Page 726 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 726
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitim Sürecinde Yemen Türküsü ile Sosyal Bilgilerde Tarih Öğretimi
Dilan ZENGİN a
a Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Öğrencisi,dlnzng21@gmail.
com
Özet
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi, her alanda olduğu gibi eğitim alanını da etkilemiş
ve beklenmeyen değişimlere neden olmuştur. Ülkemiz bu süreçte, birçok dünya ülkesiyle benzer şekilde
zorunlu uzaktan eğitime geçmek durumunda kalmıştır. Bu durum eğitimde kullanılacak yöntemlerin de-
ğişimini de beraberinde getirmiştir. Özellikle internet platformları ön plana çıkmış, öğretimin önde gelen
kaynağını oluşturmuştur.
Hazırlıksız yakalanılan zorunlu uzaktan eğitimde video ders anlatımları ve Web2 araçları ön plana
çıkmış, sıklıkla kullanılan öğrenme ortamlarından olmuştur. Sosyal bilgiler ders içeriğinde de bu platform-
lardan faydalanılmıştır. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerini Anadolu Türküleri yoluyla sosyal
bilgiler tarih öğretiminde aktif kılarak, tarih bilgisi edinmelerini sağlamaktır.
Çalışmada ilk olarak ortaokul öğrencilerine Yemen Türküsü dinletilmiş ve açık uçlu sorular yönel-
tilerek görüşleri alınmıştır. Daha sonra Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanan Yemen Türküsü Hikâye vi-
deosu, canlı ders platformu üzerinden öğrencilere izlettirilerek Web2 araçları yoluyla açık uçlu sorular
yöneltilmiş, böylece sürece aktif katılan öğrencilerin tarih bilgilerine ulaşılmıştır. Bu çalışma ile uzaktan
eğitim sürecinde çevrimiçi platformlar yoluyla öğrencilerin sosyal bilgiler dersine ilgisinin arttığı ve kalıcı
öğrenmelerin gerçekleştiği gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Sosyal Bilgiler ve Yemen Türküsü, Tarih
artvincovidcongress.org 726 - Bildiri Metni -