Page 110 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 110

SONUÇ            ÖĞRETMEN  ÖĞRETMEN  OLUMSUZ                          MAĞDUR
                     AÇMAZ            ÖĞRENCİ         TEKNOLOJİ  DİSİPLİNLİ                OLUMSUZ/TEKNOL

                                                      BAĞIMLILI                            OJİ BAĞIMLISI
                                                      ĞI

                     UÇAĞIN SESİ   ÖĞRETMEN                 ×         GÖREVİNE             YARDIMSEVER,

                                                                      BAĞLI                ARKADAŞ CANLISI
                     AYNADAKİ         ÖĞRENCİ         VELİ            KURTARICI/           OLUMSUZ

                     BEN                                                                   DAVRANIŞLAR/
                                                                      SİHİRLİ/             FİNALDE DEĞİŞİM


                                                                      DÖNÜŞTÜREN

                     EVVELEMİR        ÖĞRENCİ         KISITLAYIC KURTARICI                 KISITLANMIŞ
                     DE TERAKKİ                       I    EĞİTİM

                                                      SÜREÇLERİ

                     ARKADAŞ          ÖĞRETMEN  MADDİ                 DESTEKLEYİCİ         DOST CANLISI
                                                      KOŞULLAR

                     GİBİ             ÖĞRENCİ         EBEVEYNL                 ×                      ×
                                                      ER

                      Çalışma kapsamında incelenen 9 filmden  5  tanesi öğrenci,  4  film ise öğretmen  yönetmenler

               tarafından yönetilmiş olan filmlerdir. Öğrenciler tarafından yönetilen filmlerden sadece bir tanesinde
               sorunun  odağında  öğretmen  figürü  yer  almaktadır.  Sürgün  adlı  bu  filmde  de  hatalı  ve  sorumsuz

               davranışlar gösteren öğretmenin bu davranışlarına sebep olarak evlat acısı yaşamış olması gibi güçlü bir
               gerekçe  sunulmuş,  filmin  finalinde  de  öğretmenin  hatasını  anlayıp,  davranış  değişikliği  göstermesi

               sağlanmıştır.


                      Öğrenciler  tarafından  çekilmiş  olan  diğer  filmlerde  teknoloji  bağımlılığı,  veliler,  kısıtlayıcı

               eğitim süreçleri ve ebeveyn davranışları eleştiri konusu olarak yer almıştır.


                      Öğretmenler  tarafından  yönetilen  dört  filmden  ikisi,  metnin  sorununun  odağına  öğretmen
               figürünü yerleştirmiştir. Bu durum öğretmenlerin ürettikleri sinema metinlerinde mesleki bir özeleştiri

               yapma  eğiliminde  olduğunu  düşündürmektedir.  Ancak  bahsi  geçen  bu  iki  filmden  biri  olan  Saklı

               filminde öğretmenin eğitim sürecinin bir elçisi olarak konumlandığını söylemek mümkündür. Öğretmen
               yönetmenler tarafından çekilmiş olan diğer iki filmin eleştirel durum betimlemesi yapan bu filmlerin

               aksine, motive edici filmler olduğu görülmektedir. Arkadaş isimli film, engelli öğrencilerin sevgi, umut
               ve dayanışmasını konu edinirken soruna veli dayanışması ile çözüm getirmiş ve maddi yetersizlikler





                                                              110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115