Page 724 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 724

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             •  Öğrenciler için seçmeli programlar yapılarak farklı tarihlerde küçük gruplarla işbirliği çalışmasıyla
             telafi etkinlikleri uygulanabilir.

             •  İlkokul programı sarmal bir yapıda kazanımlar birbirinin genişletilmiş hali  olduğu için ara sınıflarda
             destekleme amaçlı telafi programının uygulanması ile birlikte 4., 8. ve 12. sınıflara yönelik öğrenme
             kayıpları tespit edilerek gerekli telafi çalışmalarına öncelik verilmelidir.


             Kaynaklar

             Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları. Doktora Tezi, Gazi
        Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
             Bacanlı, H. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
             Başaran, İ. E. (2001). Eğitim psikolojisi.  Ankara: Gül Yayınevi.
             Cooper, H. (2003). Summer learning loss: the problem and some solutions. ERIC Digest. Erişim adresi:
        https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED475391.pdf
             Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on
        achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of Educational Research, 66, 227-2.
             Engin, A. O., Özen, Ş ve Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel
        değişkenler. Journal of the Institute of Social Sciences, 3, 125-156.
             Kayır, G. ve Özçelik, F.U. (2018). İngilizce dersindeki yaz tatili öğrenme kayıplarına ilişkin öğretmen
        görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3(1), 33-45.
             Heyns, B. (1978). Summer learning and the effects of schooling. New York: Academic Press
             Sezgin, F., Erdoğan, O. ve Dağ, S. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin yaz tatili öğrenme kayıpları: aile
        eğitim düzeyine ilişkin bir analiz. Millî Eğitim, 49(226), 35-52.
             Senemoğlu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim, Ankara: Gazi Kitabevi.
             Şen, E. U. (2009). Yapılandırmacı yaklaşım temelli yeni ilköğretim programı kılavuzluğunda gerçek-
        leştirilen öğretim etkinlikleri sonrası yaz tatili öğrenme kayıpları. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuzmayıs Üni-
        versitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Samsun.





































               artvincovidcongress.org                   724                                      - Bildiri Metni -
   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729