Page 125 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 125

Eğitimsizliğin ifadesi     Eğitilmeye muhtaçlık (1),        1           1        %2.38
                olarak pandemi
                Sorumluluğun ifadesi       Satranç maçı (1), sıvı hal       1           2        %7.41
                olarak pandemi             (1)
                Yeni bilgilerin sembolü    Yıldırım (1), hazırlık (1)       2           2        %7.41
                olarak pandemi
                Verimsizliğin sembolü      Verimsiz bir tarla (1)           1           1        %3.70
                olarak pandemi
                Kaderin belirleyicisi      Maçtaki uzatma dakikaları        1           1        %3.70
                olarak pandemi             (1)




               Tartışma ve Sonuç


                      Bu çalışmada öğrencilerin “pandemi” ve  “pandemi dönemi fizik eğitimi” kavramına  yönelik

               düşünceleri metafor yardımıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucu ortaya çıkan pandemi
               kavramına yönelik 27 metafor 11 kategoride, “pandemi döenemi fizik eğitimi” kavramına yönelik 42

               metafor 9 kategoride toplanmıştır. Geliştirilen metaforların 5 ile 1 arasında tekrar edilme sıklığı olduğu
               belirlenmiştir. Bu bulgu da katılımcıların konuyla ilgili bakış açılarının zenginliğini, yaratıcılıklarını,

               bireysel  farklılıklarını  ve  konunun  geniş  bir  perspektifte  bakış  açısı  olduğunun  göstergesi  olarak
               algılanmıştır.



                      “Pandemi”  kavramına  yönelik  üretilen  metaforların  ortak  özellikleri  bakımından  oluşan  11
               kategorinin  beşi  olumsuzluk  içermektedir.  Bu  kategoriler;  “hastalığın  ifadesi  olarak”  (f=5),

               “mahrumiyetin ifadesi olarak” (f=5), “verimsizliğin ifadesi olarak” (f=1), “belirsizliğin ifadesi olarak”
               (f=1),  “korkunçluğun  ifadesi  olarak”  (f=1)  dır.  Katılımcıların  %18.52’si  “hastalığın  ifadesi  olarak”

               kategorisinde  pandemiyi  virüsle  ilişkilendirmiştir.  Öğrencilerin  pandemiyi  mahrumiyet  olarak

               algıladıklarını işaret eden “mahrumiyetin ifadesi olarak”  kategorisindeki metaforların kafes, çember ve
               çaresizlik  kavramlarının  zihinsel  yansımaları  olduğu  görülmüştür.  “Pandemi”  kavramına  yönelik

               üretilen  metaforlarda  pandeminin  belirsizliği,  korkunçluğu,  verimsizliği,  kader  belirleyiciliği
               boyutlarına  odaklanıldığı  tespit edilmiştir.  Ancak  frekansı  düşük  de  olsa  pandeminin  yeni  bilgilerin

               sembolü  olarak  işaret  edildiği  metaforlar  da  mevcuttur.  Katılımcıların  “rahatlığın  ifadesi  olarak”

               kategorisinde pandemi sürecinde olumlu duygu içeren rahatlık algısı göstergesi olan metafor ürettikleri
               görülmüştür. “Sorumluluğun ifadesi olarak” kategorisindeki metaforlar pandemi sürecinin sorumluluk

               algısını tasvir etmek şeklinde tanımlanmıştır. “Pandemi”” kavramına yönelik üretilen metaforların genel
               itibariyle olumlu ve olumsuz duygular içerdiği ancak olumsuzluğu işaret eden metaforların yoğunlukta

               olduğu  kafes,  verimsiz  bir  tarla,  muhtaçlık,  sıvı  hal  gibi  kavramların  zihinsel  yansımaları  olduğu

               görülmüştür.




                                                              125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130