Page 721 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 721
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
kullanılmıştır. Bu bağlamda temel eğitim kurumları belirlenmiş ve bu okullardaki öğretmenlerle görüşü-
lerek gönüllü olanlar araştırmaya dahil edilmiştir. Katılımcıların özellikleri Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1. Katılımcıların Özellikleri
Katılımcılar Cinsiyet Mesleki deneyimi Okuttuğu sınıf düzeyi
K1 K 9 3
K2 K 17 3
K3 K 12 2
K4 E 6 1
K5 K 13 4
K6 E 11 1
K7 K 5 1
K8 E 9 2
K9 K 7 2
K10 E 14 1
K11 E 16 1
K12 E 13 4
K13 E 18 3
Tablo verilerine göre araştırmaya mesleki deneyimi 5 ile 18 yıl arasında değişen, 6 kadın 7 erkek
olmak üzere 13 sınıf öğretmeni katılmıştır. Her sınıf düzeyini okutan sınıf öğretmenlerin araştırmaya ka-
tıldığı görülmüştür.
Bulgular
Tablo 2. Canlı derslerin etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri
Görüşler f %
Akran /Aile içi öğrenme çalışmaları arttı. 13 26,5
Ailelerin eğitim farkındalığı ve eğitime katkıları arttı. 11 22,4
Canlı ders öğrencilerin gerilemesini engelledi. 10 20,4
Derslere düzenli katılan öğrencilerin ilerlemesini sağladı. 6 12,2
Sanat (Resim, Müzik) dersleri yeterince yapılamadığı için çocuklar estetik değerleri kazanamadı. 5 10,2
Beden eğitimi ve oyun çalışmaları yeterince yapılamadığı için sağlıklı fiziksel gelişim sağlanamadı. 4 8,3
Toplam 49 100
Tablo 2’de Canlı derslerin etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre
canlı dersler; akran /aile içi öğrenme çalışmalarını arttırmış (f=13), ailelerin eğitim farkındalığı ve eğitime
katkılarını arttırmış (f=11), canlı ders öğrencilerin gerilemesini engellemiş (f=10), derslere düzenli katılan
öğrencilerin ilerlemesini sağlamış (f=6), sanat (Resim, Müzik) dersleri yeterince yapılamadığı için çocuklar
estetik değerleri kazanamamış (f=5), beden eğitimi ve oyun çalışmaları yeterince yapılamadığı için sağlıklı
fiziksel gelişim sağlanamamıştır (f=4).
- Bildiri Metni - 721 Eğitimde Yeni Normlar-II