Page 499 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 499

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                                    Rol Modelim Sensin


              Mine ŞİMŞEK , Fatma TİRYAKİ YADİGAR , Ayfer DOĞAN ARSLAN , Esra ATABEYOĞLU , Nilay SELÇUK
                           a
                                                    b
                                                                                                ç
                                                                            c
                                                   BALIBEY , Feyza PELİT e
                                                            d
                           aPsikolojik Danışman, Sivas Yunus Emre Ortaokulu, minedagli@gmail.com
                         bPsikolojik Danışman, Ordu Altınordu Eskipazar Ortaokulu, fat53@hotmail.com
                           cPsikolojik Danışman, Sivas Özel İdare Ortaokulu, ayfer.471@hotmail.com
                       ç Psikolojik Danışman, Ordu Perşembe Gazi Ortaokulu, esraergene53@hotmail.com
                       dPsikolojik Danışman, Sivas Yunus Emre Ortaokulu, nilayselcukbalibey@gmail.com
                           ePsikolojik Danışman, Sivas Özel İdare Ortaokulu, feyzaadak@hotmail.com


                 Özet

                 PDR hizmetlerinde bireyi tanımanın önemi büyüktür. Çalışmamız bu bağlamda öğrencilerimize uygu-
            ladığımız kendimi tanıyorum formunda ‘’Örnek aldığın kişi kimdir?’’ ve velilerimize uyguladığımız çocuğumu
            tanıyorum formundaki ‘’Rol modeli olan kişi kimdir?’’  Sorularına verilen cevaplar sonucunda ortaya çıkmıştır.
                 Çocuklar hayatı tanıma yolunda çeşitli öğrenmeler gerçekleştirirken, deneme yanılma yolunu kul-
            landıkları gibi, çevresindeki insanları gözlemleyerek, onları taklit ederek de öğrenebilmekte, böylelikle de
            çeşitli düşüncelere, davranışlara sahip olabilmekte, gelecek planlaması yapabilmektedir. Çalışmamızla,
            öğrencilerimizin daha çok rol modelle tanışmasının onların kişilik ve ahlak gelişimlerinde, olumlu davra-
            nışlar kazanmalarında, ilgi ve yeteneklerini tanımalarında, hedefler oluşturmalarında, kariyer planlaması
            yapmalarında yardımcı olacağı düşüncesiyle rol modelleri tanıma ve tanıtma etkinlikleri 60 gönüllü öğ-
            renci, 6 psikolojik danışman ile 4 okulun bütün öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirildi. Veli, öğretmen
            ve öğrencilerimizin görüşleri derlenerek oluşturulan anket ile yine öğrencilerimizin seçimi sonucunda 6
            rol model belirlendi. Nisan ve mayıs ayını kapsayan çalışmamızda özel günlerde de anketimizde yer alan
            farklı rol modellerin hayatlarına yolculuk yaptık.
                 23Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı (Kurtuluş Savaşı kahramanları-çocuk kahramanları)
            Bahar Bayramı (Dede Korkut) Anneler Günü (Annelerimiz) Ramazan Bayramı (Hz. Muhammed (SAV)),
            19Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik Ve Spor Bayramı (Mustafa Kemal ATATÜRK, farklı dallardan sporcular)
            Yaptığımız yolculuğun sonunda ön-son test ve diğer değerlendirmelerimiz çalışmamızın hedefine ulaş-
            tığının en büyük göstergesiydi.


                 Anahtar Kelimeler:  Rol Model, Hedef Belirleme, Olumlu Davranış Geliştirme

























            - Bildiri Metni -                                499                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504