Page 359 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 359

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            sanların eğitime erişmeleri için önemli bir fırsattır (Kırık, 2014). Uzaktan eğitimle ilgili yaşanan bu süreç
            televizyonun eğitim alanındaki önemini arttırmaktadır.
                 Televizyonun eğitim aracı olarak verimli kullanılması için öğrenci motivasyonu, eğitim içeriği, bilgilerin
            sunumu gibi noktalara dikkat edilmelidir. Bu nedenle televizyondan verilen eğitimlerde, uygun saatlerin
            belirlenmesi, içeriklerin akıcı ve dikkat çekici şekilde aktarılması gerekmektedir (Bozkaya, 2006).
                 Öztürk ve Çetinkaya (2021) yaptığı çalışmada uzaktan eğitim derslerinin yapıldığı dönemlerde tele-
            vizyon izlenme oranlarının artış göstermesinin derslerin TRT EBA TV kanalları üzerinden takip edildiğinin
            bir göstergesi olduğunu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı çalışmada öğrencilerin %82’sinin uzaktan eğitim
            derslerine katıldığını göstermiştir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı, TRT EBA İlkokul programına ilişkin
            sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, toplanan verilerin analiziyle elde edilen bul-
            gular ışığında uzaktan eğitim ile ilgili iyileştirmeler yapılması bakımından önemlidir.


                 Yöntem
                 Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemine göre yapılan çalışma betimsel desende
            gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırmalar gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel verilerin toplanmasında
            sıklıkla tercih edilen yöntemlerinin kullanıldığı; algıların ve olayların doğal ortamında gerçekçi ve bütüncül
            bir biçimde ortaya konulabilmesi adına sürecin tarafsız biçimde izlendiği araştırmalar olarak tanımlana-
            bilir (Yıldırım ve Şimşek, 2008). Araştırmacı tarafından görüşme formu hazırlanarak öğretmenlerle yarı
            yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.  Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.


                 Çalışma Grubu
                 Malatya ilinde temel eğitim kurumlarında çalışan sınıf öğretmenlerine yönelik yapılan bu çalışmada
            kolay örnekleme tipi esas alınmıştır. Araştırmaya katılma durumu olan okullar belirlenmiş ve araştırma
            hakkında öğretmenlere bilgi verilmiştir. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan sınıf öğretmenleri araştırmaya
            dahil edilmiştir. Katılımcıların özellikleri Tablo 1’de verilmiştir.


            Tablo 1. Katılımcıların Özellikleri
             Katılımcılar  Cinsiyet     Mesleki deneyimi    Çalışma Yeri                   Okuttuğu sınıf düzeyi

             K1            E            4                   Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
             K2            K            12                  Merkez                         2
             K3            E            22                  Merkez                         1
             K4            K            11                  Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal

             K5            E            10                  Merkez                         3
             K6            K            13                  Merkez                         4
             K7            K            25                  Merkez                         4
             K8            E            9                   Merkez                         2

             K9            E            5                   Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
             K10           E            3                   Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
             K11           K            12                  Merkez                         1
             K12           K            8                   Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal

             K13           K            10                  Merkez                         3
             K14           K            7                   Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
             K15           K            13                  Merkez                         2


            - Bildiri Metni -                                359                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364