Page 378 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 378
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitimde İlkokul 1. Sınıf Toplama ve Çıkarmanın Masalla Öğretimine Yönelik Etkin-
lik Örnekleri
Aykut NARİN a
a Yüksek Lisans Öğrencisi., Siirt Üniversitesi, ayktnrn@gmail.com
Özet
Pandemi döneminde tüm dünyada hayatın birçok alanında olduğu gibi eğitim öğretim süreçlerinin iş-
leyişinde de farklılıklar görülmektedir. Bunlardan biri de uzaktan eğitimdir. Okulların yüz yüze eğitime ara
vermek zorunda olduğu salgın döneminde eğitimde aksamaların yaşanmaması için birçok ülkede uzaktan
eğitimle dersler sürdürülmüştür. Ancak özellikle ilkokul öğrencilerinde derslerin uzaktan yapılması bazı
zorlukları beraberinde getirmektedir. Uzaktan eğitimde öğretmen – öğrenci ve öğrenci – öğrenci etkileşi-
mi kısıtlı şekilde gerçekleştiği için derslerden istenen verim alınamayabilir. Bu bağlamda dersleri öğrenci-
ler açısından daha ilgi çekici hale getirmek ve uzaktan da olsa öğrencileri sürece dâhil etmek masallarla
mümkün olabilir.
Sözlü edebiyatımızın en önemli türlerinden biri olan masal, geçmişte de günümüzde de, gerek ço-
cuklar gerekse yetişkinler tarafından ilgi görmüştür. Masallar olağanüstü olayları, gerçek hayatta rastla-
namayacak kahramanları, fantastik bir kurgu içerisinde okuyucuya ya da dinleyiciye anlatır. Her dönemde
çocuklar tarafından ilgiyle dinlenen ve sevilen masallar farklı amaçlarla da kullanılabilir. Bu çalışmada
ilkokul 1. sınıf öğrencilerine toplama ve çıkarma işleminin “Kırmızı Başlıklı Kız” ve “Pamuk Prenses ve Yedi
Cüceler” masalları ile anlatılması üzerine etkinlik örnekleri tasarlanmıştır.
Masallarda gerçekleşen olaylar içerisine yerleştirilen toplama - çıkarma etkinlikleriyle etkileşimli bir
ders anlatımı ve anlamlı - kalıcı öğrenmeler sağlanabilir. Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimde de olsa
masallarla eğlenerek öğrenmenin mümkün olduğu konusunda farkındalık oluşturmaktır.
Anahtar Kelimeler: İlkokul, Masal, Toplama - Çıkarma
artvincovidcongress.org 378 - Bildiri Metni -