Page 505 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 505
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Eğitim ve öğretim programlarındaki paradigma değişimi, çocukların yaşamla bağını güçlendirme,
keşif ve merak duygusunu yeşertme, bilgiyi, gayreti, sanatı ve zanaatı yüceltme gibi somut ve pozitif et-
kiler yaratmıştır.
3. Paradigma Değişiminin Etkileri
Bir sosyal süreç olarak eğitimin gerçekleşmesi bir takım koşulların yerine getirilmesi ve bazı ilkeler
ışığında hareket edilmesiyle olasıdır (Budak,2009:65).Eğitim programlarının çağın ihtiyaç ve taleplerine
yönelik düzenlenmesi, sistem içerisinde yer alan tüm paydaşlara farklı etki ve sorumluluk getirmektedir.
Bu etkiler aşağıdaki alt başlıklarda sıralanmış durumdadır.
3.1. Paradigma Değişimine ve Eğitimin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gelişmesine etki eden bir takım unsurları aşağıdaki başlıklar altında
sıralayabiliriz.
• Yazılım ve donanım teknolojilerindeki hızlı gelişmeler
• İş Dünyası ve iş süreçlerinin yazılım ve donanım teknolojilerine entegresi(API ,FLOW, İŞ Zekası) ve ERP
• İş ve İnsan kaynakları birimlerinin beklentileri
• Kurumlar arası rekabet (Vakıf- Kamu)
• Öğrenci ve Veli Öncelikleri
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değişmesi ve yönlendirilmesinde önemli bir etkiye sahip olan bu un-
surlar, tüm yazın içinde yeri geldiğince önemi ve etkileri farklı şekillerde anlatılmaya çalışılmıştır.
3.2. Gelişmelere Yönelik Tepkiler
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin değişmesine ve gelişmesine yönelik tüm paydaşlar kendi alanları
içerisinde farklı şekillerde tepkiler geliştirmiştir. Geliştirilen bu tepkiler eğitim ve öğretim faaliyetlerinin
güncel ve özel sektöre bağlanmasını amaçlayan tepkilerdir.
Gelişmelere yönelik paydaşların gösterdiği tepkiler
• İş Dünyası (SAP, Canias, Microsoft Lab., Protokol)
• Yükseköğretim Kurumu (Öğrenci Alımında Kurallar- Kontenjan Performansı )
• Üniversiteler (Teknoloji Ağırlıklı Bölümler – Tıp - Psikoloji - Hukuk)
• Eğitim ve Öğretim Planları Lisans (7+1 Programı)
• Meslek Yüksekokulları ( 3+1 Programı)
Tablo 1. Bilgisayar Teknolojileri Programında 3+1 Eğitim ve Öğretim Programı
- Bildiri Metni - 505 Eğitimde Yeni Normlar-II