Page 361 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 361

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo 4’te TRT EBA İlkokul’un güçlü ve gelişime açık yönlerine ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır.
            Tablo verilerine göre TRT EBA İlkokul’un güçlü yönleri “İlkokul ilgi ekici ve kalıcı öğrenmeye yönelik güncel
            yaşantılar sunması, müziksel ögeler, somut materyaller, eğlenceli metinler vb. çocukların öğrenmesinde
            kullanılması ve tekrar programları ile farklı zamanlarda izlenebilmesi” diye sıralanırken; “etkinlik düzeyinin
            düşük olması, kazanımın kapsamlı verilmemesi, anlatımın monoton yapıda olması” gelişime açık alanlar
            olarak sıralanabilir.


            Tablo 5. Öğrencilerin TRT EBA İlkokul’u izleme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri
             İzleme durumu                  f                   %

             Her zaman                      2                   13,3
             Ara sıra                       9                   60
             Hiçbir zaman                   0                   0

             Bilmiyorum.                    4                   26,7
             Toplam                         15                  100
                 Tablo 5’te öğrencilerin TRT EBA İlkokul’u izleme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri yer almaktadır.
            Tablo verilerine göre 2 öğretmene göre TRT EBA İlkokul’u öğrenciler her zaman izlemekteyken 9 öğretmen
            ara sıra izlenmekte olduğunu ve 4 öğretmen ise öğrencilerin izleme durumlarına ilişkin bilgisinin olmadığını
            ifade etmiştir. Öğretmenlere göre TRT EBA İlkokulu hiçbir zaman izlemeyen öğrenci bulunmamaktadır.


            Tablo 6. Öğrencilerin TRT EBA İlkokul’u izlenmeme nedenlerine ilişkin öğretmen görüşleri
             Nedenler                                                                     f         %

             TV programları öğrenciler için kolay ve basit geliyor.                       9         16,1
             Aileler bu konuda ilgisizler.                                                8         14,3

             Ailede çocuk sayısı fazla olduğu için izlenemiyor.                           7         12,5
             Yetişkinler benzer saatlerde başka programlar izliyorlar.                    7         12,5

             TV programları öğrencilerin ilgisini yeterince çekmiyor.                     6
             Öğrenciler canlı dersle büyük zaman harcadıkları için zamanları kalmıyor.    4         7,2

             Göçmen çocuklar farklı uydulardan dolayı bu programları izleyemiyorlar.      3         7,2
             Programda cesaretlendirme ve ödüllendirme yapılmadığı için izlemiyorlar.     3         7,2

             Çocuklar ekonomik getirisi getiren bir işte çalışmaktadırlar.                2         5,3
             Toplam                                                                       49        100

                 Tablo 6’da öğrencilerin TRT EBA İlkokul’u izlenmeme nedenlerine ilişkin öğretmen görüşleri bulun-
            maktadır. Öğretmenlere göre TRT EBA İlkokul’un izlenmeme nedenleri; TV programların öğrencilere kolay
            ve basit gelmesi (f=9), ailelerin bu konuda ilgisiz olması (f=8),  ailede çocuk sayısının fazla olması (f=7),
            yetişkinlerin benzer saatlerde başka programlar izlemesi (f=7), TV programların öğrencilerin ilgisini ye-
            terince çekememesi (f=6),  öğrenciler canlı dersle büyük zaman harcadıkları için zamanlarını kalmaması
            (f=4),   göçmen çocukların farklı uydu kullanmalarından dolayı bu programlara erişememesi (f=3), prog-
            ramda cesaretlendirme ve ödüllendirme yapılmaması (f=3) ve çocuklar ekonomik getirisi getiren bir işte
            çalışmalarıdır (f=2).




            - Bildiri Metni -                                361                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366