Page 126 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 126

“Pandemi  dönemi  fizik  eğitimi”  kavramına  yönelik  üretilen  metaforların  ortak  özellikleri
               bakımından oluşan 9 kategorinin üçü olumsuzluk içermektedir. Bu kategoriler; “zorluğun ifadesi olarak”

               (f=7), “faydasızlığın ifadesi olarak” (f=12), “negatifliğin ifadesi olarak” (f=1) dir. Bu kategorilerden
               hem frekansı en yüksek hem de metafor sayısı en fazla olan faydasızlık kategorisinde kaptansız gemi,

               boşa kürek çekmek, boş bir kutu, dondurmasız külah gibi metaforlar bu kategoride yer almıştır. Bu

               kategoride yer alan metaforlar katılımcıların pandemi dönemindeki uzaktan fizik eğitim faaliyetlerini
               öğrenmeyi sağlama durumu açısından olumsuz bir algıya sahip olduklarını göstermektedir. “Zorluğun

               ifadesi olarak” kategorisinde dikenli, çamurlu, yokuşlu yol gibi metaforlar yer almıştır. Bu kategoride
               yer alan metaforlar pandemi dönemindeki uzaktan eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi açısından zorlayıcı

               bir niteliğe  sahip  olarak  algılandığını  ifade  etmektedir. “Negatifliğin  ifadesi  olarak”  kategorisindeki
               metafor da bu algıyı destekler niteliktedir. Ayrıca “çabanın ifadesi olarak” (f=9)  kategorisi de pandemi

               dönemi  fizik  eğitimi  faaliyetlerinin  çaba  gerektiren  bir  yapı  barındırdığı  algısını  göstermektedir.

               “Görünenden daha kapsamlı olarak” kategorisi bünyesindeki metaforları üreten katılımcıların bedensel
               eğitimin  fiziksel  başarı  ile  mümkün  olması  gibi  ifadelerinden  pandemi  dönemi  fizik  eğitiminin

               görünenden  daha  kapsamlı  özellikte  olduğu  anlaşılmaktadır.  Bir  ilişkiler  bütünlüğünün  ifadesini

               anımsatan “tamamlayıcılığın ifadesi olarak” kategorisinde katılımcıların pandemi dönemi fizik eğitimini
               tamamlayıcı öğe unsuru içeren bir yapıya sahip olduğu algısına sahip olduğu görülmüştür. Katılımcıların

               pandemi dönemi fizik eğitimine ilişkin canlı metaforlar ürettikleri de belirlenmiştir. “Pandemi dönemi
               fizik eğitimi” kavramlarına yönelik üretilen metaforlar  genel itibariyle olumlu ve olumsuz duygular

               içerdiği ancak olumsuzluğu işaret eden metaforların yoğunlukta olduğu balkonsuz ev, kaptansız gemi,
               dikenli  yol  gibi  kavramların  zihinsel  yansımaları  olduğu  görülmüştür.  Metafor  yaşantı  veya  algı

               dünyamıza ait herhangi bir şeye dair derin algılarımızın somutlaştırılmış simgesidir. Bu kapsamda genel

               olarak  değerlendirildiğinde;  katılımcıların  “Pandemi  dönemi  fizik  eğitimi”  konusunda  «verimsizlik»
               algısının baskın olduğu söylenebilir.


               Öneriler


                      Belirlenen sonuçlar yönünde, katılımcıların görüşlerinin sebeplerinin belirlenmesi yönünde nitel

               verilerin toplanabileceği araştırmalar planlanabilir. Farklı yaş, meslek gibi gruplarla benzer bir araştırma
               yapılarak sonuçlar karşılaştırılabilir. Karma araştırma modeli kullanılarak planlanabilecek araştırmalar

               hazırlanabilir.











                                                              126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131