Page 360 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 360
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 1’de araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerin özellikleri görülmektedir. Tablo verilerine göre bu araş-
tırmanın çalışma grubu mesleki deneyimleri 3 ile 25 yıl arasında değişen 9 kadın ve 6 erkek olmak üzere
toplam 15 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. 6 öğretmen kırsalda çalışırken 9 öğretmen merkezde ça-
lışmakta ve birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenler olmakla birlikte müstakil sınıf okutan öğretmenlerde
bulunmaktadır.
Bulgular
Tablo 2. TRT EBA İlkokul programlarını seyredilme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri
Seyretme Durumu f %
Seyretmiyorum. 5 33,3
Ara sıra seyrediyorum. 8 53,3
Sürekli seyrediyorum. 2 13,4
Toplam 15 100
Tablo 2’de TRT EBA İlkokul programlarını seyredilme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri yer almak-
tadır. Tablo verilerine göre 5 öğretmen TRT EBA İlkokulu seyretmezken 8 öğretmen ara sıra seyretmekte
ve 2 öğretmen ise sürekli seyretmektedir.
Tablo 3. TRT EBA İlkokul’un öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından yeterlilik durumuna ilişkin öğretmen
görüşleri
Öğretmen Görüşleri f %
Yeterli 8 53,4
Orta düzeyde yeterli 6 40
Yetersiz 1 6,6
Toplam 15 100
Tablo 3’te TRT EBA’nın öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından yeterlilik durumuna ilişkin öğretmen
görüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre 8 öğretmen TRT EBA İlkokul kanalını yeterli görürken 6
öğretmen orta düzeyde yeterli görmekte ve 1 öğretmen yetersiz görmektedir.
Tablo 4. TRT EBA İlkokul’un güçlü ve gelişime açık yönlerine ilişkin öğretmen görüşleri
Güçlü Gelişime Açık
• İlgi ekici ve kalıcı öğrenmeye yö- • Etkinliklerin düzeyleri düşüktür.
nelik güncel yaşantılar sunulmaktadır. • Kazanım kapsamlı verilmemiştir.
• Program içerikleri kazanımlarla • Ders sunumunda monoton bir sistem kullanılmıştır. Anlatımda
uyumludur. vurgu ve tonlama etkili kullanılmalıdır.
• Tekrar programları ile farklı za- • İçerik zenginleştirmelidir.
manlarda izlenebilmektedir. • Anlatıcılar sunumda tiyatral becerilerini ve esprili yönlerini kul-
• Müziksel ögeler, somut mater- lanmamaktadır.
yaller, eğlenceli metinler vb. çocukların • Öğrencilerden geri dönüt alınmasına ilişkin bir yapı yoktur. Tek
öğrenmesinde kullanılmaktadır. yönlü bir iletişim hakimdir.
• Derslerde kullanılan sorular çok • Benzer program tekrarları çok sık verildiği için öğrenciler sıkıl-
niteliklidir. maktadır.
• Öğretim saatleri derslerimiz ile • Disiplinlerarası bağlantılar yetersizdir.
çakışmamaktadır. • Televizyonun programı ile öğretmenlerin canlı ders içerikleri
birbiriyle ardışık değildir.
artvincovidcongress.org 360 - Bildiri Metni -