Page 368 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 368

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        problemleri olarak:
             1.  Anket maddeleri ve katılımcıların demografik özellikleri arasında nasıl bir ilişki vardır?

             2. Katılımcıların öntest ve sontest puanları arasında nasıl bir ilişki vardır şeklinde belirlenmiştir.


             2.Yöntem


             Çalışmanın bu bölümünde araştırma deseni, araştırmanın evren ve örneklemi, veri toplama araç-
        ları, toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesinde yararlanılan teknikler gibi istatistiksel kısımlar yer
        almaktadır.


             Araştırma Deseni(Modeli)
             Çalışmada “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesi aracılığıyla proje grubunda yer alan
        ortaokul ve bilsem öğrencilerinin proje öncesi ve proje sonrası toplumda yer alan değerler ve değerler
        eğitimine yaklaşımlarının farklılıklarını belirlemek amacıyla öntest ve sontest uygulanmış, tek yönlü t testi
        yapılmıştır.


             Araştırmanın Evren ve Örneklemi
             Araştırmanın evrenini Projeye kapsamındaki BİLSEM ve ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma
        öntest ve sontest olarak “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesinde yer alan öğrencilere
        uygulanmıştır. Çalışmaya ortaokul ve bilsem öğrencilerinden toplamda 82 öğrenci katılmıştır. Örneklem
        türü olarak amaçlı örneklem yönteminden yararlanılmıştır.


             Veri Toplama Aracı
             Çalışmada “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” e-Twinning projesinde yer alan öğrencilere uygulanmak
        üzere 8 sorudan oluşan proje ile ilgili anket hazırlanmıştır. Projenin öğrencilere kazandırdıkları, etkileri ve
        öğrencilerin bu konu hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan anket öğrencilere uygulanmış
        ardından anket analizleri SPSS 22.0 programı ile yapılmış, sonuçlar cinsiyet, okul konumu faktörlerine
        göre tablolar halinde verilmiştir.
             Araştırmada Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007)’nin geliştirmiş olduğu 42 maddeden oluşan “İnsani De-
        ğerler Ölçeği (İDÖ) ”den yararlanılmıştır. Ölçek projede yer alan öğrencilere öntest ve sontest şeklinde
        uygulanmıştır. Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007) ‘nin hazırlamış olduğu maddeler içeriğine ve ilgili alanına
        göre altı boyuta ayrılmıştır. Bu boyutlar:
             1.Sorumluluk (7 madde)
             2.Dostluk/Arkadaşlık (7 madde)
             3.Barısçıl Olma (7 madde)
             4.Saygı (7 madde)
             5. Hoşgörü (7 madde)
             6. Dürüstlük (7 madde)
             olmak üzere sıralanmıştır. Ölçek yapı itibariyle 5’li likert tipi ölçek olarak öğrencilere uygulanmış ve
        maddelerin derecelendirmeleri:
             1. Kesinlikle katılıyorum,
             2. Katılıyorum,
             3. Kararsızım,
             4. Katılmıyorum,
             5. Kesinlikle katılmıyorum
             şeklindedir.

               artvincovidcongress.org                   368                                      - Bildiri Metni -
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373