Page 103 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 103

ÇALIŞMANIN AMACI


                      Bu çalışmanın amacı, sinemada yer bulan temsillerin toplumsal gerçekliğe etki edebilme özelliği
               ve hem de sinemada yer bulan temsillerin gerçeklikten etkilenerek oluşturulduğu sayıltısıyla ülkemizde

               eğitimde sorun olarak görülen ortak noktalar ve eğitim sürecindeki öznelerle ilgili ortak bir söyleme
               varabilmektir. Bu ana hedefe dayalı olarak çalışmanın sonunda ulaşılması hedeflenen bir başka amaç,

               geçmişten  günümüze  pek  çok  ülkede  eğitim  çalışmalarında  kullanılan  sinemanın  ülkemizde  eğitim

               işleviyle nasıl daha etkin biçimde kullanılabileceği tartışmasına katkıda bulunmaktır.


                      Bu amaçlar doğrultusunda, Eğitim Bilişim Ağında (EBA) bulunan 9 adet «eğitim temalı» kısa
               filmin,  izleyiciye  vermek  istediği  mesaj  bakımından  çözümlemesi  yapılacak  ve  filmlerdeki  temsil

               biçimlerinin incelenmesi yoluyla eğitimde sorun olarak görülen ortak noktalar ve eğitim sürecindeki

               öznelerle ilgili ortak bir söyleme varılmaya çalışılacaktır.


               ÇALIŞMANIN ÖNEMİ


                      Toplumsal olarak belirleyici güce sahip ve toplumsal yansıtma özelliği olan film metinlerinin
               incelenmesi ile pek çok alanda genel yargılara varmak mümkün görünmektedir. Bu düşüncenin temeli

               Yaşartürk,  İlbuğa’nın  da  belirttiği  gibi,  sinemanın,  içinde  bulunduğu  dönemin  sosyal  ve  kültürel

               koşulları, siyasi atmosferi ve yaşam biçiminin hem belirleyicisi hem de bir yansıması olduğu fikrine
               dayanmaktadır (Yaşartürk ve İlbuğa, 2014: 166).


                      Covid-19  pandemisi  ile  önemi  tartışmasız  biçimde  artan  çevrimiçi  eğitim,  ülkemizde  EBA

               platformu aracılığı ile ve geniş bir katılımla sürdürülmüş; bu süreçte ortaya çıkan koşullar bu platformun
               öneminin de bir bakıma teyidi olmuştur. Milyonlarca öğrenci, veli ve öğretmenin ulaşabilir olduğu bu

               eğitim  mecrası,  -Cumhurbaşkanlığı,  Temmuz  2020  verilerine  göre-  3,1  milyar  tıklanmaya  ulaşmış,
               Türkiye’de  en  çok  ziyaret  edilen  10’uncu  internet  sitesi,  dünyada  ise  3’üncü  eğitim  sitesi  olmuştur

               (Cumhurbaşkanlığı Kabinesi 2.Yıl Değerlendirme Toplantısı, 2020). Bu veriler doğrultusunda ve daha

               önce  bahsi  geçen  “sinemanın  gerçeklikle  olan  karşılıklı  etkileşimi”  nedeniyle,  EBA  içeriğindeki
               filmlerin incelenmesi eğitim sistemimizin durumu, güçlü yönleri, ihtiyaçları, eğitim öznelerinin nasıl

               değerlendirildiği gibi genellemeler yapmayı mümkün kılmaktadır. Açıklanan rakamlara bakıldığında
               EBA’da yer alan filmlere ulaşabilecek olan kitlenin büyüklüğü net biçimde görülmektedir. Bu filmlerin

               söyleminin ulaşabildiği  kişi sayısının büyüklüğü de çalışmanın önemini arttıran faktörlerden biridir.

               Çalışmanın bu yönüyle ve ortaya koyabileceği söylem bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.







                                                              103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108