Page 105 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 105

aşma  olasılığının  fark  edilmesidir.    Bu  nedenle  sadece  araştırma  sorularına  verilen  cevaplara  yer
               verilmesi uygun görülmüştür.


               EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) NEDİR?


                      Eğitim Bilişim Ağı (EBA), 2012 yılından itibaren Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı

               (MEB) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) tarafından hazırlanan ve her sınıf

               grubuna uygun içeriklerin bulunduğu internet tabanlı bir eğitim platformudur. EBA’ya okul dışında
               ihtiyaç duyulan her mekânda kolaylıkla erişim sağlanabilmektedir. Böylece zaman ve mekân sınırlaması

               olmadan içeriklere ulaşılabilmektedir (Demirçelik, 2019: 31).


                      EBA eğitim araçlarının yanı sıra eğitim içeriklerini de bünyesinde barındıran bir sistemdir. Bu
               bağlamda ses, video, resim ve yazı gibi kaynaklar da bulunmaktadır. Değişik öğrenci seviyelerine uygun

               içeriklerle  beraber,  dosya  yükleme,  yarışma  düzenleme  ve  duyuru  gibi  paylaşımlar  da  EBA’yı

               zenginleştiren özelliklerdir (Aktay ve Keskin, 2016: 28).


                      EBA içeriğindeki ders kategorileri, erken çocukluk döneminden on ikinci sınıf öğrenci düzeyine
               kadar çeşitlilik sağlamaktadır. EBA, öğrencilerin ders ve ünite tekrarı yapmasını sağlamakta, tarama

               testleri ve öğretmen içerikleri ile ders ve sınavlara hazırlanabilmeyi kolaylaştırmaktadır. Öte yandan

               öğretmenler bu sistem aracılığıyla öğrencilerin not durumlarına rahatça ulaşmakta, okul dışı faaliyetler,
               etkinlikler de düzenlemesini sağlamaktadır. EBA’nın bu imkânları sayesinde eğitim süreci okulla sınırlı

               kalmayıp, dışarda da devam edebilmektedir (Arkan ve Kaya, 2018:3).


                      Öğretmenler EBA içeriğinde bulunan haftalık ve günlük ders planlamasında okul dışı faaliyetlere
               de fazlaca yer vermektedir. Bu durum öğrencilerin yaratıcı süreçlerine ve ders için yeni materyaller

               hazırlamasına  katkı  sunmaktadır.  Özellikle  eğitim  imkânları  kısıtlı  olan  bölgelerdeki  öğretmen  ve
               öğrenciler  için  EBA’daki  materyallerin  çeşitliliği,  öğrenme  süreçleri/faaliyetleri  açısından  olumlu

               katkılar sağlamaktadır (Arkan ve Kaya, 2018: 4). Bu bakımdan EBA içeriğinde yer alan dokümanların,

               sadece müfredatta yer alan ders içeriklerine yönelik bir eğitim programı içermediğini, öğrencilerin okul
               dışı yaşantısını da olumlu düzeyde etkileyebilecek imkânlar sunduğu söylenebilir.


               SİNEMA VE EĞİTİM


                      Kitle  iletişim  araçları  yalnızca  gündelik  hayatta  değil,  aynı  zamanda  eğitim-öğretim

               faaliyetlerinde  de  kullanılmaktadır.  Kitle  iletişim  araçlarının  eğitim-öğretim  faaliyetlerinde

               kullanılmasının  ana  amacı;  öğretmenin  görev  ve  sorumluluklarını  pekiştirebilmektir.  Günümüzde
               bilgisayar başta olmak üzere birçok kitle iletişim aracının eğitim-öğretimde kullanıldığı görülmektedir.

               Bu araçların kullanım alanları amaç ve mekâna göre değişiklik gösterebilir (Tokgöz, 1984: 24). Bu

                                                              105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110