Page 721 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 721

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            kullanılmıştır. Bu bağlamda temel eğitim kurumları belirlenmiş ve bu okullardaki öğretmenlerle görüşü-
            lerek gönüllü olanlar araştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların özellikleri Tablo 1’de verilmiştir.


            Tablo 1. Katılımcıların Özellikleri
               Katılımcılar     Cinsiyet      Mesleki deneyimi     Okuttuğu sınıf düzeyi
                   K1              K                 9                      3
                   K2              K                 17                     3

                   K3              K                 12                     2
                   K4              E                 6                      1
                   K5              K                 13                     4

                   K6              E                 11                     1
                   K7              K                 5                      1
                   K8              E                 9                      2
                   K9              K                 7                      2
                   K10             E                 14                     1

                   K11             E                 16                     1
                   K12             E                 13                     4
                   K13             E                 18                     3

                 Tablo verilerine göre araştırmaya mesleki deneyimi 5 ile 18 yıl arasında değişen, 6 kadın 7 erkek
            olmak üzere 13 sınıf öğretmeni katılmıştır. Her sınıf düzeyini okutan sınıf öğretmenlerin araştırmaya ka-
            tıldığı görülmüştür.


                 Bulgular

            Tablo 2. Canlı derslerin etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri

             Görüşler                                                                                 f    %
             Akran /Aile içi öğrenme çalışmaları arttı.                                              13   26,5

             Ailelerin eğitim farkındalığı ve eğitime katkıları arttı.                               11   22,4
             Canlı ders öğrencilerin gerilemesini engelledi.                                         10   20,4
             Derslere düzenli katılan öğrencilerin ilerlemesini sağladı.                             6    12,2
             Sanat (Resim, Müzik) dersleri yeterince yapılamadığı için çocuklar estetik değerleri kazanamadı.  5  10,2

             Beden eğitimi ve oyun çalışmaları yeterince yapılamadığı için sağlıklı fiziksel gelişim sağlanamadı.  4  8,3
             Toplam                                                                                  49    100

                 Tablo 2’de Canlı derslerin etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre
            canlı dersler; akran /aile içi öğrenme çalışmalarını arttırmış (f=13),  ailelerin eğitim farkındalığı ve eğitime
            katkılarını arttırmış (f=11),  canlı ders öğrencilerin gerilemesini engellemiş (f=10),  derslere düzenli katılan
            öğrencilerin ilerlemesini sağlamış (f=6),  sanat (Resim, Müzik) dersleri yeterince yapılamadığı için çocuklar
            estetik değerleri kazanamamış (f=5),  beden eğitimi ve oyun çalışmaları yeterince yapılamadığı için sağlıklı
            fiziksel gelişim sağlanamamıştır (f=4).




            - Bildiri Metni -                                721                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726