Page 359 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 359
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
sanların eğitime erişmeleri için önemli bir fırsattır (Kırık, 2014). Uzaktan eğitimle ilgili yaşanan bu süreç
televizyonun eğitim alanındaki önemini arttırmaktadır.
Televizyonun eğitim aracı olarak verimli kullanılması için öğrenci motivasyonu, eğitim içeriği, bilgilerin
sunumu gibi noktalara dikkat edilmelidir. Bu nedenle televizyondan verilen eğitimlerde, uygun saatlerin
belirlenmesi, içeriklerin akıcı ve dikkat çekici şekilde aktarılması gerekmektedir (Bozkaya, 2006).
Öztürk ve Çetinkaya (2021) yaptığı çalışmada uzaktan eğitim derslerinin yapıldığı dönemlerde tele-
vizyon izlenme oranlarının artış göstermesinin derslerin TRT EBA TV kanalları üzerinden takip edildiğinin
bir göstergesi olduğunu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptığı çalışmada öğrencilerin %82’sinin uzaktan eğitim
derslerine katıldığını göstermiştir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı, TRT EBA İlkokul programına ilişkin
sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, toplanan verilerin analiziyle elde edilen bul-
gular ışığında uzaktan eğitim ile ilgili iyileştirmeler yapılması bakımından önemlidir.
Yöntem
Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemine göre yapılan çalışma betimsel desende
gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırmalar gözlem, görüşme ve doküman analizi gibi nitel verilerin toplanmasında
sıklıkla tercih edilen yöntemlerinin kullanıldığı; algıların ve olayların doğal ortamında gerçekçi ve bütüncül
bir biçimde ortaya konulabilmesi adına sürecin tarafsız biçimde izlendiği araştırmalar olarak tanımlana-
bilir (Yıldırım ve Şimşek, 2008). Araştırmacı tarafından görüşme formu hazırlanarak öğretmenlerle yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Çalışma Grubu
Malatya ilinde temel eğitim kurumlarında çalışan sınıf öğretmenlerine yönelik yapılan bu çalışmada
kolay örnekleme tipi esas alınmıştır. Araştırmaya katılma durumu olan okullar belirlenmiş ve araştırma
hakkında öğretmenlere bilgi verilmiştir. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan sınıf öğretmenleri araştırmaya
dahil edilmiştir. Katılımcıların özellikleri Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1. Katılımcıların Özellikleri
Katılımcılar Cinsiyet Mesleki deneyimi Çalışma Yeri Okuttuğu sınıf düzeyi
K1 E 4 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K2 K 12 Merkez 2
K3 E 22 Merkez 1
K4 K 11 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K5 E 10 Merkez 3
K6 K 13 Merkez 4
K7 K 25 Merkez 4
K8 E 9 Merkez 2
K9 E 5 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K10 E 3 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K11 K 12 Merkez 1
K12 K 8 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K13 K 10 Merkez 3
K14 K 7 Birleştirilmiş Sınıflar-Kırsal
K15 K 13 Merkez 2
- Bildiri Metni - 359 Eğitimde Yeni Normlar-II