Page 722 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 722
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 3. Öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alana ilişkin öğretmen görüşleri
Öğrenme Alanları f %
Türkçe 13 25,5
Okuma yazma 10 19,6
Duygusal sosyal ilişkiler 10 19,6
Uygulamalı beceriler 9 17,6
Matematik 7 13,8
Fen bilimleri 2 3,9
Toplam 51 100
Tablo 3’te öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alana ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır.
Tablo verilerine göre öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alanlar sırayla; Türkçe (f=13), okuma yazma
(f=10), duygusal sosyal ilişkiler(f=10), uygulamalı beceriler (f=9), matematik (f=7) ve fen bilimleridir (f=2).
Tablo 4. Öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci grubuna ilişkin öğretmen görüşleri
Öğrenci Grupları f %
Derse düzenli girmeyenler 13 34,2
Öğrenme güçlüğü çekenler 12 31,5
Yabancı uyruklu öğrenciler 9 23,8
Dokunsal öğrenen öğrenciler 4 10,5
Toplam 38 100
Tablo 4’te öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci grubuna ilişkin öğretmen gö-
rüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci
grubu; derse düzenli girmeyenler (f=13), öğrenme güçlüğü çekenler (f=12), yabancı uyruklu öğrenciler
(f=9) ve dokunsal öğrenen öğrencilerdir (f=4).
Tablo 5. Öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri
Öğretmen Tutumları f %
Karamsar 1 7,7
Kararsız 3 23,1
Karamsar değil 9 69,2
Toplam 13 100
Tablo 5’te öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır. Tablo
verilerine göre öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin 1 öğretmen karamsar olurken 3 öğretmen
kararsız ve 9 öğretmen karamsar değildir.
Tablo 6. Öğrenme kaybı olup olmadığına ilişkin öğretmen görüşleri
Görüşler f %
Kayıp yok 2 15,4
Orta düzeyde kayıp var 7 53,8
Kayıp çok 1 7,7
artvincovidcongress.org 722 - Bildiri Metni -