Page 508 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 508

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Öneriler:
             •  Öğrencilere öncelikle kendi ilgi ve iş alanlarında uygulama olanağı sağlama

             •  Çatışmaları önleyici -   İletişim eğitim desteği
             •  Okul-İşletme-YÖK garantili  ücret ödemesi sağlama (Motivasyon için)

             •  Danışman – Öğrenci  arasında önyargısız güvene dayalı ilişki oluşturma
             •  Örnek işletme temsilcilerine yönelik tören ve ödüllendirme
             •  Öğrencilere iş yeri eğitiminin 4 ay ile sınırlı olduğu bilincini verme

             •  Verilen eğitimlerin sertfikasyon protokolleri ile desteklenmesi  (Tuncer ve Taşpınar,2004:7)

             Kaynakça


             Bagale, S. (2015). Technical Education And Vocational Training For Sustainable Development. Journal
        of Training And Development, 1, 15-20.
             Ben, P. C. Asuquo, Okon Sylvester (2021, 07 04). Plannıng In Technıcal And Vocatıonal Educatıon: Im-
        peratıve For Natıonal Development. http://ijorved.com/PLANNING%20IN%20TECHNICAL%20AND%20
        VOCATIONAL%20EDUCATION.pdf
             Bınıcı, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, , 383-396.
             Budak, Y. (2009). Mesleki Eğitimde İhtiyaç Analizi Ve İşlevsel Eğitim Programı. Gazi Üniversitesi En-
        düstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 65-75.
             Canbal, M. S., Kerkez, B., Suna, H. E., Numanoğlu, K. V., & Özer, M. (2020). Mesleki ve Teknik Ortaöğ-
        retimde Paradigma Değişimi için Yeni Bir Adım: Eğitim Programlarının Güncellenmesi. Eğitim ve İnsani
        Bilimler Dergisi, 1-16.
             Cong, S. Ve Wang, X. (2012). A Perspective On Technical And Vocational Education And Training. In:
        Zeng D. (Eds) Advances İn Computer Science And Engineering. Advances İn İntelligent And Soft Compu-
        ting, Vol 141. Berlin: Heidelberg.
             CSCNEPA. (2008). Developing a twenty-first century school curriculum for all Australian students.
        Australian: CSCNEPA.
             Demir, E., & Şen, H. Ş. (2009). Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları. Ege Eğitim
        Dergisi, 39-59.
             Gül, H., & Yürekli, E. (2020). MYO’lardaki 3+1 İşbaşı Eğitimlerinin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: PAÜ Örneği.
        MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2407-2418.
             Hanushek, E.A., Schwerdt, G., Woessman, L. ve Zhang, L. (2017). General education, vocational edu-
        cation, and labormarket outcomes over the life-cycle. The Journal of Human Resources, 52(1), 48–87.
             Koşan, A. (2010). Eğitimde Okul-Endüstri İşbirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Der-
        gisi, 104-131.
             Küçük, M. (2021, 07 03). Mesleki Teknik Eğitimde,Teknik Eleman Yetiştirilmesi. www.emo.org.tr: https://
        www.emo.org.tr/ekler/b99ecfbe7464e1f_ek.pdf adresinden alındı
             Sönmez, V. (2009). Öğretmen El Kitabı. Ankara: Arı.
             Tuncer, M., & Taşpınar, M. (2004). Avrupa Birliği’nde Eğitim Ve Mesleki Eğitim Yönelimleri. XIII. Ulusal
        Eğitim Bilimleri Kurultayı (s. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/197.pdf). Malatya: Pegem.
             Uçar, C., & Özerbaş, M. A. (2013). Mesleki Ve Teknik Eğitimin Dünyadaki Ve Türkiye’deki Konumu. Eğitim
        ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 242-254.
             Ulus, L., Tuncer, N., & Sözen, Ş. (2015). Mesleki Eğitim, Gelişim Ve Yeterlilik Açısından Meslek Yükse-
        kokullarının Önemi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 168-186.
             Yörük, S., Dikici, A., & Uysal, A. (2002). Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim. Fırat Üniversitesi

               artvincovidcongress.org                   508                                      - Bildiri Metni -
   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513