Page 574 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 574
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Pandemi Sürecinde 5. Sınıf Öğrencilerinin Okula Yabancılaşma Durumlarının İncelenmesi
Abdullah ÇETİN , Büşra SARIBIYIK , Neslihan Cansu SALİHOĞLU c
b
a
aDr. Öğr. Üyesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, abdcetin46@gmail.com
bYüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, busra_04srbyk@hotmail.com
cYüksek Lisans Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, neslihancansu2016@hotmail.com
Özet
Bu araştırmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde yüz yüze eğitime ara verilmesi sebebiyle uzaktan
eğitim alan 5. sınıf öğrencilerinin okula yabancılaşma durumlarını tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma
türlerinden olgubilim deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 2020-2021 eğitim-öğretim
yılında Kahramanmaraş ilinde 5. sınıfta eğitim gören 16 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde
amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır.
Öğrencilerin 5. sınıfta eğitim görmesi ve uzaktan eğitim derslerine katılıyor olması ölçüt olarak be-
lirlenmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, elde edilen
veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin daha iyi eğitim almak,
arkadaşlarıyla eğlenceli vakit geçirmek ve etkinliklere katılmak için okula gitmek istedikleri ancak okul
açıldığında derslerde zorlanacaklarını düşünmeleri, arkadaş ortamlarının henüz oluşmamış olması ne-
denleriyle okula yabancılaştıkları görülmüştür.
Pandemi sürecinde canlı derslerin öğrencilerin eğitimleri ve sosyalleşmeleri açısından yeterli olmadığı;
öğrencilerin sistemden kaynaklı sorunlar nedeniyle derslere katılmada problem yaşadıkları, öğretmenle-
riyle yeterince iletişim kuramadıkları belirlenmiş bu sebeplerden dolayı görev ve sorumluluklarını yerine
getirmekte zorlandıkları tespit edilmiştir. Bu süreçte derslerde alınan notların yüksek olmasına rağmen,
öğrencilerin yüz yüze eğitimi tercih ettikleri, aldıkları notları adaletli bulmadıkları ve pandemi sonrasında
okula gitme konusunda istekli oldukları görülmüş bu anlamda okula yabancılaşmadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Okula Yabancılaşma, Covid-19, Pandemi, 5. Sınıf Öğrencileri
artvincovidcongress.org 574 - Bildiri Metni -