Page 653 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 653

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Tablo 1 ‘de katılımcıların demografk özellikleri gösterilmektedir. Çalışmaya %61,5’i kız; %38,5’i erkek
            toplamda 208 öğrenci gönüllü katılım göstermiştir. Yaş seviyeleri bakımından %40,4 ‘ünü 15-18 yaş düzeyi
            oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların %42,3’ünü lise öğrencileri kapsamaktadır. Sınıf düzeyinde en çok
            katılım %19,7 ile 10. sınıf; en az katılımı ise,5 ile 1. sınıf oluşturmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu %76,9 ile
            onur belgesi alırım seçeneğini işaretlemişlerdir.


            Tablo2-Cinsiyet değişkenine göre kategorilerin dağılımları
                                   5        Benim yaşıma özel reklam kuşaklarında genelde gıda reklamları görürüm.

                                   3        Reklam kuşaklarındaki reklamlardan en çok gıda reklamları hoşuma gider.
                                   15              Ailem gıda reklamlarından dolayı obez olacağımdan korkar.
                                Soru Nu-  Cin-      Kesinlikle katıl-  Katılmıyo-  Kararsızım  Katılıyo-  Kesinlikle
                                 marası   siyet       mıyorum         rum                    rum     katılıyorum
                                                 f        8           40          32         42           6
                                           K
                                                %       6,3%         31,3%      25,0%       32,8%       4,7%
               Gıda Reklamları     5
                                                 f        4           22          17          27         10
                                           E
                                                %       5,0%         27,5%      21,3%       33,8%      12,5%
                                                 f        13          59          22         30           4
                                           K
                                                %       10,2%        46,1%      17,2%       23,4%       3,1%
              Reklam Kuşakları     3
                                                 f        8           32          17          17          6
                                           E
                                                %       10,0%       40,0%       21,3%       21,3%       7,5%
                                                 f       51           43          10          21          3
                                           K
                                                %      39,8%         33,6%       7,8%       16,4%       2,3%
                   Ailem           15
                                                 f       28            21         5           21          5
                                           E
                                                %      35,0%         26,3%       6,3%       26,3%       6,3%
                 Tablo 2’de ‘Benim yaşıma özel reklam kuşaklarında genelde gıda reklamları görürüm.’ sorusuna ve-
            rilen  cevaplarda kızlar en düşük seçilen şık 4,7% oran ile ‘kesinlikle katılıyorum’ şıkkı olmakla beraber, en
            yüksek oranda seçilen şık (32,8%) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur. Erkek cevaplarında ise en düşük seçilen şık
            5,0% oran ile ‘kesinlikle katılmıyorum’ şıkkı olmuş, en yüksek cevabı alan şık ise (33,8%) ‘katılıyorum’ şıkkı
            olmuştur ; ‘Reklam kuşaklarındaki reklamlardan en çok gıda reklamları hoşuma gider.’ sorusuna verilen  kız
            cevaplarında en düşük seçilen şık 3,1% oran ile ‘kesinlikle katılıyorum’ olmakla beraber en yüksek oranda
            seçilen şık (46,1%) ‘katılmıyorum’ şıkkı olmuştur. Erkek cevaplarında da benzer sonuçlar görülmektedir.


            Tablo3-Okul seviyesi değişkenine göre kategorilerin dağılımları
                                  9           Gıda reklamlarında gördüğüm üründen reklam sonrası canım çeker.

                                  4                       Reklamlardaki gıda ürünlerini eleştiririm.
                                  17                     Gıda reklamları yüzünden ailemle tartışırım.
                               Soru Nu- Okul       Kesinlikle ka-  Katılmıyo-  Kararsızım  Katılıyo-  Kesinlikle katı-
                                marası   Türü      tılmıyorum      rum                    rum         lıyorum
                                               f        2           3           6          20           10
              Gıda Reklamları     9       İ
                                               %      4,9%         7,3%       14,6%      48,8%        24,4%





            - Bildiri Metni -                                653                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658