Page 80 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 80

kalktıktan sonra en doğru değerlendirmelerin yapılabileceği ifade edilmiştir. Kadir öğretmen bu süreçte
               kendisinin  de  başka  illerden  tanımadığı  öğrencilere  özel  dersler  verdiğini,  bu  sürecin  mekan
               kısıtlamasının  önemsizleşmesine  neden  olduğunu  ifade  etmiştir.  Böylece  gelecekte  öğrenci  kendi
               bulunduğu  ilçenin,  şehrin  dışında  kendisini  geliştirmiş  öğretmenlerden  internet  üzerinden  ders
               alabilecektir. Bu bağlamda geleceğin matematik eğitimiyle ilgili iki öngörüsü bulunmaktadır. Bunlardan
               birincisi  öğrencilerin  istedikleri  öğretmenlerden  ders  dinleyerek  tek  bir  öğretmene  mahkumiyetin
               ortadan kalkmasıdır. “Sivas taki bir öğrenci Sivas taki öğretmenlere mahkum kalmayacak. Eğitimde
               kendini yetiştirmiş arkadaşların gönüllü olarak dersine katılacak. Yani istekli olacak, farklı bir şeyleri
               görecek ufku açılacak.” İkinci öngörü ise öğretmenler arasında olumlu, onları geliştirecek bir rekabet
               ortamının doğacağıdır. “Ankara daki yazarlarla kendini geliştirmiş eğitimci arkadaşlarla bir rekabet
               ortamı çıkacak. Bu bence öğretmenleri geliştirecek. Yani bu uzaktan eğitim doğru kullanılırsa kesinlikle
               bir rekabet ortamı çıkacak.” Kadir öğretmene göre farklı şehirlerdeki kendini yetiştirmiş öğretmenler,
               farklı şehirlerdeki öğrencilere ulaşabilecek ve onların eğitimine katkı sağlayabilecektir.

                      Kadir  öğretmen normal  sınıflarda  genellikle  orta  seviyedeki  öğrencilere  yönelik  çalışmaların
               yapıldığını, bu nedenle de sınıfın yüzde ellisinin ihtiyaçlarına cevap verilmeyerek onların kaybedildiğini
               ifade etmiştir. Uzaktan eğitimde iyi seviyedeki öğrencilerle ekstra çalışmalar yapılabileceği veya geride
               kalan öğrencilere takviye çalışmaları yapılabileceği dile getirilmiştir: “Bazıları iyiler yani sınıfın önüne
               geçiyorlar. Onları köreltmeme açısından ekstra yapılabilir. Onları daha uç noktaya getirmek için. Zayıf
               olan öğrenciler de sınıf ortamından kenar çekemiyorsunuz. Ama bu şekilde bir alternatif oluştu. Onları
               kenara çekip daha temel testlerle çözüm onların diğerlerine yetişmesini sağlayabilirsin. Sınıfı fiziksel
               olarak da dediğim gibi ikiye üçe bölebilirsin, daha esnek daha rahat.” Öğrencilerin başarılarına veya
               yeteneklerine  göre  bu  şekilde  gruplama  yapılarak  öğrencilerin  ihtiyaçları  daha  doğru  bir  şekilde
               karşılanacaktır.
               4. Katılımcıların Tümünden Elde Edilen Bulgular

                      Tablo 5’te katılımcıların her bir kategori ile ilgili görüşleri karşılaştırmalı olarak sunulmuştur.
               Buna  göre  katılımcı  öğretmenler  dört  konu  üzerinde  ortak  görüş  bildirmişlerdir.    İlki  öğrencilerin
               arasında maddi olanaklar açısından yaşadıkları sorunlar ve eşitsizliklerdir. Öğrencilerin bir kısmının
               telefon, tablet veya bilgisayar gibi teknolojik araçlarının olmadığı, bir kısmının –özellikle kırsal kesimde
               yaşayan- internet erişiminin olmadığı veya sınırlı olduğu ifade edilmiştir. İkinci ortak görüş uzaktan
               eğitimde  öğrencilerin  izlenip  takip  edilememesi  sorunuyla  ilgilidir.  Öğrencilerin  dersi  takip  edip
               etmedikleri,  not  tutup  tutmadıkları,  dikkatlerinin  dağılıp  dağılmadığı  gözlenememektedir.  Ayrıca
               öğrenciler çözümlerini sınıfın önünde yapmadıklarından (tahtaya kalkma olmadığından) öğrencilerin
               yaptıkları   hatalara   dönüt    verilememekte    veya    diğer    öğrenciler   sosyal   öğrenmeyi
               gerçekleştirememektedirler.  Öğrencilerin  canlı  dersler  sırasında  kamera  ve  mikrofonlarını  kapalı
               tutmaları  katılımcıların  ortak  ifadelerinden  biridir.  Özellikle  kırsal  kesimde  yaşayan  öğrencilerin
               kendilerine ait bir çalışma ortamı olmamasının ve ailelerin daha kalabalık olmasının bu durumda etkili
               olabileceği düşünülmektedir.  Öğrencilerin bir kısmı ise kendilerini daha rahat hissettikleri için mikrofon
               ve kameralarını kapalı tutuyor olabilirler. Öğrencilerin içinde bulundukları gelişim döneminin bunda
               etkisi olacaktır. Katılımcıların benzer görüş bildirdikleri son konu ise gelecekte matematik eğitiminde
               öğrencilerin  gruplandırılacağı  düşüncesidir.  Gamze  öğretmen,  sadece  matematiğe  ilgili  ve  yetenekli
               öğrencilerin  uzaktan  eğitime  rağbet  ettiği  gözleminden  hareketle  matematikte  zayıf  öğrencilerin
               eleneceğini ifade etmektedir. Filiz öğretmen de matematikte yetenekli, ilgili ve başarılı öğrenciler için
               ekstra eğitimlerin olacağı, onlara ayrı öğrenme ortamları sunulacağı öngörüsünde bulunmuştur. Kadir




                                                               80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85