Page 107 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 107
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
3. Bulgular
Bu bölümde çalışmadan elde edilen veriler tablolar halinde gösterilmiştir.
Tablo1-Katılımcıların demografik özellikleri
f % f %
Cinsi- yet Kız 168 67,2 Zayıfım var 47 18,8
32,8
Erkek
82
22
8,8
Sınıf geçerim
7-10 61 24,4 Teşekkür Belgesi Alırım 19 7,6
Yaş 11-14 71 28,4 Başarı Durumu Takdir Belgesi Alırım 153 61,2
15-18 118 47,2 Onur Belgesi Alırım 9 3,6
Ortaokul 120 48,0 Okuma yazma yok 9 3,6
Okul Seviyesi Anadolu Lisesi 57 22,8 İlkokul 55 22,0
25,2
32
12,8
63
Ortaokul
Fen Lisesi
Meslek Lisesi
2
0,8
34,4
Üniversite
Sağlık Meslek Lisesi 8 3,2 Baba Eğitim Durumu Lise 68 27,2
86
YL/DR
29
9,2
5 39 15,6 Okuma yazma yok 10 4,0
6 12 4,8 İlkokul 61 24,4
30
15,2
12,0
38
Sınıf Seviyesi 8 39 15,6 Anne Eğitim Durumu Lise 74 29,6
Ortaokul
7
26,8
1,6
4
67
Üniversite
9
10
10,8
27
11 21 8,4 YL/DR 25 7,9
1000
79
31,6
12 26 10,4 1000-2000 23 9,2
67
2000-3000
26,8
Okul Türü Devlet 214 85,6 Aile Gelir Durumu 3000-5000 74 29,6
23,6
59
36
14,4
5000-10000
Özel
Tablo 1’de gönüllü 250 katılımcının demografik özellikleri verilmektedir. Örneklemin %67,2’sini kız
öğrenciler, %32,8’ini erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Katılımcıların %48’i ortaokul öğrencileri, %52’si
lise öğrencileridir. En çok katılım 15-18 yaş aralığından sağlanmış, en az katılım 7-10 yaş aralığından sağ-
lanmıştır. Katılan öğrencilerin %85,6’sı devlet okulundan, %14,4’ü özel okuldan katılmıştır. Başarı durumu
değişkenine bakıldığında öğrencilerin en fazla oranla %61,2 öğrencinin her yıl takdir belgesi aldığı, en az
oranla %3,6 öğrencinin onur belgesi aldığı görülmektedir. Katılımcıların başarı durumları en çok %61,2
oranla takdir belgesi alanlardan oluşmaktadır. Baba eğitim durumu değişkeninde en çok işaretlenen se-
çenek lise mezunu, anne eğitim durumu değişkeninde en çok işaretlenen seçenek lise mezunu olmuştur.
Aile gelir durumu %29,6 olarak en fazla katılım 3000-5000 aralığında, %9,2 olarak en az katılım 1000-
2000 aralığından sağlanmıştır.
- Bildiri Metni - 107 Eğitimde Yeni Normlar-II