Page 213 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 213

Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışları Sergileme Düzeylerinin Okul Türüne Göre
                                                        Değerlendirilmesi





                                                         Hatice RİZELİ


                                                  Karadeniz Teknik Üniversitesi

                                                    Eğitim Bilimleri Enstitüsü

                                                  Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı

                                       Eğitim Yönetimi, Denetimi, Planlaması Ve Ekonomisi

                                          Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Programı


                                                          Dönem Projesi

                                                        hrizeli@gmail.com




                                         Danışman: Dr. Öğrt. Üyesi Hülya KASAPOĞLU



               Özet

                     Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları sergileme düzeylerinin okul
               türüne göre değerlendirip aralarındaki ilişkiyi incelemektir.

                     İlişkisel  tarama  yöntemiyle  yapılan  bu  araştırmanın  evrenini  Trabzon  ili  2017-2018  tarihleri
               arasında  Milli  Eğitim  Bakanlığı’na  bağlı  resmi  ilk  ve  ortaokullarında  çalışan  öğretmenler
               oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemini ise 62’si bayan,58 ’i erkek olan ilkokul ve ortaokuldan
               60’şar toplam 120 öğretmen oluşturmaktadır.


                     Araştırmada okul yöneticilerinin etik liderlik düzeylerini belirlemek için “Etik Liderlik Ölçeği”
               kullanılmıştır.  Veriler  Yılmaz  (2005)  tarafından  geliştirilen  ve  44  maddeden  oluşan  “Etik  Liderlik
               Ölçeği”  yardımıyla  toplanmıştır.  Ankete  verilecek  cevap  seçenekleri  ve  puan  değerleri  “Kesinlikle
               Katılmıyorum  arada  boşluk  yoksa  ekle”  1  puan,  “Katılmıyorum”  2  puan,  “Kararsızım”  3  puan,
               “Katılıyorum”  4  puan,  “Tamamen  Katılıyorum”  5  puan  şeklinde  belirlenmiştir.  Ayrıca  araştırmacı
               tarafından  geliştirilen  ve  örneklemde  yer  alan  öğretmenlerin  demografik  özelliklerini  belirlemek
               amacıyla  kişisel  bilgi  formu  oluşturulmuştur.  Verilerin  analizinde,  t  ve  Kruskal  Wallis  testleri
               kullanılmıştır.


                     Araştırmanın bulguları neticesinde İlk ve ortaokul müdürlerinin etik liderlik davranışı sergileme
               düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark olmadığı görülmüştür. Ayrıca araştırmaya
               katılan öğretmenlerin cinsiyet, branş ve öğrenim durumlarına göre İlk ve ortaokul müdürlerinin etik



                                                              213
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218