Page 364 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 364

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




         Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim ve TRT EBA Anaokulu TV İle İlgili Görüşlerinin
                                                    İncelenmesi


                                   Erdoğan ERGİN , Turgay KAYA , Belma TUĞRUL    c
                                                                b
                                                  a
              a Öğretmen, MEB/Şehit Mehmet Şefik Şefkatlioğlu Anaokulu, erdoganergin@sbu.aydin.edu.tr
                            bÖğretmen, MEB/Yakuplu Anaokulu, turgayk@sbu.aydin.edu.tr
                            cProf.Dr., İstanbul Aydın Üniversitesi, belmatugrul@aydin.edu.tr

             Özet


             Covid-19 Salgını, dünyadaki birçok ülkenin yüz yüze eğitim sistemlerini işlemez hale getirmiştir. Bunun
        sonucu olarak ülkeler eğitim sistemlerinde yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitim yöntem ve teknik-
        lerinin yer aldığı uzaktan eğitim modellerine geçiş yapmak zorunda kalmışlardır. Bu çalışmada okul öncesi
        öğretmenlerinin “Uzaktan eğitim” ve “TRT EBA Anaokulu TV” ile ilgili görüşleri incelenmiştir.
             Çalışmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 19 kadın, 1 erkek öğretmen oluştur-
        maktadır. Örneklem seçiminde katılımcıların TRT EBA Anaokulu TV’yi en az dört hafta izlemiş olmaları
        tercih edilmiştir. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve kapsam geçerliliğinin sağlanması
        amacıyla uzman görüşüne başvurulan yarı yapılandırılmış “Uzaktan Eğitim ve TRT EBA Anaokulu ile İlgili
        Öğretmen Görüşleri” görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz
        edilmiştir. Araştırma bulguları; uzaktan eğitimle çocukların erken çocukluk eğitim ihtiyaçlarının giderileme-
        yeceği ancak TRT EBA Anaokulu TV ile erken çocukluk eğitimine erişimin desteklenebileceğini göstermiştir.
             Araştırma sonuçları öğretmenlerin Covid-19 küresel salgını döneminde kendilerini geliştirmek için
        eğitimler aldıklarını göstermektedir. Katılımcılar, covid-19 küresel salgını sonrasında çocukların en büyük
        ihtiyaçlarını: açık havada oyun ve sosyal duygusal gelişim alanının destekleneceği etkinlikler olduğunu
        belirtmişlerdir.


             Anahtar Kelimeler:  Uzaktan Eğitim, Okul Öncesi Öğretmeni, Okul Öncesi Eğitim, TRT EBA Anaokulu
        TV, Covid-19.


































               artvincovidcongress.org                   364                                      - Bildiri Metni -
   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369