Page 121 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 121
belirtilen metaforun frekansı ne kadar büyük ise puntosu o kadar büyük olarak belirlenmiş, frekansları
bir olan metaforlar ise aynı puntoda yazılmışlardır.
Şekil 3. Katılımcıların pandemi dönemi fizik eğitimi kavramına yönelik olarak geliştirdikleri
metaforlara ait kelime bulutu
Katılımcıların pandemi dönemi fizik eğitimi kavramıyla ilgili geliştirdikleri metaforların ortak
özellikleri bakımından ayrıldıkları kategorilere göre sınıflandırılmasına Tablo 2’de yer verilmiştir.
Oluşturulan metaforlar kendi aralarında 9 kategoride değerlendirilmiştir. Bu kategoriler; “zorluğun
ifadesi olarak”, “kolaylığın ifadesi olarak”, “faydasızlığın ifadesi olarak”, “canlılığın ifadesi olarak”,
“çabanın ifadesi olarak”, “negatifliğin ifadesi olarak”, “görünenden daha kapsamlı olarak”, “duygunun
ifadesi olarak”, “tamamlayıcılığın ifadesi olarak” şeklinde belirlenmiştir (Tablo 2).
121