Page 80 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 80

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        sorulara yanıt aranmıştır.
             Öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik görüşleri;
             •  a) Cinsiyete göre farklılık göstermekte midir?

             •  bw) Yaşa bağlı değişiklik göstermekte midir?
             •  c) üzerinde mesleki kıdemin bir etkisi var mıdır?
             •  d) Okulun bulunduğu bölgeye göre farklılık göstermekte midir?

             YÖNTEM


             Araştırma Modeli
             Bu çalışma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemine göre 2020-2021 eğitim-öğretim
        yılında yürütülmüştür. Alan taraması çalışmaları mevcut durumu tespit etmek için yürütülen bir araştır-
        ma türüdür. Bu tür araştırmalarda geniş örnekleme ulaşmanın en kolay yolu anketlerdir. Anketler yoluyla
        toplanan nicel verilerin istatistiksel çözümlemeleriyle genellemelere ulaşılmaya çalışılır(Çepni,2018)


             Çalışma Grubu
             Bu araştırmanın çalışma grubunu Ordu ilinde koronavirüs sebebi ile uzaktan eğitime dâhil olan fen
        bilimleri dersine giren 56 kadın ve 38 erkek olmak üzere 94 öğretmen oluşturmaktadır.


             Veri Toplama Aracı
             Çalışmanın verileri Kurnaz ve ark. (2020)’ nın “Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri
        Değerlendirme Ölçeği’’ kullanılarak toplanmıştır. Ölçme aracında 26 olumlu, 11 olumsuz olmak üzere
        toplam 37 madde bulunmaktadır. Likert tipinde olan bu ölçek; “1-Hiç Katılmıyorum”, “2-Katılmıyorum”,
        “3-Kararsızım”, “4-Katılıyorum”, “5-Tamamen Katılıyorum” gibi seçeneklere sahip beş dereceli bir ölçektir.


             Ölçme aracı;
             •  Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği (11 madde),
             •  Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri (8 madde),

             •  Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları (9 madde)
             •  Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları (5 madde)
             •  Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları (4 madde)  beş alt boyuttan oluşmaktadır.

             Araştırma verilerinin toplandığı ölçek, Kurnaz ve arkadaşları (2020) tarafından geçerlik ve güvenirliği
        sağlanmış bir veri toplama aracıdır. Okullar kapalı oluğu için anket online form şeklinde uygulanmıştır.


             BULGULAR

             Bu araştırmada “Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri Değerlendirme Ölçeği’’ne yapılan
        güvenirlik analizi sonuçları Tablo 1.’de verilmiştir. Buna göre ölçeğin tamamı için güvenirlik Cronbach’s
        Alpha katsayısı  0.831 çıkmış ve testin güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Büyüköztürk (2003)’e göre,
        güvenirlik katsayısının  0.60 ve daha yüksek olması test puanlarının güvenirliği için genel olarak yeterli
        görülmektedir.






               artvincovidcongress.org                   80                                       - Bildiri Metni -
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85