Page 362 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 362

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Sonuç
             •  Araştırmaya mesleki deneyimleri 3 ile 25 yıl arasında değişen, merkez ve kırsalda çalışan, 9 kadın
             ve 6 erkek olmak üzere toplam 15 sınıf öğretmeni katılmıştır.
             •  Sınıf Öğretmenleri TRT EBA İlkokul programlarını çoğunlukla ara sıra seyretmektedirler.

             •  TRT EBA’nın  öğrencilerin çok yönlü gelişimi açısından yeterlilik durumuna ilişkin sınıf öğretmenleri
             çoğunlukla yeterli görmektedirler.

             •  Öğretmenler TRT EBA İlkokul’u “İlkokul İlgi ekici ve kalıcı öğrenmeye yönelik güncel yaşantılar
             sunması, müziksel ögeler, somut materyaller, eğlenceli metinler vb. çocukların öğrenmesinde kulla-
             nılması ve tekrar programları ile farklı zamanlarda izlenebilmesi” açılarından güçlü görürken “etkinlik
             düzeyinin düşük olması, kazanımın kapsamlı verilmemesi, anlatımın monoton yapıda olması” açılardan
             gelişime açık görmüşlerdir.
             •  Sınıf öğretmenleri öğrencilerin TRT EBA İlkokul’u izleme durumuna ilişkin çoğunlukla “ara sıra iz-
             lenmekte” olduğunu belirtmiştir.
             •  Öğrenciler TRT EBA İlkokul TV programlarını; içeriklerin kolay ve basit gelmesi, ailelerin bu konuda
             ilgisiz olması,  ailede çocuk sayısının fazla olması ve yetişkinlerin benzer saatlerde başka programlar
             izlemesi gibi nedenlerden dolayı izle(ye)memektedirler.

             Kaynaklar


             Adıyaman, Z. (2002). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi, TheTurkish Online Journal of Edu-
        cationalTechnology, 1 (1), 92-97.
             Aydın, E. (2020). COVID-19 döneminde EBA TV üzerinden yapılan Türkçe derslerinin değerlendirilmesi.
        Milli Eğitim Dergisi, (Salgın Sürecinde Türkiye’de ve dünyada Eğitim), 877-894
             Bakioğlu, A. ve Can, E. (2007). Uzaktan öğretim öğrencilerinin TV ders programları bağlamında yöne-
        timi değerlendirmeleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 17-33
             Bozkaya, M. (2006). Televizyonun uzaktan eğitimde kullanımı, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi
        Dergisi, 4(3), 146-158.
             Gökkaya, Z. ve Akçiçek, Ş. B. (2012). Türkiye’deki Uzaktan Eğitim ve E-Sertifika Programlarına Çağdaş
        Bir Yaklaşım: Örnek Bir Çalışma, 2, 1-18.
             İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. 4. Baskı, Ankara: Pegema Akademi.
             Kana, F. ve Aydın, V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüş-
        leri, Journal of SocialAndHumanitiesSciencesResearch, 4 (13), 1494-1504.
             Karpenko, M. P. (2008). Theemergenceanddevelopment of distanceeducation. Russian Educationan-
        dSociety. 50 (3), 45–56.
             Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi,
        73-94.
             MEB (2020). Uzaktan eğitim için uydu frekans ve yayın platformları bilgileri. http://www.meb.gov. tr/
        uzaktan-egitim-icin-uydu-frekans-ve-yayin-platformlari-bilgileri/haber/20565/tr adresinden erişilmiştir.
             Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Güncel Durumu, Uluslararası Eğitim Bilimleri
        Dergisi / The Journal Of International Education Science, 2(5), 376-394.
             Öztürk, B. ve Çetinkaya, A. (2021). Pandemi döneminde bir eğitim aracı olarak televizyon: TRT EBA
        TV. İNİF E- Dergi, 6(1), 140-16.
             Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden yürü-
        tülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Millî Eğitim, 49(1), 323-342.
             Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7.baskı). Ankara: Seçkin



               artvincovidcongress.org                   362                                      - Bildiri Metni -
   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367