Page 725 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 725
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Araştırmalarının Eğilimleri
Şeyma ULUKÖK YILDIRIM a
aArş Gör., Necmettin Erbakan Üniversitesi, sulukok@erbakan.edu.tr
Özet
Bu çalışma, Covid-19 döneminde uzaktan eğitim konusundaki araştırmalara yönelik eğilimi ortaya
çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, uzaktan eğitim ile ilgili en çok yayın ve atıf yapılan ülkeler, en çok
atıf alan yazarlar, en çok atıf yapılan dergiler ve en fazla kullanılan anahtar kelimeler için VOSviewer1.6.16
programı ile bibliyometrik analiz yapılmıştır. Tarama aralığı 2020-6 Haziran 2021 tarihleri arasını kapsa-
maktadır.
Web of Science veri tabanından elde edilen uzaktan eğitim ile ilgili toplam 675 yayın incelenmiştir. Araş-
tırma sonucunda uzaktan eğitimde en fazla yayına sahip ülkeler sırasıyla ABD, İspanya ve Çin iken en çok
atıf yapılan ülkeler, ABD, İspanya ve İngiltere olduğu sonucuna varılmıştır. Garcia Penalvo, F. J., Henriques,
S. Lambert, R. en çok atıf yapılan araştırmacılardır. En çok atıf yapılan dergiler ‘‘BMC Medical Education’’,
‘‘Journal of Education for Teaching’’ve ‘‘Education Sciences’’ olmuştur.
Bununla birlikte ‘‘Journal of Education For Teaching’’ve ‘‘European Journal of Teacher Education’’ en
yüksek bağlantı gücüne sahip dergiler olarak öne çıkmaktadır. “Covid-19”, “yüksek öğretim “ ve “çevrimiçi
öğrenme” en çok kullanılan anahtar kelimelerdir.
Anahtar Kelimeler: Bibliyometrik Analiz, Uzaktan Eğitim, Covid-19
- Bildiri Metni - 725 Eğitimde Yeni Normlar-II