Page 108 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 108

temsili kurulurken ise, sınıfta disiplini sağlamaya çalışan, kuralcı, görevine bağlı, öğrencisi ile ilgili,
               sınıftan  ayrıldığında  öğrencisini  merak  ederek  peşinden  gitme  davranışı  gösteren  biri  olarak

               nitelendirildiği dikkat çekmektedir.


               5. UÇAĞIN SESİ/ Yönetmen: Elif Duygu AKÇA


                      Öğretmen bir yönetmen tarafından çekilmiş olan film, “öğrenciler sınıfta yanlış davranış gösteren

               sorumsuz  bireyler  değil,  yardımsever  ve  sevgi  dolu;  akranlarını  kucaklayan  bireylerdir”  Önermesi
               üzerine kuruludur. Metinde sınıfta kâğıttan uçak yapma davranışının olumsuz olarak nitelendirilmesi

               kalıbını yıkan ironik bir anlatım dili vardır ve filmin odağında bir sorun, eğitime yönelik bir şahıs ya da
               durum eleştirisi yer bulmamaktadır. Aksine filmin olumlu bir tabloyu gözler önüne sermesiyle motive

               edici bir özellikte olduğu görülmektedir. Olay örgüsü öğretmen ve öğrenci ilişkisi üzerine kuruludur. .

               Metinde öğrenciler yardımsever, sevgi dolu, arkadaş canlısı kişiler olarak temsil edilmiştir. Öğretmen
               temsilinde ise görevine bağlı ve iyi niyetli olma özelliklerinin görüldüğü; öğretmenin kâğıttan uçak

               yapımını fark edip tepki vermeyerek, hatta uçağı ulaştırılmak istenilen öğrenciye verme davranışıyla,
               sınıf ortamını bilen ve öğrencilerini tanıyan ve öğrencileriyle dayanışma içinde olan bir yapıda olduğu

               söylenebilir.


               6. AYNADAKİ BEN/ Yönetmen: A. Burak ÖZYURT- Baran Can MUTLU


                      Öğrenci  kategorisindeki  film,  öğrencilerin  kişiliğinin  ebeveynlerininkinin  yansıması  olduğu

               önermesi  üzerine  şekillenmiştir.  Bu  metinde  sorunun  odağında  yer  alan  eğitim  süreci  öznesi  ise
               velilerdir. Öğrenci-veli ilişkisinin önemi üzerine kurulu olan filmde öğrenciler çeşitli şekillerde olumsuz

               davranış ve özelliklere sahip olarak  görülür ve bu durumun nedeninin aslında her öğrencinin kendi
               velisinin  yanlış  tutum  ve  davranışlarından  kaynaklandığı  fark  edilir.  Metnin  başında  olumsuz

               davranışları olan öğrencilerin olduğu bir sınıf ortamı görülürken finalde bir değişim gözlenir. Metinde

               öğretmen, öğrencide davranış değişikliği yaratan, rehber, yol gösterici ve hatta özel güçlere sahip biri
               olarak temsil edilmiştir.


               7. EVVELEMİRDE TERAKKİ/ Yönetmen: Hamza ARSLAN, Mustafa İsmail DEMİRCAN


                      Öğrenci  kategorisindeki  filmin  önermesi,  öğretmenlerin  öğrencilerin  hayata  geniş  bir

               perspektiften  bakmasına  yardım  etmesiyle,  öğrencilerin  potansiyelinin  ortaya  çıkacağı  görüşüdür.

               Kısıtlayıcı eğitim koşulları sorunun odağını oluşturmakla birlikte, olay örgüsü de öğrenci ve öğretmen
               ilişkisi üzerine kurulmuştur. Metinde öğrenciler kısıtlanmış ve yüksek potansiyelli bireyler; öğretmenler

               ise öğrencilerin potansiyelini açığa çıkaran ve destekleyici kişiler olarak temsil edilmiştir.




                                                              108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113