Page 81 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 81

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo 1: Ölçeğin güvenirliğine ilişkin bilgiler

             Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin algıları (Alt boyutlar)  N  Madde-  Ortalama  Std.  Cronbach
                                                                         Sayısı              Sapma      Alpha

             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği  94  11    33.95      5.53       0.626
             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri  94  8     21.00      3.78      0.498
             Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları 94  9   26.89      4.21      0.623

             Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları  94  5       11.77     3.67      0.754
             Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları  94     4       12.60      2.05      0.317
             Genel Toplam                                           94     37                           0.831
                 Ölçeğin Cronbah Alpha değeri 0.831 bulunmuştur. Büyüköztürk (2007) 0,70 üzeri değere sahip
            güvenilirlik katsayılarının yeterli kabul edilebileceğini belirtmektedir.

                 Verilerin Analizi
                 Araştırmanın verileri SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Örneklemde yer alan öğ-
            retmenlerin kişisel özelliklerini betimlemeye yönelik tanımlayıcvı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın
            verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini test etmek için katılımcı sayısının 30’dan büyük olması
            nedeniyle Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Verilere normallik testi uygulanmış verilerin normal
            dağılım gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır (p>0,05).
                 Fen bilimleri öğretmenlerin cinsiyetlerine göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması için
            bağımsız örneklem t-testi uygulanmıştır.Fen bilimleri öğretmenlerinin yaş, hizmet yılı ve okulun bulunduğu
            konuma göre uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması için tek yönlü varyans analizi (ANOVA)
            kullanılmıştır.
                 Ordu ilinde fen bilimleri öğretmenlerine uyguladığımız ölçekten alınan puanlara Tablo 2’ye göre
            yorumlanabilir.


            Tablo 2: Öğretmenlerin tutumlarına ilişkin bilgiler
                           x        ss      Çok düşük      Düşük       Orta        Yüksek      Çok Yüksek
             Değerler      110.16   18.78   72.5979        91.37.79    110.1579    128.9379    147.7179

                 Örneklem grubunun betimsel istatistik sonuçları Tablo 3’de verilmiştir.


            Tablo 3: Cinsiyet, okulun bulunduğu konum, yaş ve hizmet yılı betimsel istatistikler
             Gruplar          N             %               x             En düşük değer  En yüksek değer
             Kadın            56            59.6            106.9821      79.00           149.00
             Erkek            38            40.4            106.2632      78.00           128.00

             Köy              21            22.3            105.61        84.00           132.00
             İlçe merkezi     38            40.4            105.31        79.00           149.00
             İl merkezi       35            37.2            108.82        78.00           134.00

             20-30 yaş        28            29.8            106.4643      79.00           134.00
             31-40 yaş        52            55.3            106.3462      82.00           149.00
             41 ve üzeri      14            14.9            108.4286      78.00           134.00
             1-10 yıl         53            56.4            104.1509      79.00           134.00



            - Bildiri Metni -                                 81                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86