Page 574 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 574

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




          Pandemi Sürecinde 5. Sınıf Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Durumlarının İncelenmesi


                           Abdullah ÇETİN ,  Büşra SARIBIYIK , Neslihan Cansu SALİHOĞLU  c
                                                             b
                                          a
                   aDr. Öğr. Üyesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, abdcetin46@gmail.com
          bYüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, busra_04srbyk@hotmail.com
         cYüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, neslihancansu2016@hotmail.com

             Özet


             Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde yüz yüze eğitime ara verilmesi sebebiyle uzaktan
        eğitim alan 5. sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma durumlarını tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma
        türlerinden olgubilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim
        yılında Kahramanmaraş ilinde 5. sınıfta eğitim gören 16 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde
        amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır.
             Öğrencilerin 5. sınıfta eğitim görmesi ve uzaktan eğitim derslerine katılıyor olması ölçüt olarak be-
        lirlenmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, elde edilen
        veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.  Araştırma sonucunda, öğrencilerin daha iyi eğitim almak,
        arkadaşlarıyla eğlenceli vakit geçirmek ve etkinliklere katılmak için okula gitmek istedikleri ancak okul
        açıldığında derslerde zorlanacaklarını düşünmeleri, arkadaş ortamlarının henüz oluşmamış olması ne-
        denleriyle okula yabancılaştıkları görülmüştür.
             Pandemi sürecinde canlı derslerin öğrencilerin eğitimleri ve sosyalleşmeleri açısından yeterli olmadığı;
        öğrencilerin sistemden kaynaklı sorunlar nedeniyle derslere katılmada problem yaşadıkları, öğretmenle-
        riyle yeterince iletişim kuramadıkları belirlenmiş bu sebeplerden dolayı görev ve sorumluluklarını yerine
        getirmekte zorlandıkları tespit edilmiştir. Bu süreçte derslerde alınan notların yüksek olmasına rağmen,
        öğrencilerin yüz yüze eğitimi tercih ettikleri, aldıkları notları adaletli bulmadıkları ve pandemi sonrasında
        okula gitme konusunda istekli oldukları görülmüş bu anlamda okula yabancılaşmadıkları belirlenmiştir.

             Anahtar Kelimeler: Okula Yabancılaşma, Covid-19, Pandemi, 5. Sınıf Öğrencileri


































               artvincovidcongress.org                   574                                      - Bildiri Metni -
   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579