Page 722 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 722

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 3. Öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alana ilişkin öğretmen görüşleri

         Öğrenme Alanları                   f            %
         Türkçe                            13           25,5
         Okuma yazma                       10           19,6
         Duygusal sosyal ilişkiler         10           19,6

         Uygulamalı beceriler               9           17,6
         Matematik                          7           13,8
         Fen bilimleri                      2           3,9
         Toplam                            51           100
             Tablo 3’te öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alana ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır.
        Tablo verilerine göre öğrenme kaybının en çok gerçekleştiği alanlar sırayla; Türkçe (f=13), okuma yazma
        (f=10),  duygusal sosyal ilişkiler(f=10),  uygulamalı beceriler (f=9), matematik (f=7) ve fen bilimleridir (f=2).

        Tablo 4. Öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci grubuna ilişkin öğretmen görüşleri

         Öğrenci Grupları                          f          %
         Derse düzenli girmeyenler                13         34,2
         Öğrenme güçlüğü çekenler                 12         31,5
         Yabancı uyruklu öğrenciler                9         23,8

         Dokunsal öğrenen öğrenciler               4         10,5
         Toplam                                   38          100
             Tablo 4’te öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci grubuna ilişkin öğretmen gö-
        rüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre öğrenme kaybı açısından en fazla olumsuz etkilenen öğrenci
        grubu; derse düzenli girmeyenler (f=13), öğrenme güçlüğü çekenler (f=12), yabancı uyruklu öğrenciler
        (f=9) ve dokunsal öğrenen öğrencilerdir (f=4).

        Tablo 5. Öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri

         Öğretmen Tutumları               f           %
         Karamsar                         1          7,7
         Kararsız                         3          23,1

         Karamsar değil                   9          69,2
         Toplam                          13          100

             Tablo 5’te öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır. Tablo
        verilerine göre öğrenme kayıplarının telafi edilebilirliğine ilişkin 1 öğretmen karamsar olurken 3 öğretmen
        kararsız ve 9 öğretmen karamsar değildir.


        Tablo 6. Öğrenme kaybı olup olmadığına ilişkin öğretmen görüşleri
          Görüşler                         f          %

         Kayıp yok                         2          15,4
         Orta düzeyde kayıp var            7         53,8
         Kayıp çok                         1          7,7

               artvincovidcongress.org                   722                                      - Bildiri Metni -
   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727