Page 106 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 106

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             2. Yöntem
             Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel (ilişkisel) tarama modeli kullanılmıştır.
        Tarama modelinin tanımı geçmiş ve günümüzde gerçekleşen bir durumu olduğu gibi betimlemeyi amaç-
        layan araştırma yaklaşımıdır (Karasar, 2010).
             Araştırmanın genel evreni Türkiye, çalışmanın örneklemi öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemi belir-
        lenirken kolay ulaşılabilir örnekleme türünden faydalanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklemin amacı kolay
        olanı seçmek zamandan tasarruf sağlamaktır (Baltacı, 2018). Çalışmaya toplam 250 öğrenci katılmıştır.
             Araştırmacılar tarafından geliştirilen anket örneklemdeki gönüllü katılımcılara uygulanmıştır. Anket
        iki bölümden oluşmaktadır: Demografik özellikler ve uzman görüşü alınarak oluşturulmuş anket soruları.
        Demografik özellikler bölümünde cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi, eğitim gördüğü okul, ailenin aylık gelir düzeyi,
        anne babanın eğitim durumu gibi sorulara yer verilmiştir.


             Anket Geliştirme Süreci
             Büyüköztürk (2005)’ e göre anket geliştirme aşamaları şu şekildedir.

             a. Problem Tanımlama
             Alan yazın taraması ve literatür taraması yapılmış. Bunlar göz önüne alınarak araştırma problemi
        belirlenmiştir.

             b. Madde yazma
             Alan yazında karşılaşılan anket soruları araştırma soruları görüşme soruları not tutulmuştur ve bu
        sorular doğrultusunda taslak anket formu oluşturulmuştur. Oluşturulan taslak anket formunda 41 adet
        madde bulunmaktadır. Madde havuzundaki 41 sorudan 1 tanesi açık uçludur, 40 tanesi derecelendirme
        sorusudur. Derecelendirme maddelerinde seçenekler olumludan olumsuza doğru sıralanmıştır: Kesinlikle
        katılıyorum- katılıyorum- kararsızım- katılmıyorum- kesinlikle katılmıyorum.


             c. Uzman Görüşü Alma
             Hazırlanan madde havuzları uzman değerlendirme formu haline getirilerek uzman formu haline
        getirilmiştir. Çalışmaya Türkçe dili uzmanları, ölçme değerlendirme uzmanları, eğitim bilimleri uzmanla-
        rından oluşmak üzere beş farklı uzmanla çalışılmıştır. Uzmanların %70- 80 oranında uyuşma gösterdiği
        maddeler kullanılmış, diğer maddeler silinmiştir. Anket maddeleri Türkçe diline uygunluk, amaca uygunluk,
        ölçme ve değerlendirmeye uygunluk, yaş gruplarına uygunluk, anlaşılabilirlik, uygulanabilirlik gibi kriterler
        göz önüne alınarak değerlendirilmiştir.

             d. Ön Uygulama ve Ankete Son Şeklinin Verilmesi
             Uzman görüşlerine göre anket maddeleri yeniden gözden geçirilmiştir ve ankete son hali verilmiştir.
        Anketin son halinde 21 adet derecelendirme ve 1 adet açık uçlu soru bulunmaktadır.
             Anketin uygulamasıyla ilgili gerekli izinler alınmıştır ancak pandemi dolayısıyla yüz yüze uygulamanın
        mümkün olmadığına karar verilip anket formu online hale getirilmiştir. Öğrencilere velilerinin telefonu, e
        postası veya sosyal medya üzerinden ulaşılmış ve anketin doldurulmasının veli iznine bağlı olduğuna dair
        bir madde sunulmuş ve maddenin onaylanması halinde öğrenciler anket formuna ulaşabilmiştir. Çalışma
        tamamen gönüllülük esaslı yapılmıştır.


             Verilerin analizi:
             Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler tablolarla frekans(f)
        ve yüzde (%) değerleriyle belirtilmiştir. Kategoriler ve demografik özelliklerin bulunduğu çapraz tablolar
        Ki-Kare testiyle belirlenmiştir.

               artvincovidcongress.org                   106                                      - Bildiri Metni -
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111