Page 399 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 399
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
5. Öneriler
Pandemi sürecinde sosyal izolasyon ve uzaktan eğitim gibi nedenlerle ortaöğretim öğrencilerinin tek-
noloji ve sosyal medya kullanım süreleri artış gösterebilmektedir. Sosyal medya ve teknolojinin olumsuz
yönlerinden korunmak ve negatif sonuçları önleyebilmek için:
1. Teknolojik cihazlar ve sosyal medyada geçirilen vakit sınırlandırılabilir
2. Günlük kullanım süresi hakkında geri bildirim sağlayan uygulamalar kullanılabilir
3. Farkındalık oluşturma ve öz kontrol konusunda bireylere yardımcı olacak uygulamalar ve prog-
ramlar düzenlenebilir
4. Uygulamalar sayesinde yapılan planlama ile sanal ve gerçek hayat arasında sağlıklı bir denge ku-
rulması sağlanabilir
5. Zamanı daha iyi değerlendirmek için öğrenciler farklı faaliyetlere yönlendirilebilir
6. Kullanım için uygun olan süreleri belirlemekte aile veya öğretmenlerden yardım alınabilir.
7. Bu konuda yapılan araştırmalar çeşitlendirilebilir
Kaynaklar
Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55–67.
Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Dergisi.,7(1), 231-274.
Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: öntest-sontest kontrol grubu, desen ve veri analizi. Pegem
Akademi.
Eryılmaz, İ. (2018). Bilgi Toplumunun yeni korkuları: Nomofobi ve Netlessfobi. H. Yıldız (Ed.,)Sosyal
medyanın iş yaşamındaki yeri (1-24) İçinde. İstanbul: Beta.
Ciddi, P. K., & Yazgan, E. (2020). Covid-19 Salgınında Sosyal İzolasyon Sırasında Fiziksel Aktivite Duru-
munun Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 262-279.
Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi Üniver-
sitesi, Turizm Fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 37-49.
Gökçearslan Ş., Durakoğlu A.,(2014) Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Bağımlılık Düzeylerinin
Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2014)
419-435
Göker ME, Turan Ş. COVID-19 Pandemisi Sürecinde Problemli Teknoloji Kullanımı. ESTÜDAM Halk Sağ-
lığı Dergisi. 2020;5(COVID-19 Özel Sayısı):108-14.
Güleryüz, S., Esentaş, M., Yıldız, K., Güzel, P. Sosyal İzolasyon Sürecindeki Bireylerin Serbest Zaman
Değerlendirme Biçimleri: Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığı İlişkisinin İncelen-
mesi. FOCUSS Spor Yönetimi Araştırmaları Dergisi (2020): 31-45
Horzum, M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değiş-
kenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(159).
Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri.(21. bs.). Ankara: Nobel Yayın.
Köroğlu H. Y., Kılbacak A., Güldüren M. ve Cangüven H. D., (2020) “Devlet Ve Özel Fen Liselerinde Öğ-
renim Gören Bireylerin Sosyal Medya, İnternet Ve Dijital Oyunlar Hakkında Görüşlerinin Karşılaştırılması
(Mersin İli Örneği)”, 4. Uluslararası Akdeniz Sempozyumu 4. International Mediterranean Symposium Bildiri
Tam Metinleri Kitabı The Book Of Full Texts, Book 4 KİTAP , s. 249
Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z., & Özdinçler, A. R. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların
- Bildiri Metni - 399 Eğitimde Yeni Normlar-II