Page 34 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 34

Eğitimde Yeni Normlar-II




        mesleklerinden son derece memnun olmaları için de bir araçtır.
             Öğretmen bilgisi, mesleki özerklik, ortak kültür bunlar 21. Yüzyılın eğitim kaynağıdır. Programlar ve
        girişimler nadiren ölçeklendirilir. Ölçeklenen her zaman kültürdür ve kültür etkileyici liderliğin ayırt edici
        özelliğidir.
             Eğer eğitimde gerçek bir değişiklik elde etmek istiyorsanız, talimatlarınızı kaç öğretmenin takip ettiğini
        kendinize sormayın, kendinize öğretmenleriniz nasıl iş birliği yapar diye sorun. Ve değinmek istediğim son
        nokta, pandeminin gerçekten ön plana çıkardığı teknoloji ve eğitim kullanımımızdır.  Geçmişte de teknolojiyi
        kullanıyorduk ama mevcut da uygulamayı koruyorduk.
             Gelecekte, teknolojiyi öğretim uygulamasına dönüştürmek için daha fazla kullanmamız gerekiyor ve
        bunlar eldeki harika fırsatlar. Yapay zekâ bize yeni ve güçlü öğrenme ortamları sağlar.
             Bilgisayarda matematik çalışıyorken, bilgisayar artık nasıl çalıştığınızı inceleyebiliyor ve daha sonra
        öğrenme deneyiminizi ayrıntılı hale getirebiliyor, çok daha etkileşimli, çok daha katılımcılı ve bireysel öğ-
        renme stillerinize çok daha uygun hale getirebiliyor.
             Bunu sınavlarla ve değerlendirmeyle birleştirebilirsiniz. Eskiden öğrenmeyi ve değerlendirmeyi bir-
        birinden ayırırdık. Bilgi biriktiren Bir sürü öğrencilerimiz oldu ve sonra hepsini tek seferde söylemelerini
        istedik. Bugün öğrenme ve değerlendirmeyi dijital teknolojiye entegre edebiliyoruz.
             Öğrencilerin daha iyi öğrenmelerine, öğretmenlerin daha iyi öğretmelerine, okulların daha etkin ol-
        malarına yardımcı olma konusunda geri bildirimi çalışırken alabilirsiniz. Büyük veri ve öğrenme analitiği,
        öğretmenlere farklı öğrencilerin nasıl farklı öğrendikleri konusunda çok daha faydalı bilgiler verir, böylece
        öğrencileri gerçekten farklı şekilde eğitmek için öğrenme ortamlarını tasarlayabilir ve yeniden tasarlaya-
        bilirler.
             Bu, işte sahip olduğumuz teknolojinin gücüdür. Pandemiden sonra da bir sürü teknolojik icatlar gördük
        Bir sürü sosyal yeniliklerimiz var.
             Bunun için harika bir gelecek olduğunu düşünüyorum. Ama bir kez daha söylemek gerekirse teknoloji
        sadece gerçek amaçlarla kullanıldığı kadar iyidir.
             Türkiye oldukça iyi konumda. Şunu söylemeliyim ki bu veriler hala pandemi öncesinden. Türk öğret-
        menleri teknolojiyi kullanma konusunda oldukça aktifti. Öğretmenlerin 3’te 2’si sık sık veya çoğu zaman
        öğrencilerine proje ödevlerinde teknolojiyi kullanmalarına müsaade ediyor ve bu çok iyi bir sonuç. Ama
        hala daha öğrencilerin 3’te 1’i buna dâhil edilmiyor. Yarın herkesin bunu yapması gerekecek.
             Diğer bazı ülkelerde de çok hızlı bir şekilde yetişen hızlı ilerleme olduğunu görebiliriz. Yani yine bu ge-
        leceğe bakmamız gereken bir şey. Şimdi konuyu toparlarsak, fırsatları ve riskleri uzlaştırmamız gereken
        geleceği hayal ettiğimizde, yeni hedefleri eski yapılarla nasıl bağdaştırabiliriz? Eğitimimizi modernleştir-
        meleri gerekiyor ama aynı zamanda bazen eski düşünce biçimlerimizi de bozmaları gerekiyor.
             Kendi topluluklarındaki bağlantılarında kendi kültürlerinde yerel olarak kök salmış küresel fikirli öğ-
        renciler ve öğretmenleri nasıl yaratırsınız?  Eğitimin ve ücretlerin oldukça tutucu sosyal doğasını kabul
        ederken, yeniliği teşvik ettiğini nereden bilebiliriz? Ve bazen aileler olarak bizler de problemin bir parçasıyız.
        Bizim için çok önemli olan şeyi çocuklarımız artık öğrenmediğinde hemen endişelenmeye başlarız.
             Ve bazen çocuklarımız bizim artık anlamadığımız bir şeyler öğrenmeye başladığında daha da endişe-
        leniriz. Öğretmenler üniversitede kendilerine nasıl eğitmeleri öğretildiyse o şekilde öğretmekten ziyade,
        kendi öğrenciliklerinde onlara öğretildiği şekilde öğrencileri eğitmeleri bazen daha olasıdır.
             Bir karar verici olarak,  küçük bir şey ters gittiğinde eğitim konusunda bir seçimi kaybedersiniz, ancak
        bir seçimi veya eğitimi kazanmak pek olası değildir, çünkü iyi fikirleri daha iyi sonuçlara dönüştürmek çok
        zaman alır. Mevcut yapılarla potansiyeli nasıl gerçekleştiririz? Sanal ve sosyal deneyimi şimdi nasıl bütün-
        leştiririz?
             Gençleri geçmişimiz için değil, gelecekleri için eğitmek için teknolojiye zaman ayıran yerleri nasıl
        yeniden yapılandırıyorsunuz? Umarım konferansınızda bu sorulara güzel cevaplar bulacaksınız. Tekrar
        teşekkür ediyorum.

               artvincovidcongress.org                   34                                 - Davetli Konuşmacı -
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39