Page 505 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 505

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Eğitim ve öğretim programlarındaki paradigma değişimi, çocukların yaşamla bağını güçlendirme,
            keşif ve merak duygusunu yeşertme, bilgiyi, gayreti, sanatı ve zanaatı yüceltme gibi somut ve pozitif et-
            kiler yaratmıştır.

                 3. Paradigma Değişiminin Etkileri
                 Bir sosyal süreç olarak eğitimin gerçekleşmesi bir takım koşulların yerine getirilmesi ve bazı ilkeler
            ışığında hareket edilmesiyle olasıdır (Budak,2009:65).Eğitim programlarının çağın ihtiyaç ve taleplerine
            yönelik düzenlenmesi, sistem içerisinde yer alan tüm paydaşlara farklı etki ve sorumluluk getirmektedir.
            Bu etkiler aşağıdaki alt başlıklarda sıralanmış durumdadır.


                 3.1. Paradigma Değişimine ve Eğitimin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar
                 Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gelişmesine etki eden bir takım unsurları aşağıdaki başlıklar altında
            sıralayabiliriz.
                 •  Yazılım ve donanım teknolojilerindeki hızlı gelişmeler
                 •  İş Dünyası ve  iş süreçlerinin yazılım ve donanım teknolojilerine entegresi(API ,FLOW, İŞ Zekası) ve ERP

                 •  İş ve İnsan kaynakları birimlerinin beklentileri
                 •  Kurumlar arası rekabet (Vakıf- Kamu)

                 •  Öğrenci ve Veli  Öncelikleri
                 Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değişmesi ve yönlendirilmesinde önemli bir etkiye sahip olan bu un-
            surlar, tüm yazın içinde yeri geldiğince önemi ve etkileri farklı şekillerde  anlatılmaya çalışılmıştır.


                 3.2. Gelişmelere Yönelik Tepkiler
                 Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değişmesine ve gelişmesine yönelik tüm paydaşlar kendi alanları
            içerisinde farklı şekillerde tepkiler geliştirmiştir. Geliştirilen bu tepkiler eğitim ve öğretim faaliyetlerinin
            güncel ve özel sektöre bağlanmasını amaçlayan tepkilerdir.
                 Gelişmelere yönelik paydaşların gösterdiği tepkiler
                 •  İş Dünyası   (SAP, Canias, Microsoft Lab., Protokol)

                 •  Yükseköğretim Kurumu  (Öğrenci Alımında Kurallar- Kontenjan Performansı )
                 •  Üniversiteler   (Teknoloji  Ağırlıklı Bölümler – Tıp  - Psikoloji - Hukuk)
                 •  Eğitim ve Öğretim Planları  Lisans (7+1 Programı)
                 •  Meslek Yüksekokulları ( 3+1 Programı)

            Tablo 1. Bilgisayar Teknolojileri Programında 3+1 Eğitim ve Öğretim Programı






















            - Bildiri Metni -                                505                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510