Page 363 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 363
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Hayallerimin Gücü Adına - For The Power of My Dreams
Şule KILIÇKAYA , Nazlı ULUTEPE b
a
aÖğretmen, Gebze Mehmet Alp Tiryakioğlu İlkokulu, sulekilickaya5@gmail.com
bÖğretmen, Kocaeli/İzmit Bayraktar İlkokulu, nazliulutepe-52@hotmail.com
Özet
Drama, bireylerin kendilerinde var olan yaratıcılıklarının gelişimini desteklemekte, hayal güçlerini ge-
liştirmekte, gelişimsel özelliklerine ilişkin beceriler kazandırarak çok yönlü gelişim göstermelerine olanak
vermektedir. Bireysel gelişim için yararlı olan bir yöntemdir. (Aral ve ark., 2000; Bakaya, 2000; Gönen ve
Uyar Dalkılıç, 1998).Yazmak, duyduklarımızı, düşündüklerimizi, tasarladıklarımızı, görüp yaşadıklarımızı yazı
ile anlatmaktır. Ayrıca konuşma gibi, başkalarıyla iletişim kurmanın, kendimizi anlatmanın bir yoludur (Sever,
2004).Müzik eğitiminde hareket eden, dans eden müzik yapan insanın iç dinamizmini, yaratıcı kişiliğini, bi-
reysel anlatım biçimlerini ortaya çıkarmayı hedefleyen etkinlikler içerir” (Burak, Özmenteş ve Seban, 2015)
Yaratıcılık ve hayal gücünün gelişmesinin her çocuğun zihinsel sosyal ve duygusal gelişimi için büyük
önem taşıdığı bilinmektedir. Bu çalışmada yaratıcı yazma, drama, müzik ve oyunu aynı çatı altında birleştirip
çocukların öğrendiği şeyleri hayal gücü süzgecinden geçirmeleri ön görülmüştür.
2020 – 2021 öğretim yılı Covid-19 sürecinde İlkokul kademesinde eğitim gören 1.,2. ve 4. sınıf düzeyi
66 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş bir eTwinning projesi olarak Türkiye’de 66 Polonya, Portekiz ülkele-
rinde 35 öğrenci üzerinde uygulanmıştır.
Projede Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkili şekilde ifade edip çok yönlü öğrenme becerisi ka-
zanmalarını sağlamak amacıyla yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı kullanılmış farklı disiplinler ile hayal
etmeye düşünmeye sevk edip farklı zekâ alanlarına hitap eden etkinliklerin kalıcı öğrenme sağladığı öğ-
rencilerin çok yönlü öğrenerek hayal gücünü geliştirdiğini ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Hayal Gücü, Sanatla Öğrenme, Hikâye, Oyun, Müzik Temelli Öğrenme
- Bildiri Metni - 363 Eğitimde Yeni Normlar-II