Page 573 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 573
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Danışma İhtiyaçlarına İlişkin
Nitel Bir Araştırma
Oğuzhan YILDIRIM a
aUzman Psikolojik Danışman, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, oguzhanyildirim.pdr@gmail.com
Özet
Bu araştırmada Covid-19 sürecinde ortaokul öğrencilerinin psikolojik danışma ihtiyaçlarının incelemesi
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniğinin uygulandığı bu araştırmada öğrencilerin
rehberlik servisinden ve okul psikolojik danışmanından talep ve beklentilerinin neler olduğuna dair sorular
sorulmuştur. Araştırmada yer alan katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemiyle seçilmişlerdir (Yıldırım &
Şimşek, 2016).
Çalışma grubunda yer alan 35 öğrenciden (19 kız, 16 erkek) elde edilen veriler içerik analizine tabii
tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre Akademik Gelişim, Sosyal Duygusal Gelişim ve Kariyer Gelişim olmak
üzere üç tema oluşturulmuştur. Akademik Gelişim temasına (f=83) ait oluşturulan kodlar Motivasyon
(f=26), Üst Öğrenim Kurumlarının Tanıtımı (f=22), Verimli Ders Çalışma Becerisi (f=20) ve Sınav Kaygısıdır
(f=15). Sosyal Duygusal Gelişim temasında (f=81) yer alan kodlar; Karar Verme Becerisi (f=19), Özgüven
Kazanma (f=16), Stresle Baş Etme Becerisi (f=16), Öfke Kontrolü (f=15) ve Bilinçli Teknoloji Kullanımıdır
(f=15). Son tema olan Kariyer Gelişim temasında (f=58) yer alan kodlar ise Meslek Tanıtımı (f=21), Kariyer
Planlama (f=20) ve Meslek Sahibi Olmanın Önemi (f=17) olarak karşımıza çıkmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Psikolojik Danışma, Okul Psikolojik Danışma Servisi, Ergenlik, Ortaokul, Nitel
Araştırma.
Abstract
In this study, it was aimed to examine the psychological counseling needs of middle school students
in the Covid-19 process. In this study, in which the interview technique, one of the qualitative research
methods, was applied, questions were asked about the demands and expectations of the students from
the guidance service and the school psychological counselor.
Participants in the study were selected by purposeful sampling method (Yıldırım & Şimşek, 2016).
Content analysis was applied to the data obtained from 35 students (19 girls, 16 boys) in the study group.
According to the results of the analysis, three themes were formed as Academic Development, Social
Emotional Development and Career Development. The codes created for the theme of Academic Deve-
lopment (f=83) are Motivation (f=26), Introduction of Higher Education Institutions (f=22), Efficient Study
(f=20) and Exam Anxiety (f=15). The codes in the Social Emotional Development theme (f=81); Decision
Making Skills (f=19), Self-Confidence (f=16), Stress Management Skills (f=16), Anger Management (f=15)
and Conscious Use of Technology (f=15). The codes in the last theme, Career Development theme (f=58),
are Vocational Introduction (f=21), Career Planning (f=20) and the Importance of Having a Profession (f=17).
Keywords: Psychological Counseling, School Psychological Counseling Service, Adolescent, Secon-
dary School, Qualitative Research.
- Bildiri Metni - 573 Eğitimde Yeni Normlar-II