Page 79 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 79
bırakmış öğrencilerin önemli bir kısmı kapalı tutmayı tercih etmiştir. Bir önceki paragrafta değinildiği
üzere bu durumda öğrencilerin takibi zorlaşmaktadır.
Uzaktan eğitimle ilgili öğrenci görüşü konusunda Kadir öğretmen, “İlk başlarda herkes çok çok
memnundu. %100 memnundu bu uzaktan eğitimden. Belki evde sıkılmışlardı, belki bir çareydi bu. Ama
ilerleyen zamanlarda bu %30’luk kısımda yüz yüze daha iyiydi gibi olmaya başladı.” ifadelerini
kullanmıştır. Uzaktan eğitim sürecindeki canlı derslere özellikle normal sınıf ortmamındayken de istekli
ve başarılı olan öğrencilerin rağbet ettiği belirtilmiştir. Bu öğrencilerin dersi ilgiyle takip ettikleri ve
verim aldıkları görülmüştür. Kadir öğretmen sınıf ortamında derse katılmayan ve sıkıntılı olan
öğrencilerin online derslere de pek katılmadıklarını, o öğrenciler açısından uzaktan eğitimin faydalı
olmadığı kanaatinde olduğunu ifade etmiştir.
Kadir öğretmen bu süreçte farklı şehirlerden tanımadığı öğrencilere internet üzerinden özel ders
verdiğini söylemiş ve bunun mekan sınırlamasını ortadan kaldıran bir avantaj olduğunu belirtmiştir.
Karşı karşıya kalınan bu mecburiyetin öğrencileri ve özellikle öğretmenleri geliştirdiği ifade edilmiştir:
“Çünkü mesela okulumdaki öğretmenleri söyleyeyim: Mesela ben normal zamanda derste de tabletle
akıllı tahtaya bluetoothla bağlanıp arka sıraya geçip ders işliyordum. Hiç ilgi göstermiyorlardı buna
(diğer öğretmenleri kastediyor). Ama ben bu virüs çıktıktan sonra hemen bağlandım kullanmaya
başlayınca hepsi yanıma geldi, nasıl yapıyorsun nasıl ediyorsun öğretmenlerin gelişmesine de faydası
oldu bunun. Hemen onlar da grafik tablet edindi geldiler bilgisayarlarında Zoom programını kurduk,
yardımcı oldum. Yani öğretmenlerin gelişimi açısından çok güzel oldu.” Kadir öğretmen geçmişte
FATİH projesi ve diğer eğitim teknolojileri ile ilgili hizmetiçi eğitimlerin düzenlendiğini ancak
öğretmenlerin genellikle bunlara ilgi göstermediğini, verim alınmadığını belirterek bu süreçte
öğretmenlerin gönüllü bir şekilde gelişme gösterdiklerini gözlemlemiştir. Yine bu bağlamda
öğretmenlerin teknolojinin imkanlarını eğitimde daha fazla kullandıkları, matematik öğretmenlerinin
Youtube’da açtıkları kanal sayılarında, bilgisayar, tablet, grafik tablet satışlarında patlamalar olduğu
ifade edilmiştir. Kadir öğretmen bu çalışmalarla uzaktan eğitimin bir alternatif haline geldiğini
(öğretmenlerin B planı) ve bu alternatifin de öğretmenlere güç vereceğini düşünmektedir. Uzaktan
eğitimde bir diğer alternatif olarak görülen konu ise ders saatlerindeki ve gruplarındaki esnekliktir. Kadir
öğretmen okulda çalıştırdığı matematik olimpiyat grubuyla bu sayede çalışmalarını sürdürebildiğini
belirtmiştir: “Bizim okulda olimpiyat grubumuz vardı. Üç seviyeden. Onlar için bir alternatif oldu.
İstediğimiz bir saatte mesela iftardan sonra dedik ki çaylarımızı alalım işte 8.15’te ders yapalım, 8
buçukta ders yapalım. Veya öğlen 12 de 1 de yapalım gibi.” Kadir öğretmen uzaktan eğitimin pek çok
olumlu yönü olduğunu belirtmekle birlikte içinde bulunulan olağanüstü durumun bu konuda etkili
olduğunu ifade etmiştir: “Şimdi bu süreçte yani bugün bu şartlarda şöyle derim: Uzaktan eğitim
kesinlikle %100 faydalıdır, olmalıdır. Ama şu anda bir Covid-19 virüs var, çocukların okula zorunlu
olarak gelememe, bizim de okula zorunlu olarak gelemememiz söz konusu. Şimdi mecburiyetten kaynaklı
bir şey var.” Kadir öğretmen bu konuların normal şartlarda tekrar tartışılması gerektiğini düşünmektedir.
Kadir öğretmen uzaktan eğitimin matematikte rahatlıkla kullanılabileceğini ve gelecekte de
matematik eğitiminin bir parçası olacağını düşünmektedir. Uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle birlikte
kullanılabileceğini ifade etmektedir: “Şimdi ikisini beraber kullanmak gerekir bence öyle olabilir.
Mesela bizim okulda yurtta kalan çocuklar var. Bunlar belli dönemlerde ilçeye gidiyorlar, mesela yazın
tatile gidenler var. Uzaktan bir araya gelip yüz yüze eğitimi destekleyici olarak kullanılabilir. Mesela
çocuğun ayağı kolu kırıldı, gelemiyor. İyi niyetli bir öğretmen arkadaş bağlanıp ona desteği verebilir
veya yaptığı dersleri video ya çekip onlara gönderebilir.” Kadir öğretmenin çeşitli nedenlerle yüz yüze
eğitimin gerçekleşemeyeceği durumlarda uzaktan eğitimin devreye girmesini önerdiği görülmektedir.
Diğer bir deyişle öncelik yüz yüze eğitim olarak görülmektedir. Ancak yine de bu zorunlu hal ortadan
79