Page 573 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 573

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Covid-19 Sürecinde Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Danışma İhtiyaçlarına İlişkin
                                                    Nitel Bir Araştırma


                                                     Oğuzhan YILDIRIM  a

                   aUzman Psikolojik Danışman, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, oguzhanyildirim.pdr@gmail.com


                 Özet

                 Bu araştırmada Covid-19 sürecinde ortaokul öğrencilerinin psikolojik danışma ihtiyaçlarının incelemesi
            amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniğinin uygulandığı bu araştırmada öğrencilerin
            rehberlik servisinden ve okul psikolojik danışmanından talep ve beklentilerinin neler olduğuna dair sorular
            sorulmuştur. Araştırmada yer alan katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilmişlerdir (Yıldırım &
            Şimşek, 2016).
                 Çalışma grubunda yer alan 35 öğrenciden (19 kız, 16 erkek) elde edilen veriler içerik analizine tabii
            tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre Akademik Gelişim, Sosyal Duygusal Gelişim ve Kariyer Gelişim olmak
            üzere üç tema oluşturulmuştur. Akademik Gelişim temasına (f=83) ait oluşturulan kodlar Motivasyon
            (f=26), Üst Öğrenim Kurumlarının Tanıtımı (f=22), Verimli Ders Çalışma Becerisi (f=20)  ve Sınav Kaygısıdır
            (f=15). Sosyal Duygusal Gelişim temasında  (f=81) yer alan kodlar; Karar Verme Becerisi (f=19), Özgüven
            Kazanma (f=16), Stresle Baş Etme Becerisi (f=16), Öfke Kontrolü (f=15) ve Bilinçli Teknoloji Kullanımıdır
            (f=15). Son tema olan Kariyer Gelişim temasında (f=58) yer alan kodlar ise Meslek Tanıtımı (f=21), Kariyer
            Planlama (f=20) ve Meslek Sahibi Olmanın Önemi (f=17) olarak karşımıza çıkmaktadır.


                 Anahtar Kelimeler:  Psikolojik Danışma, Okul Psikolojik Danışma Servisi, Ergenlik, Ortaokul, Nitel
            Araştırma.


                 Abstract

                 In this study, it was aimed to examine the psychological counseling needs of middle school students
            in the Covid-19 process. In this study, in which the interview technique, one of the qualitative research
            methods, was applied, questions were asked about the demands and expectations of the students from
            the guidance service and the school psychological counselor.
                 Participants in the study were selected by purposeful sampling method (Yıldırım & Şimşek, 2016).
            Content analysis was applied to the data obtained from 35 students (19 girls, 16 boys) in the study group.
            According to the results of the analysis, three themes were formed as Academic Development, Social
            Emotional Development and Career Development. The codes created for the theme of Academic Deve-
            lopment (f=83) are Motivation (f=26), Introduction of Higher Education Institutions (f=22), Efficient Study
            (f=20) and Exam Anxiety (f=15). The codes in the Social Emotional Development theme (f=81); Decision
            Making Skills (f=19), Self-Confidence (f=16), Stress Management Skills (f=16), Anger Management (f=15)
            and Conscious Use of Technology (f=15). The codes in the last theme, Career Development theme (f=58),
            are Vocational Introduction (f=21), Career Planning (f=20) and the Importance of Having a Profession (f=17).


                 Keywords: Psychological Counseling, School Psychological Counseling Service, Adolescent, Secon-
            dary School, Qualitative Research.







            - Bildiri Metni -                                573                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578