Page 28 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 28
Bu başlıkta online olarak işlenen derslerin verimliliği ile ilgili ortaya çıkan temanın alt temaları
sunulmuştur.
Şekil 1. Pandemi Döneminde Yapılan Online Derslerin Verimliliği Teması ve Alt Temaları
Şekil 1 incelendiğinde katılımcıların online olarak işlenen derslerin verimliliğine ilişkin bazı
temalara değindikleri görülmektedir. Bu temalara ilişkin birkaç ifadeleri aşağıda gösterilmektedir.
Online derste bir şekilde zaman sınırlaması olması ve mesajların geç gidiyor oluşu hem
öğrencinin soru sorma isteğini azalttı hem derse katılma isteğini.
Her koşul mükemmel sağlanmış olsa bile öncelikle tüm derslerin süresi haftada 1 saate düştü. En
az olan ders saatimiz 2’ydi çoğunluğu daha da fazlaydı. Sürenin düşmesi ile içerikte kayıpların olduğunu
düşünüyorum.
Gerekli donanımın eksikliği sebebiyle hiçbir dersten verim alamadım.
İlk bir ay teknik aksaklıklar yüzünden derslere giremedim.
Çünkü ev ortamında herhangi bir sınıf ortamındaki disiplin mevcut değil.
Bazen dersi açıp farklı bir sekmeden internette dolaşıyordum bazen ise oyun oynuyordum.
Dersleri sonradan izlemek bana daha kolay geldi çünkü durdurup not alabiliyordum.
Bölümüm uygulama üzerine bir bölüm olduğu için bir dönem boyunca uygulama derslerinden
hiçbir şey anlamadım diyebilirim. Uygulamalı derslerin teorik olarak anlatılması verimsizdi.
Derslerin verimliliği hem hocayla ve arkadaşlarımla hız iletişime geçemediğim için verimsiz,
ders saatleri değişikliği olduğundan, İnternete bağlanma sıkıntısı, yeni sistemi tanıma ve alışma sıkıntısı,
en önemlisi ders çalışma ortamım olmadığımdan çok zorlandım, verimsiz bir eğitim dönemi oldu.
28