Page 363 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 363

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                Hayallerimin Gücü Adına - For The Power of My Dreams


                                               Şule KILIÇKAYA , Nazlı ULUTEPE b
                                                              a
                         aÖğretmen, Gebze Mehmet Alp Tiryakioğlu İlkokulu, sulekilickaya5@gmail.com
                          bÖğretmen, Kocaeli/İzmit Bayraktar İlkokulu, nazliulutepe-52@hotmail.com


                 Özet

                 Drama, bireylerin kendilerinde var olan yaratıcılıklarının gelişimini desteklemekte, hayal güçlerini ge-
            liştirmekte, gelişimsel özelliklerine ilişkin beceriler kazandırarak çok yönlü gelişim göstermelerine olanak
            vermektedir. Bireysel gelişim için yararlı olan bir yöntemdir. (Aral ve ark., 2000; Bakaya, 2000; Gönen ve
            Uyar Dalkılıç, 1998).Yazmak, duyduklarımızı, düşündüklerimizi, tasarladıklarımızı, görüp yaşadıklarımızı yazı
            ile anlatmaktır. Ayrıca konuşma gibi, başkalarıyla iletişim kurmanın, kendimizi anlatmanın bir yoludur (Sever,
            2004).Müzik eğitiminde hareket eden, dans eden müzik yapan insanın iç dinamizmini, yaratıcı kişiliğini, bi-
            reysel anlatım biçimlerini ortaya çıkarmayı hedefleyen etkinlikler içerir” (Burak, Özmenteş ve Seban, 2015)
                 Yaratıcılık ve hayal gücünün gelişmesinin her çocuğun zihinsel sosyal ve duygusal gelişimi için büyük
            önem taşıdığı bilinmektedir. Bu çalışmada yaratıcı yazma, drama, müzik ve oyunu aynı çatı altında birleştirip
            çocukların öğrendiği şeyleri hayal gücü süzgecinden geçirmeleri ön görülmüştür.
                 2020 – 2021 öğretim yılı Covid-19 sürecinde İlkokul kademesinde eğitim gören 1.,2. ve 4. sınıf düzeyi
            66 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş bir eTwinning projesi olarak Türkiye’de 66 Polonya, Portekiz ülkele-
            rinde 35 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
                 Projede Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkili şekilde ifade edip çok yönlü öğrenme becerisi ka-
            zanmalarını sağlamak amacıyla yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı kullanılmış farklı disiplinler ile hayal
            etmeye düşünmeye sevk edip farklı zekâ alanlarına hitap eden etkinliklerin kalıcı öğrenme sağladığı öğ-
            rencilerin çok yönlü öğrenerek hayal gücünü geliştirdiğini ortaya koymuştur.


                 Anahtar Kelimeler:  Hayal Gücü, Sanatla Öğrenme, Hikâye, Oyun, Müzik Temelli Öğrenme




































            - Bildiri Metni -                                363                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368