Page 506 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 506

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Tablo1 de öğrenciler  3  yarı dönem okulda  1 yarı dönem işletmelerde eğitimlerini tamamlamaktadır.


             3.3. Öğrenci Tarafında Yaşanılan Değişimler
             Türü ne olursa olsun, eğitimin amacına ulaşma derecesi, eğitim programlarının işlevsellik derecesiyle
        ilişkilendirilebilir (Sönmez,2009).3+1 eğitim ve öğretim programı öğrenci tarafında önemli pozitif geliş-
        meler getirmiştir.

             •  Sigorta Başlangıcı
             •  Maaş Başlangıcı  (500 -750-900  TL)
             •  İş süreçleri  ve çalışma yaşamı deneyimleri
             •  4 yarı dönemde okulu bitirme şansı

             •  % 60 istihdam edilme oranı
             •   İş ve  işveren  iletişim çatışmaları

             •  Covid 19  aşı olma şansı
             •  Girişimci olma şansı
             •  Eğitim süreçlerine katılımcı ve paydaş olarak değer katması


             Eğitim ve öğretim programlarında yapılan olumlu geliştirmeler, program içinde yer alan öğrencilere
        önemli katkılar getirdiği görülmektedir.


             3.4. Okul Tarafında Yaşanılan Değişimler
             Eğitim ve öğretim programlarının iş yeri eğitimi ve uygulamalarına yönelik güncellenmeleri,  okul
        yönetiminde de aşağıdaki örneklere benzer bir takım değişimleri getirmiştir.

             •  İş dünyası ile etkileşim ve iş birliği kurma (Zorunluluk)
             •  İş süreçlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için tüm gerekli dökümanların hazırlanması
             •  Öğrenci – işyeri – okul arasındaki bilgi ve iletişim ağını oluşturma Web Sayfası, Sosyal Medya (Örnek
             belge ve dökümanlara ulaşma,duyuru)
             •  Sigorta işlemlerini başlatma ve işyeri ödemelerine dönük geri bildirim verme

             •  MEYOK tavsiye  kararlarını tüm paydaşlara duyurma

             3+1 eğitim ve öğretim programları içerisinde en önemli paydaşlardan biri olarak gözüken okul yöne-
        timinin farklı programlarda da göstereceği esnek yapı ve çeviklik projelerin başarılı olmasında en önemli
        etken olarak gözükmektedir.


             3.5. Üniversite Tarafında Yaşanılan Değişimler
             Meslek eğitime yönelik okul ve programların açılmasında stratejik bir rol oynayan üniversite yönetimi,
        geleceğe dönük amaçları olan eğitim ve öğretim programlarının başarıya ulaşmasında önemli bir bileşendir.
        Bu rolünden kaynaklı aşağıdaki değişim ve sorumlulukları planlayarak gelişime katkıda bulunması gerekir.
             •  MEYOK  koordinatörlüğü kurulması ve  süreç yönetimi

             •  İş yeri ödemelerine dönük geri ödeme bütçesinin ayrılması
             •  Rektörlük bazında iş dünyası ile güçlü protokoller hazırlanması

             •  3+1 eğitim ve öğretim programlarının teşvik
             •  Uygulama programlarında, bölüm kontenjanının 30 ile kısıtlanması
               artvincovidcongress.org                   506                                      - Bildiri Metni -
   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511