Page 508 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 508
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öneriler:
• Öğrencilere öncelikle kendi ilgi ve iş alanlarında uygulama olanağı sağlama
• Çatışmaları önleyici - İletişim eğitim desteği
• Okul-İşletme-YÖK garantili ücret ödemesi sağlama (Motivasyon için)
• Danışman – Öğrenci arasında önyargısız güvene dayalı ilişki oluşturma
• Örnek işletme temsilcilerine yönelik tören ve ödüllendirme
• Öğrencilere iş yeri eğitiminin 4 ay ile sınırlı olduğu bilincini verme
• Verilen eğitimlerin sertfikasyon protokolleri ile desteklenmesi (Tuncer ve Taşpınar,2004:7)
Kaynakça
Bagale, S. (2015). Technical Education And Vocational Training For Sustainable Development. Journal
of Training And Development, 1, 15-20.
Ben, P. C. Asuquo, Okon Sylvester (2021, 07 04). Plannıng In Technıcal And Vocatıonal Educatıon: Im-
peratıve For Natıonal Development. http://ijorved.com/PLANNING%20IN%20TECHNICAL%20AND%20
VOCATIONAL%20EDUCATION.pdf
Bınıcı, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, , 383-396.
Budak, Y. (2009). Mesleki Eğitimde İhtiyaç Analizi Ve İşlevsel Eğitim Programı. Gazi Üniversitesi En-
düstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 65-75.
Canbal, M. S., Kerkez, B., Suna, H. E., Numanoğlu, K. V., & Özer, M. (2020). Mesleki ve Teknik Ortaöğ-
retimde Paradigma Değişimi için Yeni Bir Adım: Eğitim Programlarının Güncellenmesi. Eğitim ve İnsani
Bilimler Dergisi, 1-16.
Cong, S. Ve Wang, X. (2012). A Perspective On Technical And Vocational Education And Training. In:
Zeng D. (Eds) Advances İn Computer Science And Engineering. Advances İn İntelligent And Soft Compu-
ting, Vol 141. Berlin: Heidelberg.
CSCNEPA. (2008). Developing a twenty-first century school curriculum for all Australian students.
Australian: CSCNEPA.
Demir, E., & Şen, H. Ş. (2009). Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları. Ege Eğitim
Dergisi, 39-59.
Gül, H., & Yürekli, E. (2020). MYO’lardaki 3+1 İşbaşı Eğitimlerinin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: PAÜ Örneği.
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2407-2418.
Hanushek, E.A., Schwerdt, G., Woessman, L. ve Zhang, L. (2017). General education, vocational edu-
cation, and labormarket outcomes over the life-cycle. The Journal of Human Resources, 52(1), 48–87.
Koşan, A. (2010). Eğitimde Okul-Endüstri İşbirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Der-
gisi, 104-131.
Küçük, M. (2021, 07 03). Mesleki Teknik Eğitimde,Teknik Eleman Yetiştirilmesi. www.emo.org.tr: https://
www.emo.org.tr/ekler/b99ecfbe7464e1f_ek.pdf adresinden alındı
Sönmez, V. (2009). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Arı.
Tuncer, M., & Taşpınar, M. (2004). Avrupa Birliği’nde Eğitim Ve Mesleki Eğitim Yönelimleri. XIII. Ulusal
Eğitim Bilimleri Kurultayı (s. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/197.pdf). Malatya: Pegem.
Uçar, C., & Özerbaş, M. A. (2013). Mesleki Ve Teknik Eğitimin Dünyadaki Ve Türkiye’deki Konumu. Eğitim
ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 242-254.
Ulus, L., Tuncer, N., & Sözen, Ş. (2015). Mesleki Eğitim, Gelişim Ve Yeterlilik Açısından Meslek Yükse-
kokullarının Önemi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 168-186.
Yörük, S., Dikici, A., & Uysal, A. (2002). Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim. Fırat Üniversitesi
artvincovidcongress.org 508 - Bildiri Metni -