Page 396 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 396
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Okuma Yazma f 15 21 17 19 8 80
Bilmiyorum % 18,8% 26,3% 21,3% 23,8% 10,0% 100,0%
f 73 87 27 96 57 340
İlkokul
% 21,5% 25,6% 7,9% 28,2% 16,8% 100,0%
f 34 62 10 32 31 169
Ortaokul
Biyoloji 21 % 20,1% 36,7% 5,9% 18,9% 18,3% 100,0%
2
6
25
9
8
0
f
Lise
% 36,0% 32,0% 0,0% 8,0% 24,0% 100,0%
f 46 89 21 64 37 257
Üniversite
% 17,9% 34,6% 8,2% 24,9% 14,4% 100,0%
f 45 70 18 41 28 202
YL/DR
% 22,3% 34,7% 8,9% 20,3% 13,9% 100,0%
Tablo 6’da anne eğitim durumu değişkenine göre kategorilerin dağılımları verilmiştir. Sosyal medya
kullanımı kategorisindeki 15. maddeye en çok okuma-yazma bilmiyorum (28,7% f=23), ilkokul mezunu
(30,6% f=104), üniversite mezunu (28,0% f=72) ve yüksek lisans/doktora mezunu (27,7% f=56) anneler
“katılmıyorum” seçeneğini, ortaokul mezunu (29,0% f=49) anneler “katılıyorum” ve lise mezunu (32,0%
f=8) anneler ise “kesinlikle katılmıyorum” seçeneğini tercih etmişlerdir. En az tercih edilen maddeler ise
okuma yazma biliyorum (7,5% f=6), ortaokul mezunu (14,2% f=24) ve üniversite mezunu (11,7% f=30)
“kesinlikle katılıyorum” seçeneğini, ilkokul mezunu (11,8% f=40) “kararsızım” , lise mezunu (4,0% f=1) ve
YL/DR (11,9% f=24) mezunu anneler “kararsızım” seçeneğini tercih etmişlerdir.
Teknoloji kullanımı kategorisindeki 16. maddeye en çok tüm katılımcılar “katılmıyorum” seçeneğini
tercih ederken lise mezunu anneler aynı oranla “kesinlikle katılmıyorum (36,0% f=9)” seçeneğini de işaret-
lemişlerdir. En çok tüm katılımcılar “kesinlikle katılıyorum” seçeneğini tercih ederken lise mezunu anneler
aynı oranla “katılıyorum (8,0% f=2)” seçeneğini de işaretlemişlerdir.
Biyolojik değişimler ile ilgili olan Sosyal izolasyon döneminde yemek yeme alışkanlıklarım değişti,
sorusuna okuma-yazma bilmeyen anneler en az “kesinlikle katılmıyorum (10,0% f=8)” seçeneğini tercih
ederken, diğer anneler “kararsızım” seçeneğini tercih etmişlerdir. En çok seçilen ifadelere bakıldığında ilko-
kul mezunu anneler “katılmıyorum (28,2% f=96)” seçeneğini, lise mezunu anneler “kesinlikle katılıyorum
(36,0% f=9)” seçeneğini, diğer anneler ise “katılıyorum” seçeneğini tercih etmişlerdir.
5. Tartışma ve Sonuç
Bu bölümde elde edilen veriler açıklanarak araştırma problemleri değerlendirilmiş ve alanyazındaki
diğer çalışmalarla benzerlik ve farklılıkları belirtilmiştir.
Araştırma Problemlerinin Değerlendirilmesi
1. Sosyal izolasyon döneminde sosyal medya ve teknoloji kullanımı ortaöğretim öğrencilerinde nasıl
değişmiştir?
Sosyal medya kullanımı kategorisindeki 4. maddeye (“Sosyal izolasyon zamanında yatmadan önce
mutlaka sosyal medya hesaplarımı kontrol etmeye başladım.”) verilen yanıtlarda “katılmıyorum” cevabı
en çok seçilen seçenektir. Yine sosyal medya ile alakalı 5. Maddeye (“Sosyal izolasyon zamanında uyandı-
ğımda ilk olarak mutlaka sosyal medya hesaplarımı kontrol etmeye başladım.”) verilen cevaplarda “Katıl-
mıyorum” ve “Kesinlikle Katılmıyorum” seçenekleri yüksek oranlarda tercih edilmiştir.
artvincovidcongress.org 396 - Bildiri Metni -