Page 110 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 110
SONUÇ ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN OLUMSUZ MAĞDUR
AÇMAZ ÖĞRENCİ TEKNOLOJİ DİSİPLİNLİ OLUMSUZ/TEKNOL
BAĞIMLILI OJİ BAĞIMLISI
ĞI
UÇAĞIN SESİ ÖĞRETMEN × GÖREVİNE YARDIMSEVER,
BAĞLI ARKADAŞ CANLISI
AYNADAKİ ÖĞRENCİ VELİ KURTARICI/ OLUMSUZ
BEN DAVRANIŞLAR/
SİHİRLİ/ FİNALDE DEĞİŞİM
DÖNÜŞTÜREN
EVVELEMİR ÖĞRENCİ KISITLAYIC KURTARICI KISITLANMIŞ
DE TERAKKİ I EĞİTİM
SÜREÇLERİ
ARKADAŞ ÖĞRETMEN MADDİ DESTEKLEYİCİ DOST CANLISI
KOŞULLAR
GİBİ ÖĞRENCİ EBEVEYNL × ×
ER
Çalışma kapsamında incelenen 9 filmden 5 tanesi öğrenci, 4 film ise öğretmen yönetmenler
tarafından yönetilmiş olan filmlerdir. Öğrenciler tarafından yönetilen filmlerden sadece bir tanesinde
sorunun odağında öğretmen figürü yer almaktadır. Sürgün adlı bu filmde de hatalı ve sorumsuz
davranışlar gösteren öğretmenin bu davranışlarına sebep olarak evlat acısı yaşamış olması gibi güçlü bir
gerekçe sunulmuş, filmin finalinde de öğretmenin hatasını anlayıp, davranış değişikliği göstermesi
sağlanmıştır.
Öğrenciler tarafından çekilmiş olan diğer filmlerde teknoloji bağımlılığı, veliler, kısıtlayıcı
eğitim süreçleri ve ebeveyn davranışları eleştiri konusu olarak yer almıştır.
Öğretmenler tarafından yönetilen dört filmden ikisi, metnin sorununun odağına öğretmen
figürünü yerleştirmiştir. Bu durum öğretmenlerin ürettikleri sinema metinlerinde mesleki bir özeleştiri
yapma eğiliminde olduğunu düşündürmektedir. Ancak bahsi geçen bu iki filmden biri olan Saklı
filminde öğretmenin eğitim sürecinin bir elçisi olarak konumlandığını söylemek mümkündür. Öğretmen
yönetmenler tarafından çekilmiş olan diğer iki filmin eleştirel durum betimlemesi yapan bu filmlerin
aksine, motive edici filmler olduğu görülmektedir. Arkadaş isimli film, engelli öğrencilerin sevgi, umut
ve dayanışmasını konu edinirken soruna veli dayanışması ile çözüm getirmiş ve maddi yetersizlikler
110