Page 368 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 368
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
problemleri olarak:
1. Anket maddeleri ve katılımcıların demografik özellikleri arasında nasıl bir ilişki vardır?
2. Katılımcıların öntest ve sontest puanları arasında nasıl bir ilişki vardır şeklinde belirlenmiştir.
2.Yöntem
Çalışmanın bu bölümünde araştırma deseni, araştırmanın evren ve örneklemi, veri toplama araç-
ları, toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesinde yararlanılan teknikler gibi istatistiksel kısımlar yer
almaktadır.
Araştırma Deseni(Modeli)
Çalışmada “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesi aracılığıyla proje grubunda yer alan
ortaokul ve bilsem öğrencilerinin proje öncesi ve proje sonrası toplumda yer alan değerler ve değerler
eğitimine yaklaşımlarının farklılıklarını belirlemek amacıyla öntest ve sontest uygulanmış, tek yönlü t testi
yapılmıştır.
Araştırmanın Evren ve Örneklemi
Araştırmanın evrenini Projeye kapsamındaki BİLSEM ve ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma
öntest ve sontest olarak “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesinde yer alan öğrencilere
uygulanmıştır. Çalışmaya ortaokul ve bilsem öğrencilerinden toplamda 82 öğrenci katılmıştır. Örneklem
türü olarak amaçlı örneklem yönteminden yararlanılmıştır.
Veri Toplama Aracı
Çalışmada “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesinde yer alan öğrencilere uygulanmak
üzere 8 sorudan oluşan proje ile ilgili anket hazırlanmıştır. Projenin öğrencilere kazandırdıkları, etkileri ve
öğrencilerin bu konu hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan anket öğrencilere uygulanmış
ardından anket analizleri SPSS 22.0 programı ile yapılmış, sonuçlar cinsiyet, okul konumu faktörlerine
göre tablolar halinde verilmiştir.
Araştırmada Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007)’nin geliştirmiş olduğu 42 maddeden oluşan “İnsani De-
ğerler Ölçeği (İDÖ) ”den yararlanılmıştır. Ölçek projede yer alan öğrencilere öntest ve sontest şeklinde
uygulanmıştır. Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007) ‘nin hazırlamış olduğu maddeler içeriğine ve ilgili alanına
göre altı boyuta ayrılmıştır. Bu boyutlar:
1.Sorumluluk (7 madde)
2.Dostluk/Arkadaşlık (7 madde)
3.Barısçıl Olma (7 madde)
4.Saygı (7 madde)
5. Hoşgörü (7 madde)
6. Dürüstlük (7 madde)
olmak üzere sıralanmıştır. Ölçek yapı itibariyle 5’li likert tipi ölçek olarak öğrencilere uygulanmış ve
maddelerin derecelendirmeleri:
1. Kesinlikle katılıyorum,
2. Katılıyorum,
3. Kararsızım,
4. Katılmıyorum,
5. Kesinlikle katılmıyorum
şeklindedir.
artvincovidcongress.org 368 - Bildiri Metni -