Page 83 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 83

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                                       KADIN    56  106.9821    15.50893
             Tüm Test Toplam                                                               0.242   92     0.662
                                                       ERKEK    38  106.2632    11.72589

                 Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile ilgili veriler t testi ile analiz
            edilmiş ve elde edilen sonuçlar Tablo 5’de gösterilmiştir. Veriler incelendiğinde öğretmenlerin cinsiyetlerine
            göre uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerine yönelik puanları ve tüm alt boyutları puanları arasında istatis-
            tiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p > 0,05).Araştırmada öğretmenlerin görev yaptıkları yer
            ile uzaktan eğitime ilişkin algıları incelenmek istenmiştir. Homojenlik testi sonuçları Tablo 6’da verilmiştir.

            Tablo 6: Öğretmenlerin okulun bulunduğu konuma göre uzaktan eğitime karşı tutumlarının homojenlik
            sonuçları

                                                                 Gruplar         N   x       Levene  Levene p
                                                                 Köy ve Kasaba   21  33.71
             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği  İlçe    38 34.02    1.118    0.331
                                                                 İl Merkezi      35 34.02

                                                                 Köy ve Kasaba   21  20.19
             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri İlçe     38 20.94    1.565    0.215
                                                                 İl Merkezi      35 21.54
                                                                 Köy ve Kasaba   21  27.33

             Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları İlçe  38 26.42    4.213    0.018
                                                                 İl Merkezi      35 27.14
                                                                 Köy ve Kasaba   21  11.8
             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları  İlçe     38 11.6     0.149    0.862

                                                                 İl Merkezi      35 13.17
                                                                 Köy ve Kasaba   21  12.57
                                                                 İlçe            38 12.31
             Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları  İl Merkezi   35 12.94    0.299    0.742

                                                                 İlçe            38 12.31
                                                                 İl Merkezi      35 12.94
                                                                 Köy ve Kasaba   21  105.61
             Tüm Test Toplam                                     İlçe            38 105.31   3.178    0.046

                                                                 İl Merkezi      35 108.82
                 Homojenlik testi sonucunda p<0.05 olan alt boyutlarda çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilmiş-
            tir. (-1 +1) aralığında olduğu için verilerin normal dağıldığı varsayılmıştır. Parametrik testlerden tek yönlü
            varyans analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır.
                 Tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) test sonuçları Tablo 7’de verilmiştir. Veriler incelendiğin-
            de öğretmenlerin yaşadığı şehire göre uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerine yönelik puanları ve tüm alt
            boyutları puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0,05).







            - Bildiri Metni -                                 83                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88