Page 360 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 360

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 1’de araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerin özellikleri görülmektedir. Tablo verilerine göre bu araş-
        tırmanın çalışma grubu mesleki deneyimleri 3 ile 25 yıl arasında değişen 9 kadın ve 6 erkek olmak üzere
        toplam 15 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. 6 öğretmen kırsalda çalışırken 9 öğretmen merkezde ça-
        lışmakta ve birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenler olmakla birlikte müstakil sınıf okutan öğretmenlerde
        bulunmaktadır.


             Bulgular
        Tablo 2. TRT EBA İlkokul programlarını seyredilme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri
         Seyretme Durumu                f                    %
         Seyretmiyorum.                 5                    33,3

         Ara sıra seyrediyorum.         8                    53,3
         Sürekli seyrediyorum.          2                    13,4
         Toplam                         15                   100

             Tablo 2’de TRT EBA İlkokul programlarını seyredilme durumuna ilişkin öğretmen görüşleri yer almak-
        tadır. Tablo verilerine göre 5 öğretmen TRT EBA İlkokulu seyretmezken 8 öğretmen ara sıra seyretmekte
        ve 2 öğretmen ise sürekli seyretmektedir.

        Tablo 3. TRT EBA İlkokul’un  öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından yeterlilik durumuna ilişkin öğretmen
        görüşleri

         Öğretmen Görüşleri          f                    %
         Yeterli                     8                    53,4
         Orta düzeyde yeterli        6                    40
         Yetersiz                    1                    6,6

         Toplam                      15                   100
             Tablo 3’te TRT EBA’nın  öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından yeterlilik durumuna ilişkin öğretmen
        görüşleri yer almaktadır. Tablo verilerine göre 8 öğretmen TRT EBA İlkokul kanalını yeterli görürken 6
        öğretmen orta düzeyde yeterli görmekte ve 1 öğretmen yetersiz görmektedir.


         Tablo 4. TRT EBA İlkokul’un güçlü ve gelişime açık yönlerine ilişkin öğretmen görüşleri
                        Güçlü                                          Gelişime Açık
         •      İlgi ekici ve kalıcı öğrenmeye yö- •   Etkinliklerin düzeyleri düşüktür.
         nelik güncel yaşantılar sunulmaktadır.  •    Kazanım kapsamlı verilmemiştir.
         •      Program içerikleri kazanımlarla  •   Ders sunumunda monoton bir sistem kullanılmıştır. Anlatımda
         uyumludur.                          vurgu ve tonlama etkili kullanılmalıdır.
         •      Tekrar programları ile farklı za- •   İçerik zenginleştirmelidir.
         manlarda izlenebilmektedir.         •       Anlatıcılar sunumda tiyatral becerilerini ve esprili yönlerini kul-
         •      Müziksel ögeler, somut mater- lanmamaktadır.
         yaller, eğlenceli metinler vb. çocukların  •   Öğrencilerden geri dönüt alınmasına ilişkin bir yapı yoktur. Tek
         öğrenmesinde kullanılmaktadır.      yönlü bir iletişim hakimdir.
         •      Derslerde kullanılan sorular çok  •   Benzer program tekrarları çok sık verildiği için öğrenciler sıkıl-
         niteliklidir.                       maktadır.
         •      Öğretim saatleri derslerimiz ile  •   Disiplinlerarası bağlantılar yetersizdir.
         çakışmamaktadır.                    •       Televizyonun programı ile öğretmenlerin canlı ders içerikleri
                                             birbiriyle ardışık değildir.


               artvincovidcongress.org                   360                                      - Bildiri Metni -
   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365