Page 82 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 82
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
11-20 yıl 30 31.9 110.2333 82.00 149.00
21 ve üzeri 11 11.7 109.2727 78.00 134.00
Tablo 3’de görüldüğü gibi, araştırmaya katılan öğretmenlerin % 59.6’i kadın, % 40.4’ü de erkek öğ-
retmenlerden oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin % 22.3’ü köy, % 40.4’ü ilçe merkezi, %
37.2’si il merkezinde çalışmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin % 29.8’i 20-30 yaş, % 55.3’ü 31-40
yaş, % 14.9’u 41 ve üzeri yaşlarındadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin hizmet yıllarına bakıldığında %
56.4’ü 1-10 yıl, % 31.9’u 11-20 yıl, % 11.7’si 21 ve üzeridir.Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğime
ilişkin algılarının homojen dağılıp dağılmadıkları incelendiğinde homojen dağılım gösterdiği görülmüştür
(Levene p >0.05) (Tablo 4). Homojen dağıldığı için parametrik testlere geçilmiştir.
Tablo 4: Cinsiyete göre öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları homojenlik sonuçları
Gruplar N x Levene istatistik Levene p
KADIN 56 34.19
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği 0.176 0.676
ERKEK 38 33.60
KADIN 56 21.26
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri 2.083 0.152
ERKEK 38 20.60
KADIN 56 26.60
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları 2.939 0.090
ERKEK 38 27.31
KADIN 56 12.37
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları 0.058 0.811
ERKEK 38 12.02
KADIN 56 34.19
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları 1.448 0.232
ERKEK 38 33.60
KADIN 56 106.98
Tüm Test Toplam 2.382 0.126
ERKEK 38 106.26
Fen bilimleri öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması için
bağımsız örneklem t-testi uygulanmıştır ve sonuçlar Tablo 5’de sunulmuştur..
Tablo 5: Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması
gruplar N x SS t df p
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/ KADIN 56 34.1964 5.86025 0.506 92 0.614
yeterliliği ERKEK 38 33.6053 5.08596
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu KADIN 56 21.2679 4.18869 0.832 92 0.407
düşünceleri ERKEK 38 20.6053 3.09786
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime KADIN 56 26.6071 4.65805 -0.799 92 0.427
ilişkin algıları ERKEK 38 27.3158 3.47271
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği KADIN 56 12.3750 3.71514 .435 77.247 0.665
tutumları ERKEK 38 12.0263 3.87986
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin KADIN 56 12.5357 1.87776 -0.403 92 0,688
algıları ERKEK 38 12.7105 2.31222
artvincovidcongress.org 82 - Bildiri Metni -