenin öğrenciler üzerinde faydalı olduğu izlenimi şeklindedir.
Bir diğer anket maddesinde katılımcıların ailelerin onlara destek olup olmadıkları sorgulanmış ve her
iki cinsiyet için de olumlu geri dönütler alınmıştır. Erkek öğrencilerin olumlu geri dönüt yüzdesi kız öğren-
cilerin geri dönüt yüzdesinden daha fazla olmasına rağmen her iki cinsiyette de çoğunluk aşırı olumlu geri
dönütler vermiştir. Buradan yola çıkılarak projede yer alan öğrencilerin ailelerinin Etwinning projelerine
olumlu gözle baktıkları ve velisi olduğu öğrencilerin yanında oldukları söylenebilir.
Katılımcılara yönlendirilen salgın hastalığın projeye olumsuz etkisi hakkındaki anket maddesinde kız
öğrenciler çoğunlukla kararsız olduklarını belirtirken erkek öğrenciler eşit oranda katılmadıklarını ve ke-
sinlikle katıldıklarını belirtmişlerdir. Salgın hastalığın Etwinning projesine olan etkisi için öğrencilerin fikirleri
bu maddede değişiklik göstermektedir.
Ancak diğer bir maddede verilen yüz yüze eğitim sırasında yapılan projelerin daha etkili olduğu cüm-
lesine katılımcıların en çok yoğunluk gösterdiği seçenek kesinlikle katılıyorum seçeneği olmuştur. Buradan
yola çıkılarak projeyi yüz yüze eğitim sırasında olsaydı daha verimli olabileceği, öğrencilerin salgın has-
talıktan dolayı yüz yüze eğitim sırasında proje yapamamaları projeyi olumsuz etkilediğini bir nevi kabul
ettiklerini göstermektedir.
- Bildiri Metni - 375 Eğitimde Yeni Normlar-II