Page 344 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 344
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Bilgisayarla vakit geçirmek 3
Parka gidememek 3
Olumsuz etkileri Eve kapanmak 3
Evde oyun oynamak 2
Okul dışı kurslara gidememek 2
Toplam 30
Tablo 12’deki velilerin görüşleri incelendiğinde covid-19 sürecinde sosyal hayatın öğrenciler üzerinde
olumlu etkisinden bir veli bahsetmiştir. Çalışan ebeveynlerden dolayı öğrencilerin evde yalnız kalabilmeyi
öğrendiği sonucu ortaya çıkmıştır. Bu sürecin olumsuz etkilerinden en çok çocukların arkadaşlarıyla gö-
rüşemedikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğrencilerin mesafeli oyun oynadıkları, çocukluk-
larını yaşayamadıkları, bilgisayarla vakit geçirmenin artması, parka gidememeleri, eve kapandıkları, evde
oyun oynadıkları, okul dışı kurslara gidememeleri gibi sonuçlar ortaya çıkmıştır. Veli görüşlerinden bazıları
şunlardır:
V11: “Bu süreç şu yönden iyi oldu iki çocuğum da evde tek başına kalabilmeyi öğrendiler.”
V14: “Çocuğum mahalledeki arkadaşları ile görüşebilir ama sınıf arkadaşları ile görüşemiyor.”
V15: “Eskiden çocuğum arkadaşlarıyla oyun oynarken ben rahattım ama koronadan sonra aşağı iner-
ken maskeni tak, dikkat et diye uyarıyorum.”
V19: “En basitinden eskiden pikniğe gidiyorduk artık onu da yapamıyoruz. Biz bile büyükler olarak bazı
şeyleri istiyoruz ki çocuklar daha çok istiyor ama hep evdeyiz. Benim çocukluğum gerçekten güzelmiş
diyorum şimdiki çocuklar çocukluğunu yaşayamıyor.”
Tablo 13-Velilerin Beklenti ve Duyguları
Temalar Kodlar Frekans
Sevdikleriyle görüşebilmek 3
Beklentiler Covid-19 salgının bitmesi 2
Eski normal hayata dönüş isteği 1
Yalnızlık 2
Sıradanlık 2
Duygular Hastalık korkusu 1
Asosyallik 1
Öğrencilerde agresif ruh hali 1
Toplam 13
Tablo 13 incelendiğinde velilerin beklentilerinin sevdikleriyle görüşebilmek, covid-19 salgının bitmesini
istemek, eski normal hayata dönüş isteği olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında bu süreçte yaşadıkları
duygular ise yalnızlık, sıradanlık, hastalık korkusu, asosyallik, ve öğrenciler üzerinde de agresif ruh hali
olduğunu görmekteyiz. Veli görüşlerinden bazıları şu şekildedir:
V7: “Bazı şeyleri yaşamıyorsunuz gittiğiniz yere bile korku ile gidip geliyorsunuz.”
V9: “Evlere kapandık. Bize bulaşır mı korkusu oluyor.”
V12: “Tek kelime ile korona virüsün bitmesini istiyoruz.”
Öğrencilerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
Öğrencilerin birinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki eğitim öğretime ilişkin algılarına
artvincovidcongress.org 344 - Bildiri Metni -