Page 365 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 365
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Değerlerimle Güzelleşir Dünyam, eTwinning Projesi
Aysel KILBACAK , Ezgi Su AYDOĞAN , Sude Naz KARATAYLI , Melisa GÜLDÜREN , İklim DURDURAN ,
a
c
d
e
b
Halil Dündar CANGÜVEN , Hayriye CANGÜVEN , Havva KÖSE , Mehmet Emin KÖSE ı
f
g
h
aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, ayselkillbacam@gmail.com
bÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, aydoganezgisu@gmail.com
cÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, sudenazkaratayli09@gmail.com
dÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, melisa10gulduren2004@gmail.com
eÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, iklimdurduran@yandex.com
fÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
gÖğretmen, Mersinli Ahmet İlkokulu, dkab44@hotmail.com
hÖğretmen, Mezitli İmam Hatip Ortaokulu, dynevamts@gmail.com
ı Öğretmen, Rıfat Argün Ortaokulu, mehmetkose3302@outlook.com
Özet
Değerler bireylerin birlikte bir düzen içerisinde yaşamalarında kolaylıklar sağlar, bireylere davranış-
larının önemini anlamlarında, yapacakları tercihlerde onlara yol gösteren veya bireylerin nasıl yaşaması
gerektiğini belirten soyut ölçülerdir.
Bu çalışmanın amacı “Değerlerimle Güzelleşir Dünyam” adlı eTwinning Projesi kapsamında gönüllü
katılımcıların değerler ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Proje kapsamında 82 gönüllü katılımcı öğrenciye
Dilmaç ve Kulaksızoğlu (2007)’nin geliştirmiş olduğu 42 maddeden oluşan “İnsani Değerler Ölçeği (İDÖ)
” uygulanmıştır. Ölçek projede yer alan öğrencilere öntest ve sontest şeklinde uygulanmıştır. Ölçeğe ek
olarak bazı anket maddeleri de katılımcılara yöneltilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kul-
lanılmıştır. Katılımcıların eTwinning projesinin faydalı olduğunu düşündüğü, değerleri daha iyi anladıkları,
kendilerine değerler konusunda olumlu etkilerinin olduğunu, yeni değerler kazandıkları, proje süresince
yapılan aktivitelerden keyif aldıkları belirlenmiştir.
Ön test ve son testlerden aritmetik ortalaması büyük olan yönünde anlamlı olarak etki görülmekte-
dir. Bu bakımdan tüm boyutlarda son testin anlamlı bir şekilde fark oluşturduğu belirlenmiştir. Değerlere
eğitimin her alanında yer verilmesi, değerlerin korunması ve yaşatılması sağlayacaktır.
Anahtar Kelimeler: Değerler, eTwinning, Proje
- Bildiri Metni - 365 Eğitimde Yeni Normlar-II