Page 78 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 78
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Ordu İlindeki Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri
Dicle Yasemin BAŞKÖY , Dr. Elif ÇİL b
a
a Ordu Üniversitesi, dclysmn@gmail.com
b Ordu Üniversitesi, elifcil@odu.edu.tr
Özet
Covid-19 pandemisi nedeniyle Dünya’nın dört bir yanında olduğu gibi Türkiye’de de uzaktan eğitim
sürecine geçilmiştir. Uzaktan eğitimin pek çok avantaj ve dezavantajı bulunmaktadır ve bu konuda öğ-
retmenlerin görüşleri de oldukça önemlidir. Çalışma bir durum çalışmasıdır ve bu çalışmada betimsel
araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Uygulama verileri 2020-2021 eğitim-öğretim
yılı Bahar döneminde, Kurnaz ve arkadaşları tarafından 2020’de geliştirilen ve Milli Eğitim dergisi özel sa-
yısında yayınlanan “Öğretmenlerin uzaktan eğitim algıları ölçeği” çevrimiçi anket platformları kullanılarak
elde edilmiştir.
Çalışmaya toplam 94 (56 kadın, 38 erkek) fen bilgisi öğretmeni katılmıştır ve araştırmanın verileri
SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan güvenirlik analizinde ölçeğin tamamı için güve-
nirlik Cronbach’s Alpha katsayısı .831 çıkmış ve testin güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Fen bilimleri
öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları öğretmenlerin cinsiyeti; köy, ilçe ve ilde çalışıyor olma-
ları, hizmet yılları ve yaş değişkenlerine göre uzaktan eğitim algılarında istatiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarının düşük ve orta dü-
zeyde olduğu ortaya çıkmıştır.
Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin sahip oldukları algı ve görüşler, uzaktan eğitimin ve-
rimliliğini etkileyen unsurların başında yer almaktadır. Bu bağlamda gelecekteki uzaktan eğitim sürecinin
şekillenmesinde mevcut algı ve tutumların belirlenmesi önem taşımaktadır.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Hibrit Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi
artvincovidcongress.org 78 - Bildiri Metni -