Page 365 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 365

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                   Değerlerimle Güzelleşir Dünyam, eTwinning Projesi


              Aysel KILBACAK , Ezgi Su AYDOĞAN , Sude Naz KARATAYLI , Melisa GÜLDÜREN , İklim DURDURAN ,
                              a
                                                                        c
                                                                                           d
                                                                                                              e
                                                 b
                       Halil Dündar CANGÜVEN , Hayriye CANGÜVEN , Havva KÖSE , Mehmet Emin KÖSE       ı
                                               f
                                                                   g
                                                                                 h
                         aÖğrenci,  Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, ayselkillbacam@gmail.com
                         bÖğrenci,  Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, aydoganezgisu@gmail.com
                       cÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, sudenazkaratayli09@gmail.com
                     dÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, melisa10gulduren2004@gmail.com
                         eÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, iklimdurduran@yandex.com
                         fÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
                                  gÖğretmen, Mersinli Ahmet İlkokulu, dkab44@hotmail.com
                               hÖğretmen, Mezitli İmam Hatip Ortaokulu, dynevamts@gmail.com
                              ı Öğretmen, Rıfat Argün Ortaokulu, mehmetkose3302@outlook.com

                 Özet


                 Değerler bireylerin birlikte bir düzen içerisinde yaşamalarında kolaylıklar sağlar, bireylere davranış-
            larının önemini anlamlarında, yapacakları tercihlerde onlara yol gösteren veya bireylerin nasıl yaşaması
            gerektiğini belirten soyut ölçülerdir.
                 Bu çalışmanın amacı “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” adlı eTwinning Projesi kapsamında gönüllü
            katılımcıların değerler ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Proje kapsamında 82 gönüllü katılımcı öğrenciye
            Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007)’nin geliştirmiş olduğu 42 maddeden oluşan “İnsani Değerler Ölçeği (İDÖ)
            ” uygulanmıştır. Ölçek projede yer alan öğrencilere öntest ve sontest şeklinde uygulanmıştır. Ölçeğe ek
            olarak bazı anket maddeleri de katılımcılara yöneltilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kul-
            lanılmıştır. Katılımcıların eTwinning projesinin faydalı olduğunu düşündüğü, değerleri daha iyi anladıkları,
            kendilerine değerler konusunda olumlu etkilerinin olduğunu, yeni değerler kazandıkları, proje süresince
            yapılan aktivitelerden keyif aldıkları belirlenmiştir.
                 Ön test ve son testlerden aritmetik ortalaması büyük olan yönünde anlamlı olarak etki görülmekte-
            dir. Bu bakımdan tüm boyutlarda son testin anlamlı bir şekilde fark oluşturduğu belirlenmiştir. Değerlere
            eğitimin her alanında yer verilmesi, değerlerin korunması ve yaşatılması sağlayacaktır.


                 Anahtar Kelimeler: Değerler, eTwinning, Proje



























            - Bildiri Metni -                                365                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370