Page 724 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 724
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
• Öğrenciler için seçmeli programlar yapılarak farklı tarihlerde küçük gruplarla işbirliği çalışmasıyla
telafi etkinlikleri uygulanabilir.
• İlkokul programı sarmal bir yapıda kazanımlar birbirinin genişletilmiş hali olduğu için ara sınıflarda
destekleme amaçlı telafi programının uygulanması ile birlikte 4., 8. ve 12. sınıflara yönelik öğrenme
kayıpları tespit edilerek gerekli telafi çalışmalarına öncelik verilmelidir.
Kaynaklar
Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları. Doktora Tezi, Gazi
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Bacanlı, H. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Başaran, İ. E. (2001). Eğitim psikolojisi. Ankara: Gül Yayınevi.
Cooper, H. (2003). Summer learning loss: the problem and some solutions. ERIC Digest. Erişim adresi:
https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED475391.pdf
Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on
achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of Educational Research, 66, 227-2.
Engin, A. O., Özen, Ş ve Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel
değişkenler. Journal of the Institute of Social Sciences, 3, 125-156.
Kayır, G. ve Özçelik, F.U. (2018). İngilizce dersindeki yaz tatili öğrenme kayıplarına ilişkin öğretmen
görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3(1), 33-45.
Heyns, B. (1978). Summer learning and the effects of schooling. New York: Academic Press
Sezgin, F., Erdoğan, O. ve Dağ, S. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin yaz tatili öğrenme kayıpları: aile
eğitim düzeyine ilişkin bir analiz. Millî Eğitim, 49(226), 35-52.
Senemoğlu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
Şen, E. U. (2009). Yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni ilköğretim programı kılavuzluğunda gerçek-
leştirilen öğretim etkinlikleri sonrası yaz tatili öğrenme kayıpları. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üni-
versitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
artvincovidcongress.org 724 - Bildiri Metni -