Page 79 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 79

bırakmış öğrencilerin önemli bir kısmı kapalı tutmayı tercih etmiştir. Bir önceki paragrafta  değinildiği
               üzere bu durumda öğrencilerin takibi zorlaşmaktadır.
                      Uzaktan eğitimle ilgili öğrenci görüşü konusunda Kadir öğretmen,  “İlk başlarda herkes çok çok
               memnundu. %100 memnundu bu uzaktan eğitimden. Belki evde sıkılmışlardı, belki bir çareydi bu. Ama
               ilerleyen  zamanlarda  bu  %30’luk  kısımda  yüz  yüze  daha  iyiydi  gibi  olmaya  başladı.”   ifadelerini
               kullanmıştır. Uzaktan eğitim sürecindeki canlı derslere özellikle normal sınıf ortmamındayken de istekli
               ve başarılı olan öğrencilerin rağbet ettiği belirtilmiştir. Bu öğrencilerin dersi ilgiyle takip ettikleri ve
               verim  aldıkları  görülmüştür.  Kadir  öğretmen  sınıf  ortamında  derse  katılmayan  ve  sıkıntılı  olan
               öğrencilerin online derslere de pek katılmadıklarını, o öğrenciler açısından uzaktan eğitimin faydalı
               olmadığı kanaatinde olduğunu ifade etmiştir.
                      Kadir öğretmen bu süreçte farklı şehirlerden tanımadığı öğrencilere internet üzerinden özel ders
               verdiğini söylemiş ve bunun mekan sınırlamasını ortadan kaldıran bir avantaj olduğunu belirtmiştir.
               Karşı karşıya kalınan bu mecburiyetin öğrencileri ve özellikle öğretmenleri geliştirdiği ifade edilmiştir:
               “Çünkü mesela okulumdaki öğretmenleri söyleyeyim: Mesela ben normal zamanda derste de tabletle
               akıllı tahtaya bluetoothla bağlanıp arka sıraya geçip ders işliyordum. Hiç ilgi göstermiyorlardı buna
               (diğer  öğretmenleri  kastediyor).  Ama  ben  bu  virüs  çıktıktan  sonra  hemen  bağlandım  kullanmaya
               başlayınca hepsi yanıma geldi, nasıl yapıyorsun nasıl ediyorsun öğretmenlerin gelişmesine de faydası
               oldu bunun. Hemen onlar da grafik tablet edindi geldiler bilgisayarlarında Zoom programını kurduk,
               yardımcı  oldum.  Yani  öğretmenlerin  gelişimi  açısından  çok  güzel  oldu.”  Kadir  öğretmen  geçmişte
               FATİH  projesi  ve  diğer  eğitim  teknolojileri  ile  ilgili  hizmetiçi  eğitimlerin  düzenlendiğini  ancak
               öğretmenlerin  genellikle  bunlara  ilgi  göstermediğini,  verim  alınmadığını  belirterek  bu  süreçte
               öğretmenlerin  gönüllü  bir  şekilde  gelişme  gösterdiklerini  gözlemlemiştir.  Yine  bu  bağlamda
               öğretmenlerin teknolojinin imkanlarını eğitimde daha fazla kullandıkları, matematik öğretmenlerinin
               Youtube’da açtıkları kanal sayılarında, bilgisayar, tablet, grafik tablet satışlarında patlamalar olduğu
               ifade  edilmiştir.  Kadir  öğretmen  bu  çalışmalarla  uzaktan  eğitimin  bir  alternatif  haline  geldiğini
               (öğretmenlerin  B  planı)  ve  bu  alternatifin  de  öğretmenlere  güç  vereceğini  düşünmektedir.  Uzaktan
               eğitimde bir diğer alternatif olarak görülen konu ise ders saatlerindeki ve gruplarındaki esnekliktir. Kadir
               öğretmen  okulda  çalıştırdığı  matematik  olimpiyat  grubuyla  bu  sayede  çalışmalarını  sürdürebildiğini
               belirtmiştir:  “Bizim okulda olimpiyat grubumuz vardı. Üç seviyeden. Onlar için bir alternatif oldu.
               İstediğimiz bir saatte mesela iftardan sonra dedik ki çaylarımızı alalım işte 8.15’te ders yapalım, 8
               buçukta ders yapalım. Veya öğlen 12 de 1 de yapalım gibi.” Kadir öğretmen uzaktan eğitimin pek çok
               olumlu  yönü  olduğunu  belirtmekle  birlikte  içinde  bulunulan  olağanüstü  durumun  bu  konuda  etkili
               olduğunu  ifade  etmiştir:  “Şimdi  bu  süreçte  yani  bugün  bu  şartlarda  şöyle  derim:  Uzaktan  eğitim
               kesinlikle %100 faydalıdır, olmalıdır. Ama şu anda bir Covid-19 virüs var, çocukların okula zorunlu
               olarak gelememe, bizim de okula zorunlu olarak gelemememiz söz konusu. Şimdi mecburiyetten kaynaklı
               bir şey var.” Kadir öğretmen bu konuların normal şartlarda tekrar tartışılması gerektiğini düşünmektedir.
                      Kadir  öğretmen  uzaktan  eğitimin  matematikte  rahatlıkla  kullanılabileceğini  ve  gelecekte  de
               matematik eğitiminin bir parçası olacağını düşünmektedir.  Uzaktan eğitimin yüz yüze eğitimle birlikte
               kullanılabileceğini  ifade  etmektedir:  “Şimdi  ikisini  beraber  kullanmak  gerekir  bence  öyle  olabilir.
               Mesela bizim okulda yurtta kalan çocuklar var. Bunlar belli dönemlerde ilçeye gidiyorlar, mesela yazın
               tatile gidenler var. Uzaktan bir araya gelip yüz yüze eğitimi destekleyici olarak kullanılabilir. Mesela
               çocuğun ayağı kolu kırıldı, gelemiyor. İyi niyetli bir öğretmen arkadaş bağlanıp ona desteği verebilir
               veya yaptığı dersleri video ya çekip onlara gönderebilir.” Kadir öğretmenin çeşitli nedenlerle yüz yüze
               eğitimin gerçekleşemeyeceği durumlarda uzaktan eğitimin devreye girmesini önerdiği görülmektedir.
               Diğer bir deyişle öncelik yüz yüze eğitim olarak görülmektedir. Ancak yine de bu zorunlu hal ortadan

                                                               79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84