Page 653 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 653
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 1 ‘de katılımcıların demografk özellikleri gösterilmektedir. Çalışmaya %61,5’i kız; %38,5’i erkek
toplamda 208 öğrenci gönüllü katılım göstermiştir. Yaş seviyeleri bakımından %40,4 ‘ünü 15-18 yaş düzeyi
oluşturmaktadır. Çalışmada katılımcıların %42,3’ünü lise öğrencileri kapsamaktadır. Sınıf düzeyinde en çok
katılım %19,7 ile 10. sınıf; en az katılımı ise,5 ile 1. sınıf oluşturmaktadır. Katılımcıların çoğunluğu %76,9 ile
onur belgesi alırım seçeneğini işaretlemişlerdir.
Tablo2-Cinsiyet değişkenine göre kategorilerin dağılımları
5 Benim yaşıma özel reklam kuşaklarında genelde gıda reklamları görürüm.
3 Reklam kuşaklarındaki reklamlardan en çok gıda reklamları hoşuma gider.
15 Ailem gıda reklamlarından dolayı obez olacağımdan korkar.
Soru Nu- Cin- Kesinlikle katıl- Katılmıyo- Kararsızım Katılıyo- Kesinlikle
marası siyet mıyorum rum rum katılıyorum
f 8 40 32 42 6
K
% 6,3% 31,3% 25,0% 32,8% 4,7%
Gıda Reklamları 5
f 4 22 17 27 10
E
% 5,0% 27,5% 21,3% 33,8% 12,5%
f 13 59 22 30 4
K
% 10,2% 46,1% 17,2% 23,4% 3,1%
Reklam Kuşakları 3
f 8 32 17 17 6
E
% 10,0% 40,0% 21,3% 21,3% 7,5%
f 51 43 10 21 3
K
% 39,8% 33,6% 7,8% 16,4% 2,3%
Ailem 15
f 28 21 5 21 5
E
% 35,0% 26,3% 6,3% 26,3% 6,3%
Tablo 2’de ‘Benim yaşıma özel reklam kuşaklarında genelde gıda reklamları görürüm.’ sorusuna ve-
rilen cevaplarda kızlar en düşük seçilen şık 4,7% oran ile ‘kesinlikle katılıyorum’ şıkkı olmakla beraber, en
yüksek oranda seçilen şık (32,8%) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur. Erkek cevaplarında ise en düşük seçilen şık
5,0% oran ile ‘kesinlikle katılmıyorum’ şıkkı olmuş, en yüksek cevabı alan şık ise (33,8%) ‘katılıyorum’ şıkkı
olmuştur ; ‘Reklam kuşaklarındaki reklamlardan en çok gıda reklamları hoşuma gider.’ sorusuna verilen kız
cevaplarında en düşük seçilen şık 3,1% oran ile ‘kesinlikle katılıyorum’ olmakla beraber en yüksek oranda
seçilen şık (46,1%) ‘katılmıyorum’ şıkkı olmuştur. Erkek cevaplarında da benzer sonuçlar görülmektedir.
Tablo3-Okul seviyesi değişkenine göre kategorilerin dağılımları
9 Gıda reklamlarında gördüğüm üründen reklam sonrası canım çeker.
4 Reklamlardaki gıda ürünlerini eleştiririm.
17 Gıda reklamları yüzünden ailemle tartışırım.
Soru Nu- Okul Kesinlikle ka- Katılmıyo- Kararsızım Katılıyo- Kesinlikle katı-
marası Türü tılmıyorum rum rum lıyorum
f 2 3 6 20 10
Gıda Reklamları 9 İ
% 4,9% 7,3% 14,6% 48,8% 24,4%
- Bildiri Metni - 653 Eğitimde Yeni Normlar-II