Page 729 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 729
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
GİRİŞ
Aralık 2019’da Çin, 2019 koronavirüs hastalığının ilk vakalarını bildirdi. Şiddetli akut solunum sendro-
mu ile ilişkili SARS-CoV-2 virüsünün neden olduğu bu hastalık bir pandemi haline geldi. Bugüne kadar, 9
milyon onaylanmış vaka ile sonuçlandı ve dünya çapında yaklaşık 500.000 ilgili ölüme neden oldu. Kuş-
kusuz, COVID-19 salgını zamanımızın en ciddi sağlık ve sosyoekonomik krizidir. COVID-19’un epidemiyolojik
özellikleri kendine özgüdür ve pandemi boyunca değişerek yayılmaya devam etmiştir. Aşı ve ilaç geliştirme
çalışmaları ve klinik deneyler, benzeri görülmemiş bir hızla büyümeye devam etmektedir.
COVİD-19 pandemisi global çapta insan davranışlarında değişikliklere sebep olmuştur. Enfekte olmak-
tan kaçınmak isteyen insanların davranışlarını değiştirerek birçok organizmayı ve süreci dolaylı olarak
etkilemiştir. Pandemi ayrıca bilginin göreceli önemini etkileyerek insanları davranışsal önlemleri içeren bir
çerçeveye zorlamıştır. Salgının ekoevrimsel rolü nedeniyle sebep olduğu bu durum pandeminin öğrenme
ve öğretme tercihlerini temelden değiştirmesine sebep olmuştur.
Sonuç olarak öğrenme davranışımızdaki bu değişiklikler öğrenmeyi çevrimiçi hale getirme konusuna
yol açmıştır. Bu derlemenin amacı pandemi sürecinde eğitim alanındaki değişiklik ve gelişmelere değinmek,
deneyimsel öğrenmenin güvenli bir şekilde sürdürülmesine devam etmesi için gerekli stratejileri içermek
ve paylaşımına katkıda bulunmaktır.
Küresel Çapta Eğitim Sistemindeki Değişimler
Koronavirüs pandemisinin yarattığı, patojenlerin ve korkunun, ekosistemlerde oynayabileceği rol hak-
kında benzersiz bilgiler sağlayabilen sonuçları ve insanları bir model olarak kullanmanın bize bu meka-
nizmaları anlamak için nasıl eşsiz bir fırsat sağladığı ortadadır. Pandemi davranışımızı değiştirerek dolaylı
etkiler yaratmıştır. Bilgiyi arama ve bilgiyi bribirimize iletme şeklinde değişikliklere sebep olmuştur.
Pandeminin eğitim şeklimizi değiştirmede ki nihai rolüne dikkat çekmek ve farklı yönlerini vurgulamak
gerekmektedir. Davranışlarını değiştiren insanların çoğunun enfekte olmadığı göz önüne alındığında COVİD-
19, insanların enfeksiyondan davranışsal olarak kaçınmasının neden olduğu dolaylı etkilerin zorlayıcı ve
nadir bir örneğini oluşturur (Lashley, Acevedo, Cotner, ve Lortie, 2020).
Salgının davranışlarımızı etkilemesinin temel nedenlerinden biri, hastalık bulaşmasını önlemek için
sosyal mesafeyi bir önlem olarak kullanmaktı. Bu davranış değişikliğinin bir sonucu, çevrimiçi öğrenmeye
olan güveni artırmak olmuştur. Çevrimiçi öğrenme derin ve zengin bir araştırma, araç ve fikir alanı ol-
muştur. Pandemi, çevrimiçi öğrenme, öğretme ve bilgi teknolojisinde ilgiye yönelik tepkiler de dahil olmak
üzere birçok değişikliğe neden olmuştur(Moore, Dickson-Deane, ve Galyen, 2011).
Etkili insan kaynakları yönetimi ve okul kayıt ve sürdürme planlarını sağlayabilmek için COVİD-19 sal-
gının öğrencilerin davranışlarında nasıl etkilere sebep olduğunu anlamak önemlidir. Pandemi dolayısıyla
sosyal mesafe tavsiyeleri ve uzaktan eğitime dayalı öğretme ve öğrenme deneyimleri nedeniyle bazı öğ-
renciler eğitimlerini erteleyebilir.
Birçok öğrenci karantina politikası nedeniyle staj ve yerleştirmelerini tamamlayamayabilir (Santos,
2020). Öğrencilerin beklentileri, deneyimleri, aidiyet duygusu ve karar verme süreçleri ile ilgili durumlar
sebebiyle uzaktan eğitimin ne kadar etkili sürdürülmesi gerektiği konusu ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin
motivasyonunu sağlamak ve devam ettirmek bu süreçte her zamankinden çok daha büyük bir öneme
sahiptir.
Eğitimde daha kapsayıcı olmak amacıyla çevrimiçi araçları ve uygulamaları kullanma fırsatları oluş-
turulmuş, öğretim için öğrenci odaklı stratejiler geliştirilmiş, konferansların yeniden nasıl düzenlenebile-
ceği araştırılmış ve öğrenmeyi güvenli hale getirmek için birçok plan oluşturulmuştur. Çevrimiçi öğrenme
bunun en büyük örneğidir. Kolektif fikir birliği ile pandemi sürecinin ne kadar zor olduğu anlaşılsa da mevcut
eğitim sistemi üzerinde iyileştirme ve yenilikler yapmaya ve etkili bir şekilde kapsayıcı öğrenme ortamı
oluşturmaya devam edileceği vurgulanmıştır (Lashley vd., 2020).
- Bildiri Metni - 729 Eğitimde Yeni Normlar-II