Page 507 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 507
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Özellikle 3+1 gibi uygulama ağırlıklı programların başarısında öncü paydaşlardan biridir.
3.6. Öğretim Elemanları Tarafında Yaşanılan Değişimler
Uygulama ağırlıklı 3+1 eğitim ve öğretim programlarında, iş dünyası ve diğer tüm paydaşlara yönelik
süreçlerin yönetilmesinde danışman öğretim elemanlarının mevcut rollerinin değişmiş olduğunu aşağıdaki
başlıklarda görürsünüz.
• İş yeri ağ ve iletişimlerini geliştirmesi
• Öğrenci ve iş yeri çatışmalarını çözme kapasitelerini arttırması
• Öğrencilerin iş yeri eğitimine yönelik tüm doküman yönetimini kolaylaştırması
• 3 Yarı dönemdeki teorik eğitimlerin – iş yeri süreçleriyle entegresini sağlaması
• Tüm öğrenci ve bölüm öğretim elemanları aylık genel değerlendirme için bir araya gelmesi
• Başarılı deneyimler paylaşılmalı
• İş süreçlerinde yaşanılacak tüm soru ve sorunlara karşı iş yeri ve öğrencileri bilgilendirme
• İş yeri ve uygulama eğitimlerine yönelik tüm deneyimleri içeren genel bir analiz oluşturularak ge-
lecek yıllar için iyileştirme
3.7. İş Dünyası Tarafında Yaşanılan Değişimler
3+1 eğitim ve öğretim programlarında dış paydaş olarak gözüken iş dünyası, mevcut eğitim programla-
rının geliştirilmesinde ve başarıya ulaşmasında katkı sağlayan stratejik ortaklardan biridir (CSCNPA,2008:7).
Bu süreçte iş dünyasından beklentiler aşağıda belirtilmiştir.
• Eğitim ve öğretimi faaliyetlerini paydaş olarak yönlendirme
• Üniversitelerle daha fazla iş birliği oluşturma
• Yeni nesil insan kaynağını tanıma
• Üniversitelere bilgi ve eğitim desteği verme
• Organize sanayii bölgelerinde meslek yüksekokulları projelerini destekleme
İş dünyası tarafından; sağlanan destek, geri bildirim ve istihdam yardımları 3+1 programının başarı-
sında katma değer yaratan en değerli faaliyetlerdir.
4. Sonuç ve Öneriler
Eğitim ve öğretim programlarının iş dünyası beklentileri ve günümüz gerçeklerine göre düzenlenmesi
her zaman üzerinde çalışılmış konuların başında gelen faaliyetlerdir. Özellikle mesleki ve teknik eğitimin
geleceğine dönük her dönem iyileştirme çalışmalarının yapıldığı ülkemizde bu dönem için yeni nesil eğitim
programları, daha fazla iş dünyasının içinde olacak şekilde düzenlenmiştir.
Yeni nesil eğitim ve öğretim programlarının uygulama sonuçları daha iyi bir mesleki eğitim için öneri
olarak paylaşılmaya çalışılmıştır.
• Uygulama içinde yer alan birçok öğrenci istihdam şansı yakaladı
• İş dünyasından bazı firmalar gelecek dönemde öğrenci talebinde bulundu
• Bazı firmalar öğrencilerle iletişim çatışması yaşadı ve öğrenci kabul etmedi
• İş dünyasında yaşadıkları deneyim, bazı öğrencilere girişimci olma şansı verdi
• Üniversite-İş dünyası ve Meslek Yüksekokulu ilk deneyimlerini yaşamış oldu
- Bildiri Metni - 507 Eğitimde Yeni Normlar-II