Page 83 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 83
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
KADIN 56 106.9821 15.50893
Tüm Test Toplam 0.242 92 0.662
ERKEK 38 106.2632 11.72589
Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşleri ile ilgili veriler t testi ile analiz
edilmiş ve elde edilen sonuçlar Tablo 5’de gösterilmiştir. Veriler incelendiğinde öğretmenlerin cinsiyetlerine
göre uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerine yönelik puanları ve tüm alt boyutları puanları arasında istatis-
tiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p > 0,05).Araştırmada öğretmenlerin görev yaptıkları yer
ile uzaktan eğitime ilişkin algıları incelenmek istenmiştir. Homojenlik testi sonuçları Tablo 6’da verilmiştir.
Tablo 6: Öğretmenlerin okulun bulunduğu konuma göre uzaktan eğitime karşı tutumlarının homojenlik
sonuçları
Gruplar N x Levene Levene p
Köy ve Kasaba 21 33.71
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği İlçe 38 34.02 1.118 0.331
İl Merkezi 35 34.02
Köy ve Kasaba 21 20.19
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri İlçe 38 20.94 1.565 0.215
İl Merkezi 35 21.54
Köy ve Kasaba 21 27.33
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları İlçe 38 26.42 4.213 0.018
İl Merkezi 35 27.14
Köy ve Kasaba 21 11.8
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları İlçe 38 11.6 0.149 0.862
İl Merkezi 35 13.17
Köy ve Kasaba 21 12.57
İlçe 38 12.31
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları İl Merkezi 35 12.94 0.299 0.742
İlçe 38 12.31
İl Merkezi 35 12.94
Köy ve Kasaba 21 105.61
Tüm Test Toplam İlçe 38 105.31 3.178 0.046
İl Merkezi 35 108.82
Homojenlik testi sonucunda p<0.05 olan alt boyutlarda çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilmiş-
tir. (-1 +1) aralığında olduğu için verilerin normal dağıldığı varsayılmıştır. Parametrik testlerden tek yönlü
varyans analizi (One-Way ANOVA) kullanılmıştır.
Tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) test sonuçları Tablo 7’de verilmiştir. Veriler incelendiğin-
de öğretmenlerin yaşadığı şehire göre uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerine yönelik puanları ve tüm alt
boyutları puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0,05).
- Bildiri Metni - 83 Eğitimde Yeni Normlar-II