Page 344 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 344

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                           Bilgisayarla vakit geçirmek                             3

                           Parka gidememek                                         3
         Olumsuz etkileri  Eve kapanmak                                            3
                           Evde oyun oynamak                                       2
                           Okul dışı kurslara gidememek                            2

              Toplam                                                              30
             Tablo 12’deki velilerin görüşleri incelendiğinde covid-19 sürecinde sosyal hayatın öğrenciler üzerinde
        olumlu etkisinden bir veli bahsetmiştir. Çalışan ebeveynlerden dolayı öğrencilerin evde yalnız kalabilmeyi
        öğrendiği sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sürecin olumsuz etkilerinden en çok çocukların arkadaşlarıyla gö-
        rüşemedikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğrencilerin mesafeli oyun oynadıkları, çocukluk-
        larını yaşayamadıkları, bilgisayarla vakit geçirmenin artması, parka gidememeleri, eve kapandıkları, evde
        oyun oynadıkları, okul dışı kurslara gidememeleri gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. Veli görüşlerinden bazıları
        şunlardır:
             V11: “Bu süreç şu yönden iyi oldu iki çocuğum da evde tek başına kalabilmeyi öğrendiler.”
             V14: “Çocuğum mahalledeki arkadaşları ile görüşebilir ama sınıf arkadaşları ile görüşemiyor.”
             V15: “Eskiden çocuğum arkadaşlarıyla oyun oynarken ben rahattım ama koronadan sonra aşağı iner-
        ken maskeni tak, dikkat et diye uyarıyorum.”
             V19: “En basitinden eskiden pikniğe gidiyorduk artık onu da yapamıyoruz. Biz bile büyükler olarak bazı
        şeyleri istiyoruz ki çocuklar daha çok istiyor ama hep evdeyiz. Benim çocukluğum gerçekten güzelmiş
        diyorum şimdiki çocuklar çocukluğunu yaşayamıyor.”


        Tablo 13-Velilerin Beklenti ve Duyguları
         Temalar           Kodlar                                   Frekans
                           Sevdikleriyle görüşebilmek               3
         Beklentiler       Covid-19 salgının bitmesi                2

                           Eski normal hayata dönüş isteği          1
                           Yalnızlık                                2
                           Sıradanlık                               2

         Duygular          Hastalık korkusu                         1
                           Asosyallik                               1
                           Öğrencilerde agresif ruh hali            1
         Toplam                                                     13

             Tablo 13 incelendiğinde velilerin beklentilerinin sevdikleriyle görüşebilmek, covid-19 salgının bitmesini
        istemek, eski normal hayata dönüş isteği olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında bu süreçte yaşadıkları
        duygular ise yalnızlık, sıradanlık, hastalık korkusu, asosyallik, ve öğrenciler üzerinde de agresif ruh hali
        olduğunu görmekteyiz. Veli görüşlerinden bazıları şu şekildedir:
             V7: “Bazı şeyleri yaşamıyorsunuz gittiğiniz yere bile korku ile gidip geliyorsunuz.”
             V9: “Evlere kapandık. Bize bulaşır mı korkusu oluyor.”
             V12: “Tek kelime ile korona virüsün bitmesini istiyoruz.”

             Öğrencilerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
             Öğrencilerin birinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki eğitim öğretime ilişkin algılarına

               artvincovidcongress.org                   344                                      - Bildiri Metni -
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349