Page 81 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 81
öğretmen biraz daha kapsamlı bir bakış açısıyla düşük başarılı veya yüksek başarılı öğrencilerin uzaktan
eğitim sayesinde ihtiyaçlarına uygun eğitimler alabileceklerini ifade etmiştir.
Tablo 5. Verilerin karşılaştırılması
Kategori Gamze Öğretmen Filiz Öğretmen Kadir Öğretmen
Öğrenci • Öğrencilerin teknolojik • Öğrencilerin internet, • Öğrencilerin telefon ve
açısından araç ve internet tablet, telefon ve maddi internet, teknolojik
sorunlar eksikliği, maddi olanaklar açısından donanım eksikliği.
olanaklar açısından sorunları var. • Tüm öğrencilere uygun
eşitsizlikler. ders saatini belirleme.
• Öğrenciler için sosyal • Öğrencilerin veli izni
ortam eksikliği. sorunu.
• Öğrencilerin sosyal
gelişimleri açısından
sıkıntılı.
Öğretmen • Öğretmenin teknolojik • Öğretmenler yeni bir • Öğretmenin iş yükünün
açısından araç eksikliği. sistemle karşılaştıkları artması.
sorunlar için zorluk yaşamış. • Öğretmenin evde
ortamının olmaması.
Öğretim • Öğrenciler izlenip • Öğrencilerin işlem • Derste öğrencilerle göz
açısından kontrol edilemiyor. adımları ve yaptıkları teması kurulamıyor.
sorunlar • Yeni bir konunun hatalar kontrol Derse çekme, iletişim,
anlatılması, kavramsal edilemiyor. takip konusunda
öğretim zor. dezavantaj uzaktan
• Az sayıda duyuya hitap eğitimde.
ediliyor.
Diğer sorunlar • Sistemle ilgili sorunlar. • Öğrenciler kamera ve • Öğrenciler kameralar
• Öğrenciler kamera ve mikrofonlarını kapalı açıkken rahat edemiyor,
mikrofonlarını açık tutuyor. kapalı tutuyor.
tutmadıkları için derse
aktif katılmıyorlar.
Öğrenci görüş ve • Katılanlar memnun ama • Öğrencilerin canlı • Öğrenciler beğeniyor.
katılımı yüz yüze eğitim derslere derse katılım Katılım iyi.
isteniyor. durumları başarı- • Başta hepsi uzaktan
• Öğrenci katılımı ve ilgisi başarısızlıkla alakalı eğitimi desteklerken
zamanla azalmış. değil. Bireysel zamanla azalma olmuş.
• Katılım az. farklılıklar var.
Avantajlar • Çok sayıda soru • Uzaktan eğitim çeşitli • Farklı şehirlerden
çözülebiliyor. kaynaklar ve imkanlar öğrenci ve
• Öğrenilenler sunuyor. öğretmenlerin birlikte
pekiştirilebiliyor. • Konuların tekrar ve çalışabilmesi.
pekiştirilmesi • Öğretmenleri
sağlanıyor. güçlendiirici bir B planı.
• Bireysel çalışmalara • Eğitimcilerin yeni
uygun. teknolojiye ayak
uydurmaları kendilerini
geliştirmeleri noktasında
faydalı.
• Saatlerin ve grupların
esnekliği.
Gelecekte ME ile • Yüz yüze eğitim • Gelecekte uzaktan • Uzaktan eğitim yüz yüze
ilgili düşünceler öncelikli olmalı. Yeterli eğitim ve yüz yüze eğitimi destekleyecek
donanım olmayınca eğitim birlikte olacak. şekilde hep var
matematikte uzaktan • EBA destekli olacak olmalıdır.
eğitim zor. • Öğretmene yine ihtiyaç • Uzaktan eğitim
• Gelecekte öğrencilerin duyulacak matematik eğitiminin bir
matematikte • Matematikte daha parçası olacak.
eleneceğini, ilgili yetenekli öğrenciler için • Öğretmenler arasında
öğrencilerin öğrenmeye olumlu rekabet olacak,
81