Page 81 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 81
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 1: Ölçeğin güvenirliğine ilişkin bilgiler
Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin algıları (Alt boyutlar) N Madde- Ortalama Std. Cronbach
Sayısı Sapma Alpha
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği 94 11 33.95 5.53 0.626
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri 94 8 21.00 3.78 0.498
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları 94 9 26.89 4.21 0.623
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları 94 5 11.77 3.67 0.754
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları 94 4 12.60 2.05 0.317
Genel Toplam 94 37 0.831
Ölçeğin Cronbah Alpha değeri 0.831 bulunmuştur. Büyüköztürk (2007) 0,70 üzeri değere sahip
güvenilirlik katsayılarının yeterli kabul edilebileceğini belirtmektedir.
Verilerin Analizi
Araştırmanın verileri SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Örneklemde yer alan öğ-
retmenlerin kişisel özelliklerini betimlemeye yönelik tanımlayıcvı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın
verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için katılımcı sayısının 30’dan büyük olması
nedeniyle Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Verilere normallik testi uygulanmış verilerin normal
dağılım gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır (p>0,05).
Fen bilimleri öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması için
bağımsız örneklem t-testi uygulanmıştır.Fen bilimleri öğretmenlerinin yaş, hizmet yılı ve okulun bulunduğu
konuma göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması için tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
kullanılmıştır.
Ordu ilinde fen bilimleri öğretmenlerine uyguladığımız ölçekten alınan puanlara Tablo 2’ye göre
yorumlanabilir.
Tablo 2: Öğretmenlerin tutumlarına ilişkin bilgiler
x ss Çok düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Değerler 110.16 18.78 72.5979 91.37.79 110.1579 128.9379 147.7179
Örneklem grubunun betimsel istatistik sonuçları Tablo 3’de verilmiştir.
Tablo 3: Cinsiyet, okulun bulunduğu konum, yaş ve hizmet yılı betimsel istatistikler
Gruplar N % x En düşük değer En yüksek değer
Kadın 56 59.6 106.9821 79.00 149.00
Erkek 38 40.4 106.2632 78.00 128.00
Köy 21 22.3 105.61 84.00 132.00
İlçe merkezi 38 40.4 105.31 79.00 149.00
İl merkezi 35 37.2 108.82 78.00 134.00
20-30 yaş 28 29.8 106.4643 79.00 134.00
31-40 yaş 52 55.3 106.3462 82.00 149.00
41 ve üzeri 14 14.9 108.4286 78.00 134.00
1-10 yıl 53 56.4 104.1509 79.00 134.00
- Bildiri Metni - 81 Eğitimde Yeni Normlar-II