Page 654 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 654

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                           f        2           11          16         31           19
                                      O
                                          %       2,5%        13,9%       20,3%      39,2%        24,1%
          Gıda Reklamları     9
                                           f        7           18         25          27           11
                                      L
                                          %       8,0%        20,5%       28,4%      30,7%        12,5%
                                           f        3           13          6          15           4
                                      İ
                                          %       7,3%        31,7%       14,6%      36,6%         9,8%
                                           f        5           14          17         36           7
          Reklam Kuşakları    4       O
                                          %       6,3%        17,7%       21,5%      45,6%         8,9%
                                           f        5           15          17         31           20
                                      L
                                          %       5,7%        17,0%       19,3%      35,2%        22,7%
                                           f       12           14          3          10           2
                                      İ
                                          %      29,3%        34,1%       7,3%       24,4%         4,9%
                                           f       30           22          9          16           2
               Ailem          17      O
                                          %      38,0%        27,8%       11,4%      20,3%         2,5%
                                           f       50           27          7           3            1
                                      L
                                          %      56,8%        30,7%       8,0%        3,4%         1,1%
             Tablo 3’te ‘Gıda reklamlarında gördüğüm üründen reklam sonrası canım çeker.’’ sorusuna verilen
        cevaplarda en düşük seçilen şık (İlkokul : 4,9% oran ile, Ortaokul 2,5% oran ile, Lise 8,0% oran ile) ‘ke-
        sinlikle katılmıyorum’ şıkkı, en yüksek oranda seçilen şık (İlkokul : 48,8% oran ile, Ortaokul 39,2% oran
        ile, Lise 30,7% oran ile)  ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur;  ‘Reklamlardaki gıda ürünlerini eleştiririm.’’ sorusuna
        verilen cevaplarda en düşük seçilen şık (İlkokul : 7,3% oran ile, Ortaokul 6,3% oran ile, Lise 5,7% oran ile)
        ‘kesinlikle katılmıyorum’ şıkkı olmakla beraber, en yüksek oranda seçilen şık ( İlkokul : 36,6% oran ile, Or-
        taokul 45,6% oran ile, Lise 35,2% oran ile)  ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur. Gıda reklamları yüzünden ailemle
        tartışırım.’ sorusuna cevaplar ise en düşük olan şıklar (İlkokul: 4,9% oran ile Ortaokul: 2,5% oran ile, Lise:
        1,1% oran ile) ‘ kesinlikle katılıyorum’ şıkkı olmuştur. En yüksek cevaplar ise (Ortaokul: 38,0% oran ile Lise:
        56,8% oran ile) ‘kesinlikle katılmıyorum’ , (İlkokul: 34,1% oran ile) ‘katılıyorum’ şıkkı olmuştur.


        Tablo 4-Okul başarısı değişkenine göre kategorilerin dağılımları
                            12        Gıda reklamlarındaki ilgimi çeken ürünün çeşitlerinin de reklamlarını izlerim.

                            7               Reklamlarındaki gıda ürünlerinin sağlıklı olduklarını düşünürüm.
                            21            Ailem reklamlarındaki her zaman gıda ürünlerine kötümser bakar.
                         Soru Nu-  Okul Başarısı      Kesinlikle   Katılmıyo-  Kararsı-  Katılıyo-  Kesinlikle
                          marası                    katılmıyorum    rum        zım       rum     katılıyorum
                                                 f       2            1         0         0           1
                                    Zayıfım Var
                                                %      50,0%       25,0%      0,0%      0,0%       25,0%

              Gıda                   Teşekkür    f       7           8          5         7           0
           Reklamları       12       Belgesi    %      25,9%       29,6%      18,5%     25,9%       0,0%

                                                 f       0            2         2         2           0
                                   Onur Belgesi
                                                %       0,0%       33,3%     33,3%      33,3%       0,0%




               artvincovidcongress.org                   654                                      - Bildiri Metni -
   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659