Page 27 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 27

Verilerin toplanması

                      Yapılan  görüşmeler  için  önceden  katılımcılardan  teyit  alınmak  suretiyle,  görüşmeler

               kaydedilmiştir. Görüşmenin başında ilk önce katılımcılara eğitime devam ettikleri üniversite, okudukları
               sınıf gibi çeşitli demografik bilgiler sorulmuş; akabinde ise, araştırmanın amacına ilişkin algılarını ortaya

               çıkaracak sorulara geçilmiştir.




               Verilerin Analizi

                      Araştırma  kapsamında  yapılan  görüşmelerin  tamamlanmasıyla  birlikte,  veri  analiz  sürecine

               geçilmiştir. İlk etapta ses kayıtları yazıya dönüştürülmüştür. Daha sonra bu görüşmeler Maxqda 18 Paket
               Programına  aktarılmış  ve  analiz  basamaklarına  geçilmiştir.  Nitel  araştırmada,  araştırmacıya  yol

               gösterecek  bazı  basamaklardan  söz  etmek  mümkündür  (Pietkiewicz  ve  Smith,  2014).  Ancak  bu

               basamaklar elbette kesin adımlar olarak algılanmamalıdır. Bunlardan hareketle veriler ilk önce bir kez
               okunmuştur. İkinci okumayla birlikte kodlamalar yapılmıştır. Kodlamadan sonra birbiriyle ilişkili kodlar

               bir araya getirilerek alt temalar ve temalar oluşturulmuştur.



               Geçerlilik ve Güvenirlik


                      Bu  çalışmada  Lincoln  ve  Guba’nın  (1985)  nitel  araştırmalar  için  belirttikleri  inandırıcılık,
               aktarılabilirlik, tutarlık ve teyit edilebilirlik gibi geçerlik ve güvenirlik yöntemlerine dikkat edilmeye

               çalışılmıştır. Bu bağlamda araştırmacı, görüşme sorularının hazırlanma aşamasından itibaren geçerlik ve
               güvenirlik  çalışmalarına  azami  özen  göstermeye  çalışmıştır.  Gerek  fenomenolojik  çalışmaların

               incelenmesi ve gerekse de bu alanda çalışmalar yapmış olan araştırmacıların çalışmaları dikkate alınarak

               sorular hazırlanmıştır. Benzer duruma çalışmanın tüm aşamalarında dikkat edilmiştir.

                                                            Bulgular

                      Katılımcılardan elde edilen verilerin analize tabi tutulmasıyla birlikte, katılımcı ifadelerinin üç

               ana tema etrafında şekillendiği anlaşılmaktadır. İlk temanın online olarak işlenen derslerin verimliliği,
               ikinci temanın yüz yüze yapılan derslerle karşılaştırılmasının yapılması ve son olarak online derslerin

               nasıl daha verimli hale getirilebileceği temalarıdır. Elde edilen bu bulgular aşağıda sunulmuştur.




               Online Derslerin Verimliliği





                                                               27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32