Page 654 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 654
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
f 2 11 16 31 19
O
% 2,5% 13,9% 20,3% 39,2% 24,1%
Gıda Reklamları 9
f 7 18 25 27 11
L
% 8,0% 20,5% 28,4% 30,7% 12,5%
f 3 13 6 15 4
İ
% 7,3% 31,7% 14,6% 36,6% 9,8%
f 5 14 17 36 7
Reklam Kuşakları 4 O
% 6,3% 17,7% 21,5% 45,6% 8,9%
f 5 15 17 31 20
L
% 5,7% 17,0% 19,3% 35,2% 22,7%
f 12 14 3 10 2
İ
% 29,3% 34,1% 7,3% 24,4% 4,9%
f 30 22 9 16 2
Ailem 17 O
% 38,0% 27,8% 11,4% 20,3% 2,5%
f 50 27 7 3 1
L
% 56,8% 30,7% 8,0% 3,4% 1,1%
Tablo 3’te ‘Gıda reklamlarında gördüğüm üründen reklam sonrası canım çeker.’’ sorusuna verilen
cevaplarda en düşük seçilen şık (İlkokul : 4,9% oran ile, Ortaokul 2,5% oran ile, Lise 8,0% oran ile) ‘ke-
sinlikle katılmıyorum’ şıkkı, en yüksek oranda seçilen şık (İlkokul : 48,8% oran ile, Ortaokul 39,2% oran
ile, Lise 30,7% oran ile) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur; ‘Reklamlardaki gıda ürünlerini eleştiririm.’’ sorusuna
verilen cevaplarda en düşük seçilen şık (İlkokul : 7,3% oran ile, Ortaokul 6,3% oran ile, Lise 5,7% oran ile)
‘kesinlikle katılmıyorum’ şıkkı olmakla beraber, en yüksek oranda seçilen şık ( İlkokul : 36,6% oran ile, Or-
taokul 45,6% oran ile, Lise 35,2% oran ile) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur. Gıda reklamları yüzünden ailemle
tartışırım.’ sorusuna cevaplar ise en düşük olan şıklar (İlkokul: 4,9% oran ile Ortaokul: 2,5% oran ile, Lise:
1,1% oran ile) ‘ kesinlikle katılıyorum’ şıkkı olmuştur. En yüksek cevaplar ise (Ortaokul: 38,0% oran ile Lise:
56,8% oran ile) ‘kesinlikle katılmıyorum’ , (İlkokul: 34,1% oran ile) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur.
Tablo 4-Okul başarısı değişkenine göre kategorilerin dağılımları
12 Gıda reklamlarındaki ilgimi çeken ürünün çeşitlerinin de reklamlarını izlerim.
7 Reklamlarındaki gıda ürünlerinin sağlıklı olduklarını düşünürüm.
21 Ailem reklamlarındaki her zaman gıda ürünlerine kötümser bakar.
Soru Nu- Okul Başarısı Kesinlikle Katılmıyo- Kararsı- Katılıyo- Kesinlikle
marası katılmıyorum rum zım rum katılıyorum
f 2 1 0 0 1
Zayıfım Var
% 50,0% 25,0% 0,0% 0,0% 25,0%
Gıda Teşekkür f 7 8 5 7 0
Reklamları 12 Belgesi % 25,9% 29,6% 18,5% 25,9% 0,0%
f 0 2 2 2 0
Onur Belgesi
% 0,0% 33,3% 33,3% 33,3% 0,0%
artvincovidcongress.org 654 - Bildiri Metni -